REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Internet, Informatyzacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Szybki Internet dla każdego? Koniec z obszarami białych plam?

Szybki Internet dostępny dla każdego? Zakończył się największy w historii nabór wniosków dotyczących zapewnienia dostępu do szybkiego Internetu na obszarach białych plam. Jak podkreśla minister cyfryzacji Janusz Cieszyński - zaangażowanie w projekt było olbrzymie. 

Portal dla przedsiębiorców z sektora obronnego już działa

Portal dla przedsiębiorców z sektora obronnego już działa. Na stronie www.polishdefenceindustry.gov.pl firmy mogą znaleźć informacje o targach przemysłowych, czy zgłosić swoją wizytówkę. 

Decyzje organu odwoławczego w sprawach o dostęp do informacji publicznej

Postępowanie w sprawie udostępnienia informacji publicznej. Od decyzji wydawanych w sprawach zainicjowanych wnioskiem o dostęp do informacji publicznej przysługuje odwołanie lub wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy. Organ rozpatrujący taki zwyczajny środek odwoławczy jest jednak ograniczony (w porównaniu z innymi postępowaniami administracyjnymi) w możliwych do zastosowania rozstrzygnięciach. Wynika to ze specyfiki postępowania dostępowego.

Min P. Czarnek: Problemy psychologiczne u dzieci a Internet. 18 tys. dodatkowych etatów w szkołach na pomoc psychologiczną

Na przyszły rok w budżecie państwa, który będzie głosowany w czwartek, przeznaczyliśmy w subwencji 1,8 mld zł na 18 tys. dodatkowych etatów na opiekę psychologiczną w szkołach – powiedział we wtorek minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek.

REKLAMA

Wzór wniosku o pracę zdalną [Zmiany 2023 r. Kodeks pracy]

Nowy wniosek o pracę zdalną. Będą go składać pracownicy zainteresowani przejściem z pracy „stacjonarnej” na pracę „zdalną”.

Jak złożyć wniosek o dodatek elektryczny przez ePUAP? [Krok po kroku]

Jak złożyć wniosek o dodatek elektryczny przez ePUAP? [Krok po kroku]

Aktywny wzór: Dodatek elektryczny 1000 i 1500 złotych od 1 grudnia 2022 r. [PDF]

Dodatek do prądu to 1000 zł. Otrzymają go osoby ogrzewające mieszkanie prądem. Urządzenie grzewcze na prąd musi być zgłoszone jako główne w CEEB. Podwyższona wartość dodatku to 1500 zł. Otrzymasz go, jeżeli w 2021 r. zużyłeś 5000 kWh i więcej. Jest tu domniemanie, że tak wysokie zużycie prądu powtórzy się zimą 2022/2023 r. I to uzasadnia 1500 zł dodatku.

Jak wypełnić oświadczenie odbiorcy uprawnionego? Liczba pracowników i zleceniobiorców w firmie [tani prąd, 79 groszy/kWh]

Zatrudniam jako mikroprzedsiębiorca 7 osób. I dodatkowo 5 osób jest na umowie zlecenia. Dla 2021 i 2020 r. przychody roczne 750 000 euro, a aktywa 250 000 euro. Oświadczenie odbiorcy uprawnionego składam jako mikroprzedsiębiorca czy mały przedsiębiorca?

REKLAMA

RCL: projekt wzoru oświadczenia odbiorcy uprawnionego

RCL: projekt wzoru oświadczenia odbiorcy uprawnionego.

Tani prąd 79 groszy/kWh: Czy najemcy składają oświadczenie do 30 listopada 2022 r.?

Czy oświadczenie o tanim prądzie składają najemcy w terminie do 30 listopada 2022 r.?

Wzór: zamrożenie cen prądu dla osoby niepełnosprawnej [2600 kWh, ulga]

Zamrożenie ceny prądu dla osoby niepełnosprawnej wymaga złożenia według wzoru w artykule oświadczenia o spełnianiu warunków pozwalających na uznanie za odbiorcę uprawnionego.

28 kwietnia 2022 r. GigaCon organizuje bezpłatną konferencję IT w Administracji

Informatyzacja polskich urzędów i instytucji administracji publicznej: 28 kwietnia 2022 r. GigaCon organizuje bezpłatną konferencję IT w Administracji

Jak złożyć deklarację do CEEB w 2022 r.? Instrukcja i film instruktażowy

Do 30 czerwca 2022 r. każdy właściciel i zarządca budynków wybudowanych przed 1 lipca 2021 roku, musi złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Kara za niedotrzymanie terminu to od 500 zł do 5000 zł. Jak i do kiedy złożyć do CEEB deklarację? Jak złożyć deklarację przez Internet? Czy sam wpis pieca węglowego do CEEB da podwyższony dodatek osłonowy? Jakie urządzenia musisz zgłosić do CEEB?

Wniosek o pozwolenie na budowę przez Internet od 1 lipca 2021 r.

Wniosek o pozwolenie na budowę przez Internet będzie dostępny od 1 lipca 2021 r. Jak będzie można złożyć wniosek?

Zgłoszenie na test na koronawirusa przez Internet

Zgłoszenie na test na koronawirusa przez Internet - minister zdrowia poinformował na konferencji prasowej o wprowadzeniu nowej ścieżki testowania na obecność koronawirusa.

Nauka online: Platforma Nauki z materiałami VOD

Nauka online to coraz bardziej rozwijający się trend a w pandemii koronawirusa nawet konieczność. Co to Platforma Nauki? Co można na niej znaleźć?

Czy można wrzucić do internetu zdjęcie świadectwa szkolnego?

Często uczniowie i ich rodzice chcą się pochwalić osiągnięciami i wrzucają na portale społecznościowe zdjęcia świadectwa szkolnego. Urząd Ochrony Danych Osobowych ostrzega, aby zachować ostrożność.

Program Czyste Powietrze - wnioski przez Internet

Od 10 czerwca 2020 r. można już składać e-wnioski o dofinansowanie w ramach Programu Czyste Powietrze. Bez wychodzenia z domu można starać się o dotację na wymianę kopciuchów i termomodernizację.

Darmowy internet dla nauczycieli od UPC Polska

Ministerstwo Cyfryzacji nawiązało współpracę z UPC Polska. Dzięki niej 2 tysiące nauczycieli prowadzących lekcje online będzie mogło skorzystać z darmowego dostępu do szerokopasmowego internetu.

Koronawirus. Próbny egzamin ósmoklasisty online

W związku z epidemią koronawirusa szkoły pracują zdalnie. Ministerstwo Edukacji Narodowej poinformowało, że próbny egzamin ósmoklasisty odbędzie się przez Internet. Uczniowie przystąpią do zadań 30, 31 marca i 1 kwietnia 2020 r.

Koronawirus. Sektor publiczny na celowniku cyberprzestępców

Kradzież danych, zakłócanie działalności, a coraz częściej również dezinformacja – to główne cele cyberprzestępców atakujących instytucje publiczne. Sektor ten nadal w dużej mierze korzysta z przestarzałych i nieaktualnych systemów, nie jest też świadomy skali ryzyka. Kontrola NIK wykazała, że aż 75% polskich szpitali nie przestrzega wymogów dotyczących ochrony przed złośliwym oprogramowaniem, odpowiednich procedur autoryzacji i nadawania uprawnień.[1] Jak zatem zwiększyć bezpieczeństwo instytucji publicznych?

ZNP apeluje o darmowy internet dla uczniów oraz nauczycieli pracujących zdalnie

Od 12 marca do 10 kwietnia 2020 r. zajęcia stacjonarne w szkołach i przedszkolach są zawieszone w związku z epidemią koronawirusa. Od środy 25 marca szkoły i przedszkola mają obowiązek zdalnego nauczania.

Informatyzacja postępowania sądowoadministracyjnego

W dniu 31 maja weszły w życie: nowelizacja ustawy – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi oraz niektórych innych ustaw oraz art. 4 ustawy z dnia 10 stycznia 2014 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw. Nowe przepisy wprowadzają elektronizację postępowania przed sądami administracyjnymi.

Szerokopasmowy internet we wszystkich szkołach do 2020 r.

Wszystkie szkoły zainteresowane programem mają zostać podłączone do OSE do 2020 r. Szkoły, które skorzystają z programu, otrzymają bezpłatnie łącza wraz z punktem dostępowym oraz nie będą ponosić kosztów korzystania z nich do 2027 r.

Informatyzacja w ochronie zdrowia 2018 r.

Sejmowa komisja za nowelizacją ustawy o informatyzacji w ochronie zdrowia. Pacjent zapisze się do lekarza przez internet, upoważni określoną osobą do dostępu do dokumentacji medycznej oraz będzie miał dostęp do informacji o receptach refundowanych.

Wnioski o dofinansowanie dla niepełnosprawnych przez internet

Osoby niepełnosprawne będą się mogły zgłosić po pomoc finansową przez internet. PFRON uruchamia system do składania wniosków o dofinansowanie.

Ogólnopolska Sieć Edukacyjna już w czerwcu 2018 r.

Zgodnie z ustawą o OSE w 2020 roku wszystkie szkoły w Polsce będą mieć bezpłatny, szybki i bezpieczny internet, a uczniowie i nauczyciele zyskają możliwości korzystania w pełni z nowych form edukacji cyfrowej. Lista pierwszych szkół obejmuje ustalone lokalizacje w pięciu województwach: podlaskim, świętokrzyskim, łódzkim, lubuskim oraz mazowieckim.

Jak zgłosić narodziny dziecka przez internet?

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało informację dotyczącą rejestracji dziecka przez internet. Jak to zrobić? Czy rodzic musi mieć Profil Zaufany?

Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu przez internet

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało komunikat dotyczący zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego przez internet. Kto może zgłosić utratę albo uszkodzenie dowodu osobistego? Jak to zrobić?

47 mln zł z UE na informatyzację szpitali

Do szpitali świętokrzyskich trafiło 47 mln zł z UE na informatyzację. Dofinansowanie otrzymało 20 placówek medycznych.

Akt urodzenia dziecka przez internet już od 1 maja 2019

Projekt noweli ustawy o ewidencji ludności oraz ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego zakłada możliwość zgłoszenie urodzenia dziecka za pośrednictwem internetu.

Usługi płatnicze w internecie do końca stycznia 2018 r.

Dostosowanie polskiego prawa do unijnej dyrektywy PSD2, regulującej - to przedmiot nowelizacji ustawy o usługach płatniczych, którą we wtorek ma się zająć rząd. Unijna dyrektywa PSD2 powinna być implementowana do polskiego prawa do stycznia 2018 roku. Reguluje ona kwestie usług płatniczych w internecie i wprowadza obowiązek zabezpieczeń tych płatności.

Zakaz e-handlu w niedziele już w 2018 r.

W 2018 roku zakaz handlu ma objąć także sprzedaż w sieci. Zakaz handlu wprowadzany będzie stopniowo. W 2020 roku ma zacząć obowiązywać całkowity zakaz handlu.

OSE do 2020 r. w każdej szkole

Ministerstwo Edukacji Narodowej informuje, że bezpłatny internet we wszystkich szkołach ma być maksymalnie do 2020 r. Resort ma pomóc także w zakupie sprzętu komputerowego.

Już w 2018 r. zameldujesz się przez internet!

Od 2018 r. będzie można zameldować się bez stania w kolejkach i konieczności wizyty w urzędzie. Możliwość zameldowanie się przez internet została przewidziana w projekcie ustawy o ewidencji ludności.

System Informacji Oświatowej 2017 r.

Sejm zdecydował o konsolidacji Systemu Informacji Oświatowej. Dane wprowadzane będą przez aplikację internetową. Do tej pory wprowadzane były przez bazy lokalne. Szkoły oraz placówki oświatowe muszą przesłać do Systemu Informacji Oświatowej dane między innymi o majątku placówki i jej wydatki. W Systemie znajdą się także dane dotyczące liczby nauczycieli oraz uczniów.

Zmiany w prawach autorskich

Rząd przygotował projekt ustawy, który ma na celu m.in. wprowadzenie międzynarodowych licencji. Chodzi o wykorzystywanie utworów muzycznych w sieci.

E-administracja - ustawa podpisana

Sprawy administracyjne będzie można załatwić za pośrednictwem systemów teleinformatycznych.

Internet szerokopasmowy w szkołach i zmiana przepisów Prawo telekomunikacyjne

Zmienią się przepisy ustawy Prawo telekomunikacyjne. Jest to związane z uruchomieniem Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej.

E-zdrowie - technologie w opiece zdrowotnej

Ochrona wrażliwych danych, szybkie przesyłanie danych za pośrednictwem sieci szybkiego internetu 5G to tylko niektóre rozwiązania w obszarze ochrony zdrowia nad którymi pracuje UE.

Powstaną e-uczelnie - zmiany w szkolnictwie wyższym od 2017 r.

Proponowane zmiany w szkolnictwie wyższym zakładają powstanie e-uczelni, co oznacza załatwianie spraw z dziekanatem w formie elektronicznej. W 2017 roku ma zostać przedstawiony projekt nowej ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym.

Forum Informatyki w Administracji

Forum Informatyki w Administracji "Profesjonalne oblicza administracji publicznej - bezpieczeństwo teleinformatyczne, aspekty społeczne i prawne" odbędzie się w dniach 19-20 października 2016 r. w Radziejowicach. Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Co zrobić, aby zabezpieczyć urząd przed atakiem hakerów

Cyberprzestępcy coraz śmielej biorą na celownik jednostki administracji publicznej, włamując się do urzędowych komputerów i instalując w nich szkodliwe oprogramowanie. W wyniku takich „wizyt” wykradane są poufne dane, a z bankowych kont znikają pieniądze. Zdaniem specjalistów, zajmujących się bezpieczeństwem informatycznym, skala takich zjawisk będzie rosła.

Dla rozwoju e-administracji konieczna zmiana procedur

Polska w zakresie e-administracji w rankingu ONZ zajmuje 42. miejsce. Zdaniem Instytutu Jagiellońskiego konieczne są zmiany procedur zamówień publicznych.

XXV Forum Informatyki w Administracji

Zapraszamy do Fabryki Wełny Hotel & SPA do miejsca, w którym historia spotyka się z nowoczesnym designem, relaks ze sztuką, a surowy industrialny klimat z eleganckim komfortem. Obiekt mieści się w budynku dawnej fabryki rodziny Baruchów w samym centrum Pabianic, w niedalekiej odległości od Łodzi.

Zastosowanie technologii informacyjnych w administracji publicznej - multikonferencja w Bydgoszczy

Urząd Statystyczny w Bydgoszczy we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Wiedzą oraz Wydziałem Zarządzania Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy jest organizatorem Multikonferencji pt. Zastosowanie technologii informacyjnych w administracji publicznej oraz narzędzi Business Intelligence w zarządzaniu budżetami jednostek samorządu terytorialnego, która odbędzie się w Bydgoszczy w dniach 25-26 maja 2015 r.

Większość mieszkańców Mazowsza z dostępem do internetu

100 proc. firm i instytucji oraz 95 proc. mieszkańców Mazowsza zyska w tym roku dostęp do internetu. To szansa na przyspieszenie rozwoju regionu

Wystartował Program Polska Cyfrowa

Rusza program Polska Cyfrowa. Resort administracji i cyfryzacji stawia przede wszystkim na rozbudowę infrastruktury. Obecnie dostęp do internetu ma 70 proc. polskich domów, a 76 proc. aktywnych łączy pozwala na prędkość transmisji większą niż 10 Mb/s. 45 tys. km budowanej sieci światłowodowej pozwoli na szerszy dostęp do internetu i rozwój e-usług w administracji. Może też powstać więcej małych i średnich przedsiębiorstw.

Mieszkańcy dobrze oceniają e-administrację

Wskaźniki znajomości najważniejszych narzędzi służących do realizowania e-usług rosną, tak samo dzieje się z korzystaniem ze stron internetowych instytucji publicznych. To dobre wiadomości dla wielu urzędów, gdzie przyspieszenia nabiera informatyzacja, zwłaszcza w zakresie usług dla mieszkańców.

Adres elektroniczny jako adres do doręczeń

Od 11 maja 2014 r. podanie w formie dokumentu elektronicznego powinno zawierać, obok innych elementów, również adres elektroniczny wnoszącego. Wskazanie prawidłowego adresu elektronicznego warunkuje realizację doręczenia elektronicznego, co dla organu, jak również strony postępowania (innych uczestników), ma kluczowe znaczenie.

REKLAMA