| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Rozwój i promocja > Marketing > Miasta zabiegają o studentów

Miasta zabiegają o studentów

Żadne z największych polskich miast nie traktuje obojętnie potencjalnych studentów i absolwentów. W okresie niżu demograficznego samorządy prześcigają się w pomysłach jak zwabić do siebie potencjalnych studentów. Włodarze miast, mają również nadzieję, że część ze studentów na stałe osiedli się w ich mieście.

Miejski wabik na studenta

Kampanie promocyjne, stypendia, zniżki, programy stażowe, a nawet mieszkania – tak największe miasta kuszą studentów. Jak wynika z analizy portalu www.MarketingMiejsca.com.pl przeciętny student, na swoje utrzymanie, miesięcznie wydaje 1-1,5 tys. zł. Dlatego samorządy niemal na wszelkie możliwe sposoby kuszą maturzystów, aby wybrali właśnie ich miasto do studiowania.

Żadne z największych polskich miast nie traktuje obojętnie potencjalnych studentów i absolwentów. W okresie niżu demograficznego samorządy prześcigają się w pomysłach jak zwabić do siebie potencjalnych studentów. Włodarze miast, mają również nadzieję, że część ze studentów na stałe osiedli się w ich mieście.

Polecamy serwis: Rozwój i promocja

Jak wynika z raportu przygotowanego przez portal www.MarketingMiejsca.com.pl, w którym analizie poddano 12 polskich ośrodków akademickich – z pominięciem Warszawy) najpopularniejszą zachętą, stosowana przez samorządy, są nagrody za najlepsze prace magisterskie i doktorskie oraz stypendia naukowe. Biorąc pod uwagę ich wysokość najlepiej studiować w Szczecinie, gdzie miesięczna wysokość stypendium wynosi od 1 tys. zł do 1,4 tys. zł i w Łodzi 1-1,2 tys. zł  (dla doktorantów ok. 2 tys. zł). Olsztyn proponuje stypendia w wysokości 1750 zł brutto, ale są one przyznawane nie na cały rok akademicki, a jedynie na okres od jednego do czterech miesięcy.

Większość miast, dzięki współpracy z uczelniami, a także lokalnym biznesem, pomaga studentom w zdobyciu praktyki zawodowej i odbyciu staży jeszcze w czasie studiów. Miasto Poznań nawet finansuje staże niektórym studentom, a także przyjmuje około 30 osób rocznie na staże w ratuszu.

- Miasta zabiegają o młodych i kreatywnych zwiększając w ten sposób również swój potencjał inwestycyjny. Doskonale wykształcona kadra przyciąga inwestorów, a miejsca pracy powodują, że absolwenci wyższych uczelni już na stałe osiedlają się w danym mieście – komentuje Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego. – Spośród tych wszystkich wabików, stosowanych przez samorządy, najważniejszy jest jednak fakt, że przynajmniej część miast tj. Rzeszów, Katowice, Wrocław (inne się tego uczą), nauczyła się już współpracować z uczelniami i biznesem. Powstają innowacyjne kierunki, na których studenci kształceni są pod potrzeby lokalnego rynku pracy – dodaje Stępowski.

Niektóre miasta (m.in. Kraków, Katowice i Łódź), aby przyciągnąć studentów, wprowadziły kartę rabatową dla studentów. Tylko w Łodzi wydano już 7,5 tys. takich kart. Dzięki nim studenci mogą korzystać z rabatów w 70 punktach i to nie tylko galeriach czy muzeach, ale również w pubach.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

REFORMA OŚWIATY

Eksperci portalu infor.pl

AchieveGlobal

Firma szkoleniowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »