| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: urząd

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu urząd. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące urząd.

Odpowiedzialność karna funkcjonariusza publicznego

Aktualizacja: 21.08.2017

Funkcjonariusze publiczni podlegają nie tylko szeroko rozumianej odpowiedzialności cywilnej, porządkowej czy dyscyplinarnej. Z uwagi na ciężar gatunkowy decyzji, jakie podejmują, odpowiadają również na podstawie przepisów karnych. Katalog czynów zabronionych, jakie mogą popełnić w ramach swojej działalności, jest dość szeroki, a sankcje dolegliwe. »

Kogo czeka wymiana dowodu osobistego w 2017 r.

Aktualizacja: 08.05.2017

Obowiązkiem a zarazem uprawnieniem każdego pełnoletniego obywatela zamieszkującego na terytorium RP, jest posiadanie ważnego dowodu osobistego. W sytuacji, w której nasz dowód osobisty utracił ważność, jesteśmy zobowiązani do jego wymiany na nowy. Według szacunków Ministerstwa Cyfryzacji, w 2017 r. aż 8 mln otrzyma nowy dowód osobisty. »

Procedura zmiany imienia i nazwiska

Aktualizacja: 28.03.2017

Zmiany imienia i nazwiska można dokonać na pisemny wniosek osoby zainteresowanej do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego. Należy jednak zaznaczyć, że jest to możliwe jedynie z ważnych powodów. Procedurę zmiany reguluje ustawa o zmianie imienia i nazwiska. »

Dokumenty urzędowe a moc dowodowa

Aktualizacja: 14.03.2017

Kwestia dowodów w postępowaniu  jest powiązana z zasadami ogólnymi działania administracji. Chodzi tu konkretnie o zasadę dążenia organu do prawdy obiektywnej. Wyraża ją art. 7 Kodeksu postępowania administracyjnego. (dalej: k.p.a.) »

Czy urząd musi udostępniać informacje o pensjach i nagrodach swoich pracowników?

Aktualizacja: 28.02.2017

Dane o wynagrodzeniach urzędników gminy nie zawsze są informacją publiczną - tak brzmi orzeczenie Naczelnego Sądu Administracyjnego z 15 listopada 2013 r. Udostępnienie tych danych zależy od tego czy dany urzędnik jest osobą pełniącą funkcje publiczne czy też nie. »

Urząd Zdrowia Publicznego rozpocznie działalność już w 2018 r.

Aktualizacja: 19.01.2017

Powołanie Urzędu Zdrowia Publicznego to tylko jedna ze zmian planowanych przez Ministerstwo Zdrowia. Resort planuje m.in. zbudowanie sprawnego systemu zarządzania służbą zdrowia. »

Zasiłek dla opiekuna po śmierci osoby niepełnosprawnej w 2017 r.

Aktualizacja: 02.08.2016

Po śmierci osoby niepełnosprawnej opiekun będzie mógł zarejestrować się w urzędzie pracy i otrzymać zasiłek dla bezrobotnych. Nowe rozwiązania mają obowiązywać od 1 stycznia 2017 r. »

Co zrobić, aby zabezpieczyć urząd przed atakiem hakerów

Aktualizacja: 15.07.2016

Cyberprzestępcy coraz śmielej biorą na celownik jednostki administracji publicznej, włamując się do urzędowych komputerów i instalując w nich szkodliwe oprogramowanie. W wyniku takich „wizyt” wykradane są poufne dane, a z bankowych kont znikają pieniądze. Zdaniem specjalistów, zajmujących się bezpieczeństwem informatycznym, skala takich zjawisk będzie rosła. »

Warsztaty "System EZD jako system wspomagający lub podstawowy"

Aktualizacja: 11.07.2016

Warsztaty "System EZD jako system wspomagający lub podstawowy" odbędą się 3 sierpnia 2016 r. w Warszawie. Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia. »

Kogo może upoważnić dyrektor urzędu do podpisywania dokumentów

Aktualizacja: 23.06.2015

Czy do podpisywania skierowań do pracy, wezwań w sprawie propozycji pracy lub innej sprawy, w której urząd pracy wzywa osobę bezrobotną potrzebne jest upoważnienie starosty na podstawie art. 9 ust. 7 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, biorąc pod uwagę fakt, że jeśli wzywana osoba bezrobotna nie zgłosi się w terminie określonym w wezwaniu lub odmówi propozycji pracy lub nie tylko, traci status osoby bezrobotnej na podstawie art. 33 ust. 4 ww. ustawy? Czy w tym przypadku wystarczy upoważnienie dyrektora urzędu? »

Pierwsze doświadczenia z działania systemu rejestrów państwowych

Aktualizacja: 19.05.2015

1 marca 2015 r. samorządy stanęły przed nowym wyzwaniem technicznym, organizacyjnym i prawnym dotyczącym sposobu realizacji zadań związanych z utworzeniem nowego systemu rejestrów państwowych. Urzędom oddano do użytku system Źródło, za pomocą którego przetwarzane są dane w systemie rejestrów państwowych. Realizacja przedsięwzięcia od samego początku budziła wiele kontrowersji, mimo niewątpliwie ważnego celu wdrożenia tego projektu – utworzenia referencyjnego rejestru PESEL. Niestety, nadal wiele urzędów nie realizuje zadań z wykorzystaniem systemu Źródło. »

Sekretarz jako wyjątkowa funkcja w urzędzie

Aktualizacja: 18.02.2015

Po każdych wyborach samorządowych dochodzi do pewnej zmiany w zasobach kadrowych, dotyczy to zwłaszcza stanowisk kierowniczych, zastępców kierowników i sekretarzy. Jednak przepisy ustawy o pracownikach samorządowych niewystarczająco precyzują procedury zatrudniania sekretarza. »

Sądy administracyjne z większymi uprawnieniami

Aktualizacja: 26.01.2015

Zgodnie z projektowanymi zmianami sądy administracyjne mają uzyskać uprawnienia do zobowiązania urzędu do wydania wskazanej decyzji lub postanwienia, w określonym przez sąd terminie. »

EPUAP w 2015 roku ma być bardziej dostępny i wydajniejszy

Aktualizacja: 07.01.2015

W 2015 r. MAC planuje dalsze prace nad ePUAP. Działania te mają być przede wszystkim zmierzać do poprawy funkcjonowania platformy, podniesienie jej wydajności i dostępności. »

Elektroniczna rejestracja aktów stanu cywilnego

Aktualizacja: 08.10.2014

Elektroniczna rejestracja aktów stanu cywilnego ma obowiązywać od 2015 roku. Zmiany przepisów mają umożliwić również zwarcie związku małżeńskiego poza urzędem stanu cywilnego. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

REFORMA OŚWIATY

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Bird & Bird

Kancelaria doradztwa prawnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od samorzad.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK