| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Organizacja > Postępowanie administracyjne > Doręczenie elektroniczne między podmiotami publicznymi po nowelizacji k.p.a.

Doręczenie elektroniczne między podmiotami publicznymi po nowelizacji k.p.a.

Nowelizacja przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego wprowadziła obowiązek doręczeń elektronicznych podmiotom publicznym występującym w postępowaniu. Z uwagi na brak ustawowej sankcji w przypadku doręczenia w innej formie niż elektroniczna, należy uznać, że doręczenie takiemu podmiotowi pisma w formie tradycyjnej również będzie skuteczne.

Podmiotom publicznym, które mają obowiązek udostępniania i obsługi elektronicznej skrzynki podawczej, pisma w postępowaniu doręcza się za pośrednictwem tej skrzynki. Jest tak, gdy podmioty te są stronami lub uczestnikami postępowania administracyjnego.  Chodzi o podmioty publiczne. Zostały one wskazane w art. 2 ust. 1 ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (dalej: u.i.d.p.). Zaliczono do nich również jednostki samorządu terytorialnego i ich organy, a także samorządowe zakłady budżetowe.

Jeżeli podmiot publiczny (w rozumieniu przepisów u.i.d.p.) występuje w sprawie nie jako organ rozstrzygający sprawę, lecz jako strona lub uczestnik postępowania, to organ prowadzący postępowanie administracyjne ma obowiązek doręczać mu korespondencję na elektroniczną skrzynkę podawczą (art. 392 ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego; dalej: k.p.a.).

Ustawodawca jednocześnie wskazał, że w takim przypadku nie stosuje się art. 391 k.p.a., który dopuszcza wybór formy, w jakiej doręczana ma być korespondencja. Zgodnie z wolą ustawodawcy oznacza to, że do podmiotu publicznego nie będą stosowane przepisy dotyczące wymogu uzyskania uprzedniej zgody na doręczenia w formie elektronicznej, a doręczenia te z mocy ustawy będą mogły być dokonywane wyłącznie w tej formie.

Przeczytaj w INFORLEX.PL Sektor publiczny cały artykuł:

Doręczenie elektroniczne między podmiotami publicznymi po nowelizacji k.p.a.

W publikacji wyjaśniono jakie skutki po wejściu w życie nowych regulacji ma ewentualne przesłanie pisma w formie tradycyjnej.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Perfecta

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od samorzad.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK