| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Czytaj także

Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Organizacja > Pracownicy > Zatrudnienie emeryta na stanowisku urzędniczym

Zatrudnienie emeryta na stanowisku urzędniczym

Czy można zatrudnić na stanowisku urzędniczym osobę, która przeszła na emeryturę, po zatrudnieniu na tym samym stanowisku lub podobnym?

Odpowiedź: Tak, można zatrudnić na stanowisku urzędniczym osobę, która przeszła na emeryturę. Przepisy ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (dalej: ustawa o pracownikach samorządowych) nie zawierają przesłanek negatywnych, które wyłączałyby zatrudnienie na stanowisku urzędniczym osób pobierających świadczenia emerytalne bądź osób, które ukończyły określony wiek, gdyż regulacje tego typu miałyby niewątpliwie charakter dyskryminujący, a tym samym niedopuszczalny. Dlatego nie ma przeszkód w zatrudnieniu osoby pobierającej świadczenie emerytalne na to samo lub podobne stanowisko do zajmowanego przez tę osobę w danym urzędzie uprzednio, zakładając, że spełnia ona wymogi określone w ustawie o pracownikach samorządowych.

Przeczytaj w INFORLEX.PL Administracja cały artykuł:

Zatrudnienie emeryta na stanowisku urzędniczym

Zapoznaj się z uzasadnieniem odpowiedzi.

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Przemysław Jaworski

Specjalista do spraw IT

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od samorzad.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK