REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Rozwój regionalny

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zakaz reklamy fast foodów na bilboardach. Powód: plaga otyłości. Kiedy w Polsce takie przepisy? Czego nie można reklamować już teraz?

Otyłość to problem coraz większej liczby nastolatków. Głównie z tego powodu lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii pro-zdrowotnej. 

Zakaz reklamy aptek. Komisja Europejska pozywa Polskę do TSUE

Komisja Europejska pozwała Polskę do TSUE z powodu zakazu reklamy aptek i ich działalności. Komisja uznała, że polskie prawo narusza dyrektywę o handlu elektronicznym, a także art. 49 i art. 56 TFUE.

Które regiony Polski będą mogły otrzymać pomoc państwa w latach 2022-2027

Pomoc regionalna w Polsce 2022-2027. W dniu 28 września 2021 r. Komisja Europejska zatwierdziła, zgodnie z unijnymi zasadami pomocy państwa, mapę przyznawania pomocy regionalnej w Polsce na okres od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2027 r. w ramach zmienionych wytycznych w sprawie pomocy regionalnej.

Partnerstwo publiczno-prywatne - realne wykorzystanie formuły współpracy samorządów z przedsiębiorcami

Formuła partnerstwa publiczno-prywatnego jest w Polsce znana od ponad 10 lat - tj. od chwili wejścia w życie ustawy z 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym. Analiza inwestycji podejmowanych przez samorządy z partnerami prywatnymi wskazuje jednak, że taki model współpracy wciąż plasuje się na marginesie wszystkich realizowanych inwestycji finansowanych ze środków publicznych.

REKLAMA

Drukowanie materiałów reklamowych - jaki paragraf

Zlecamy drukarniom wykonanie ulotek i naklejek, kalendarzy, materiałów promocyjnych o tematyce zoologicznej, tablic edukacyjnych według naszych projektów. Finalnie otrzymujemy materiały, a zlecamy usługę. Na fakturze mamy wskazane np. druk 240 naklejek, 50 kalendarzy, wykonanie 20 tablic edukacyjnych. Do jakiego paragrafu klasyfikacji budżetowej powinny zostać zaliczone wydatki za usługi druku i wykonania takich materiałów?

Samorządowcy o Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego 2030

Samorządowcy nie zadowoleni z Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego 2030. Przypomnijmy, że jest to strategiczny dokument dotyczący polityki regionalnej państwa.

Europejska Współpraca Terytorialna - nabór tylko do końca stycznia 2019 r.

Ostatnie nabory wniosków w programach współpracy transnarodowej. Nabór tylko do końca stycznia 2019 r.

Szybka kolej w rozwoju i promocji samorządów

Od kilku lat najszybszy polski pociąg Pendolino budzi wiele emocji wśród pasażerów, miłośników kolei, ale również polityków i samorządowców. Ci ostatni próbują przełożyć potencjał związany z faktem przejazdu pociągu przez ich region lub miasto na zwiększenie atrakcyjności i rozwoju lokalnego.

REKLAMA

Samorządy mają potrzeby, brakuje im pieniędzy

Polski Fundusz Rozwoju daje lokalnym władzom nowe narzędzia, pozwalające finansować inwestycje.

Pakiet dla średnich miast - fundusze europejskie

Pakiet ma przede wszystkim na celu aktywizację potencjałów średnich miast. Obejmuje on aż 255 miejscowości w Polsce.

Rozwój elektromobilności - zadania samorządów

Przy programie elektromobilności mają ze sobą współpracować rząd oraz samorządy. Celem programu jest upowszechnienie infrastruktury ładowania oraz pojazdów elektrycznych na polskich drogach.

Konferencja inauguracyjna „Forum Rozwoju Inwestycji Samorządowych” - 24 maja w Toruniu

Zapraszamy do wzięcia udziału w konferencji inauguracyjnej w ramach „Forum Rozwoju Inwestycji Samorządowych”, która odbędzie się 24 maja w Toruniu. Patronat medialny nad konferencją objął portal Infor.pl.

Z czego słyną polskie miasta?

W jednej miejscowości odbywa się święto chleba w innym ziemniaka. Są również miejscowości, które słyną z produkcji ceramiki, szkła, czy wyplatania wikliny. Robert Stępowski dla portalu MarketingMiejsca.com.pl przygotował zestawienie miast i gmin, które można nazwać stolicami swoich kategorii w poszczególnych regionach naszego kraju.

Usytuowanie reklam zgodnie z ustawą krajobrazową

Dotychczas określenie zasad i warunków sytuowania tablic i urządzeń reklamowych możliwe było wyłącznie w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego, które pokrywały niewielką powierzchnię Polski. Obecnie rada gminy może ustalić w formie uchwały zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.

Konkurs „Samorządowy Lider Zarządzania - Razem dla rozwoju”

To już druga edycja konkursu z cyklu „Samorządowy Lider Zarządzania”, zatytułowanego „Razem dla rozwoju”, którego celem jest zidentyfikowanie i nagrodzenie najciekawszych przykładów praktycznie stosowanych metod i narzędzi współpracy międzysamorządowej oraz współpracy jednostek samorządu z podmiotami z innych sektorów. Laureaci konkursu wezmą udział w wyjeździe studialnym do Norwegii.

Oskary samorządowe rozdane

18 października 2015 r. w Muzeum Kolekcji im. Jana Pawła II Fundacji Janiny i Zbigniewa Porczyńskich w Warszawie miała miejsce uroczystość wręczenia Nagród im. Grzegorza Palki, nadawanych przez Ligę Krajową za wybitne zasługi dla samorządu terytorialnego.

Nieskuteczne kary za reklamy

Nowy tryb wymierzania kar administracyjnych za niezgodne z prawem umieszczanie tablic urządzeń reklamowych okaże się w praktyce najprawdopodobniej nieskuteczny. Zamiast więc pomóc w uporządkowaniu przestrzeni i zasileniu gminnych budżetów, narazi samorządy na prowadzenie długotrwałych i nieskutecznych postępowań administracyjnych, a w konsekwencji również egzekucyjnych.

18 mld euro dla smart city z programów operacyjnych

"Projekty związane z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi otrzymają dofinansowanie praktycznie ze wszystkich programów krajowych i regionalnych na lata 2014-2020" – poinformowała wiceminister infrastruktury i rozwoju Iwona Wendel podczas swojego wystąpienia na Polsko – Indyjskim Forum IT.

Reklama apteki czy informacja?

Naczelny Sąd Administracyjny z siedzibą w Warszawie stwierdził, iż: „reklamą apteki jest każdego rodzaju informacja, której celem jest zachęta do nabycia oferowanych przez aptekę towarów i która w taki sposób jest odbierana przez klientów.

Wsparcie innowacyjności z regionalnych programów operacyjnych

Ze środków w perspektywie unijnej 2014-2020 samorządy skorzystają jeszcze bardziej niż w poprzedniej. Władze wojewódzkie będą miały do rozdysponowania 31,3 mld euro (38 proc. całej puli unijnych środków dla Polski) – to o 14 mld euro więcej niż w perspektywie 2007-2013.

Wyższe kary za nielegalne reklamy

Wśród poprawek zaproponowanych przez Senat w ustawie krajobrazowej najważniejsza zmiana dotyczy egzekwowania kar za ustawianie i utrzymywanie reklam nielegalnych bądź niezgodnych z gminnym kodem reklamowym, który będzie ustalany przez samorządy. Kara za takie reklamy będzie wynosić czterdziestokrotność opłaty reklamowej, której wysokość będą ustalać gminy.

Promocja miejsc oczami turystów

Wyniki badania przeprowadzonego przez agencję VMG PR we współpracy z ośrodkiem badawczym SW Research pokazują, że Polacy bardzo świadomie podejmują decyzje dotyczące planów urlopowych. Niski procent ankietowanych, którzy czerpią inspiracje na podstawie opinii na portalach podróżniczych lub korzystają z pomocy biur podróży pokazuje bardzo wyraźny trend - chcemy podejmować indywidualne decyzje, które odpowiadają naszym potrzebom. Jednocześnie, przedkładamy jakość rekomendacji nad ich liczbę. Coraz rzadziej ufamy anonimowym opiniom, a kluczowe okazują się polecenia bliskich znajomych.

Samorządy chcą inwestować w bursztyn

Polski bursztyn kojarzy się przede wszystkim z Wybrzeżem. Przebywając nad morzem, znajdujemy czasem na plaży niewielkie bryłki tego mineraloidu. Okazuje się jednak, że największe krajowe złoża występują nie na Pomorzu, ale na drugim końcu Polski, a konkretnie w województwie lubelskim.

Marketing miejsca - jak dbać o wizerunek miasta lub regionu?

Budowanie wizerunku miejsca, to działanie, którego efekty mierzalne są dopiero w wieloletniej perspektywie czasowej. Pomimo tego, trend promocyjny nabiera siły, a na działania tego typu władze lokalne przeznaczają coraz większe środki budżetowe. W jaki sposób zadbać o to, aby zostały one wykorzystane mądrze?

Wielka Gala Finałowa Gmina Fair Play i Przyjazna Polska w Warszawie

Już 17 października br. w Hotelu Bristol w Warszawie odbędzie się Gala Finałowa kończąca XIII edycję Konkursu „Gmina Fair Play” oraz I edycję nowego Programu Certyfikacyjnego „Przyjazna Polska”. W trakcie uroczystości wręczone zostaną Nagrody Główne Programów. Gościem Honorowym będzie Wicepremier i Minister Gospodarki Janusz Piechociński.

Nowe przepisy o pomocy regionalnej

Weszły w życie nowe przepisy o pomocy regionalnej, które regulują zasady udzielania takiego wsparcia w latach 2014–2020. Zaostrzają one dotychczasowe regulacje, zwłaszcza w stosunku do dużych przedsiębiorstw.

Reklamy w mieście pod kontrolą

Reklamy w mieście obecnie zajmują zbyt dużą przestrzeń. W walce o ład przestrzenny polskich miast mają pomóc nowe przepisy, dzięki którym samorządy będą mogły stworzyć kodeks reklamowy.

Jak pozyskać środki finansowe dla gmin?

Zapraszamy na szkolenie "Jak pozyskać środki finansowe dla gmin?", które odbędzie się 27 lutego 2014 r. w Poznaniu.

Pożyczki dla gmin wiejskich w 2014 roku

Pożyczki dla gmin w 2014 roku oferuje Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej. Gmina może otrzymać w ramach pożyczki 1 mln zł, a także uczestniczyć w programach edukacyjnych, które są albo darmowe lub za niewielką opłatą.

Fundusze Unijne na lata 2014 – 2020

Rada Europejska podjęła zasadnicze decyzje w kwestii budżetu unijnego na lata 2014 – 2020. Już tylko zatwierdzenie postanowień przez Parlament Europejski dzieli Polskę od otrzymania 72,9 miliarda euro na realizację polityki spójności. W pracach nad planowaniem wydatków i systemem inwestowania funduszy unijnych bierze udział Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.

Po wyroku TK dzielenie unijnych dotacji się nie zmieniło

Konkursy o dotacje z regionalnych programów operacyjnych są nadal prowadzone na podstawie zakwestionowanych przez TK przepisów, bo Trybunał odroczył utratę mocy ich obowiązywania do połowy 2013 r.- powiedział Piotr Popa z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

W Tarnobrzegu powstanie Park Przemysłowo-Technologiczny

Ponad 24 mln zł kosztować będzie budowa Tarnobrzeskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego. Inwestycja współfinansowana jest z unijnego programu Rozwój Polski Wschodniej. Park gotowy będzie w połowie przyszłego roku.

Sejmik woj. lubelskiego: reguła ograniczania deficytu zahamuje rozwój

Radni sejmiku województwa lubelskiego obawiają się, że planowana nowa reguła wydatkowa, która ogranicza deficyt samorządów, zahamuje rozwój regionów wschodnich. Chcą wyłączenia z tej reguły pięciu wschodnich województw Polski.

Czynniki atrakcyjności inwestycyjnej

Najatrakcyjniejsze inwestycyjnie regiony i podregiony Polski charakteryzują się kombinacją kilku najważniejszych czynników. Nie na wszystkie mają wpływ samorządy, ale władze lokalne i regionalne mogą tak kształtować politykę proinwestycyjną, aby poprawiać większość z nich.

Fundusze szwajcarskie dla samorządów

Trwa nabór wniosków do Funduszu Partnerskiego Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. O dotacje mogą ubiegać się m.in. jednostki samorządu w partnerstwie ze szwajcarskimi podmiotami.

Jak samorządy mogą przygotowywać się do nowej perspektywy finansowej

W nowej perspektywie finansowej 2014–2020 nie będzie tak dużych środków finansowych na inwestycje w samorządach jak obecnie. Dlatego warto już dziś poznać wymagania unijne i krajowe związane z przyszłą perspektywą, by lepiej przygotować się do ubiegania się o dotacje.

Dodatkowe środki na inwestycje w odnawialne źródła energii

Stworzenie przyjaznych warunków inwestowania w podsektor energetyki odnawialnej może w ciągu kilku lat doprowadzić do znacznego wzrostu udziału źródeł tejże energii w ogólnym zużyciu nośników energetycznych.

Wspieranie rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych

W dniu 17 lipca 2010 r. weszła  w życie ustawa z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych - potocznie zwana "megaustawą". Wejście w życie tego aktu znacznie przyspieszy rozwój inwestycji telekomunikacyjnych.

Jak poprawić wizerunek samorządu

W zależności od tego, do jakiej grupy chcemy z komunikatem dotrzeć musimy współpracować z medium, które trafia właśnie do tej grupy. Dobry kontakt z mediami powinien więc stać się priorytetem każdego samorządu, który pragnie wykreować swój wizerunek i zyskać renomę. Nie jest to jednak proste, ponieważ opinia urzędników na temat pracy dziennikarzy nie jest najlepsza.

Gdańskie miliony w walce o ESK2016

4 mln zł wyda w tym roku Gdańsk na działania mające doprowadzić do otrzymania przez miasto tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Na wszystkie działania kulturalne miasto przeznaczy w tym roku 60 mln zł.

Korzyści dla gmin z funkcjonowania parków technologicznych

Samorządy chętnie uczestniczą w tworzeniu parków technologicznych, które są platformą wspólnej pracy środowisk biznesowych i naukowych. Zadania przez nie realizowane są ważne dla rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw. Potencjał takich firm często nie wystarcza, aby samodzielnie wprowadzać innowacje. Dlatego tak istotne jest wsparcie finansowe samorządu terytorialnego.

Polskie samorządy w działaniu

W styczniu bieżącego roku 16 nowych projektów URBACT zostało zatwierdzonych przez Komitet Monitorujący Programu. Dziś przedstawiamy opisy trzech projektów URBACT II, które realizowane są z udziałem polskich partnerów.

Miasta zadowolone z efektów zagranicznych kampanii promocyjnych

Polskie miasta coraz chętniej przeprowadzają zagraniczne kampanie reklamowe. Nie wszystkie są w stanie ocenić ich efektywność, jednak te, które odpowiednie badania już przeprowadziły, twierdzą, że wyniki są dużo lepsze niż zakładano.

Nieprawidłowości przy rozliczaniu dotacji unijnych

Podmioty, którym uda się uzyskać dofinansowanie, dopiero podczas realizacji projektu przekonują się, że pozyskanie dotacji to tylko część sukcesu. O wiele trudniejsze okazuje się niejednokrotnie prawidłowe rozliczenie i zamknięcie projektu.

PR największych polskich miast

Wyniki audytu dotyczącego komunikacji 16 największych polskich miast z mediami wskazują, iż aby inwestowanie w promocję przyniosło oczekiwany skutek, konieczna jest konsekwentna i rzetelna współpraca z branżą mediową. Tam gdzie dziennikarz szybko uzyska informację, tam najchętniej wróci po kolejne.

Prawie miliard złotych na rozwój turystyki

W latach 2007-2013 samorządy będą mogły ubiegać się o środki na rozwój turystyki w wysokości prawie 1 mld euro. Alokacja ta znajduje się przede wszystkim w 16 regionalnych programach operacyjnych oraz w Programie Innowacyjna Gospodarka oraz Programie Operacyjnym Rozwój Polski Wschodniej. Polski rząd oraz samorządy, wykorzystując dofinansowanie unijne, przeznaczą na rozwój turystyki ok. 5,2 mld zł (1,3 mld euro) do roku 2015.

Jak wspomagać gminę w promocji turystyki

Co i jak należy promować? Czy sama informacja wystarczy, by przyjeżdżali turyści? Jak wykorzystać historię i legendę do stworzenia produktu turystycznego? Czy do promocji potrzebny jest program i koncepcja przestrzenna?

Jak skutecznie wykorzystać zabytki do turystycznej promocji gminy

Każda gmina powinna w ramach swojej strategii rozwoju wykorzystywać miejscowe zabytki do promocji turystycznej. Pieniądze na odrestaurowanie zabytków mogą pochodzić m.in. z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wojewódzkich konserwatorów zabytków, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz odpowiednich funduszy wojewódzkich.

REKLAMA