| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Finanse > Audyt i kontrola > System kontroli zarządczej w domach pomocy społecznej

System kontroli zarządczej w domach pomocy społecznej

Czy w domach pomocy społecznej należy stosować kontrolę zarządczą?

Tak, w domach pomocy społecznej powinna funkcjonować kontrola zarządcza. Kontrolę zarządczą w jednostkach sektora finansów publicznych stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy (art. 68 ust. 1 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych).

Zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej należy do obowiązków m.in. wójta, burmistrza, prezydenta miasta, przewodniczącego zarządu jednostki samorządu terytorialnego oraz kierownika jednostki. Oznacza to, że w przypadku jednostki organizacyjnej jednostki samorządu terytorialnego (dom pomocy społecznej) za funkcjonowanie systemu kontroli zarządczej odpowiada kierownik tej jednostki.

Zobacz serwis: Audyt i kontrola

Podstawowym poziomem funkcjonowania kontroli zarządczej w całym sektorze finansów publicznych jest jednostka sektora finansów publicznych – I poziom kontroli zarządczej. Ponadto w ramach administracji samorządowej powinna funkcjonować kontrola zarządcza na poziomie jednostek organizacyjnych jednostki samorządu terytorialnego – II poziom kontroli zarządczej (pismo Ministerstwa Finansów – Podsekretarza Stanu z 29 stycznia 2010 r., nr DA6/4095/NWX/2010/775 „Kontrola zarządcza w jednostkach samorządu terytorialnego”).

Masz wątpliwości? Podyskutuj na Forum.

Zalecane jest wydanie przez organ nadrzędny instrukcji lub wytycznych określających ramowe zasady systemu kontroli zarządczej na obu jej poziomach, w szczególności do obszarów definiowania celów i zadań, ich monitoringu, zarządzania ryzykiem, samooceny oraz wydawania oświadczenia o stanie kontroli zarządczej.

Podstawa prawna

- Ustawa z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240; ost.zm. Dz.U. z 2012 r. poz. 1548).

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

REFORMA OŚWIATY

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Kosy

Ekspert, trener, konsultant, wykładowca uniwersytecki. Absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów doktoranckich w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej. Doradztwem w zarządzaniu zasobami ludzkimi zajmuje się od ponad 15 lat, realizując różnorodne projekty z zakresu HR. Ma za sobą długoletnie doświadczenie zdobyte w międzynarodowych firmach doradczych: Capgemini Ernst & Young, SHL Ireland, Hudson Global Resources, PWC. Zrealizował różnorodne projekty dla wiodących organizacji działających w Polsce, Irlandii, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii (m.in. Accenture, Aer Rianta, AIB, Bank of Ireland, Dairygold, Lafarge, Oriflame, Sulzer, Ulster Bank). Autor artykułów publikowanych w Serwis HR, Personel i Zarządzanie oraz Rzeczpospolitej, a także pozycji naukowych i książkowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »