REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zabytki, Reklama

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kolejne zrabowane przez Niemców dzieła sztuki wracają do Polski. Gliński: w Niemczech można zostać właścicielem rzeczy skradzionej po 30 latach

Odzyskaliśmy straty wojenne: grafikę "Dama z wachlarzem" oraz litografię "Królewska Huta" - poinformował minister kultury Piotr Gliński 20 września 2023 r. podczas uroczystości przekazania do macierzystych zbiorów odzyskanych dzieł, która odbyła się w siedzibie resortu kultury. Polska nadal poszukuje ogromnej liczby różnych dzieł sztuki i obiektów muzealnych zaginionych zarówno w czasie wojny, jak i w II poł. XX wieku.

Zakaz reklamy aptek. Komisja Europejska pozywa Polskę do TSUE

Komisja Europejska pozwała Polskę do TSUE z powodu zakazu reklamy aptek i ich działalności. Komisja uznała, że polskie prawo narusza dyrektywę o handlu elektronicznym, a także art. 49 i art. 56 TFUE.

Ochrona zabytków w gminach

Zadania, które realizuje samorząd gminny w celu zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty lokalnej, obejmują między innymi ochronę i opiekę nad zabytkami. Oznacza to wiele obowiązków ustawowych, które gmina musi wypełniać.

Drukowanie materiałów reklamowych - jaki paragraf

Zlecamy drukarniom wykonanie ulotek i naklejek, kalendarzy, materiałów promocyjnych o tematyce zoologicznej, tablic edukacyjnych według naszych projektów. Finalnie otrzymujemy materiały, a zlecamy usługę. Na fakturze mamy wskazane np. druk 240 naklejek, 50 kalendarzy, wykonanie 20 tablic edukacyjnych. Do jakiego paragrafu klasyfikacji budżetowej powinny zostać zaliczone wydatki za usługi druku i wykonania takich materiałów?

REKLAMA

Ustawa o działalności kulturalnej podpisana przez Prezydenta

Ustawa o działalności kulturalnej podpisana przez Prezydenta Andrzeja Dudę wprowadza przepis stanowiący, że minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego może udzielać pomocy publicznej na działalność kulturalną jako podmiot udzielający pomocy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej w związku z realizacją umowy zawartej między Unią Europejską a państwem lub państwami członkowskimi Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)

Ochrona zabytków po 1 stycznia 2018 r.

Od nowego roku weszły w życie przepisy ustawy z 22 czerwca 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2017 r., poz. 1595) dotyczące poszukiwania zabytków. Wprowadzają m.in. zmianę kwalifikacji czynu nielegalnych poszukiwań zabytków: z wykroczenia na przestępstwo. Zasady i obowiązki prowadzenia poszukiwań zabytków pozostają bez zmian – wciąż wymagane jest uzyskanie pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków.

2, 596 mld zł na zabytki

Coraz więcej środków na ochronę dziedzictwa kulturowego oraz infrastrukturę kultury w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Już od 9 września 2017 r. zmiany w usuwaniu drzew lub krzewów z nieruchomości wpisanych do rejestru zabytków

Już 9 września 2017 r. wchodzi w życie kolejna nowelizacja ustawy o ochronie przyrody [dalej: u.o.p.]. Zmiany dotyczą przepisów dotyczących usuwania drzew lub krzewów z nieruchomości wpisanych do rejestru zabytków.

REKLAMA

Narodowe dobra kultury szczególnie chronione

Ustawa o restytucji narodowych dóbr kultury przyjęta przez Sejm. Dzięki ustawie chronione będą muzealia niebędące zabytkami, jak również materiały biblioteczne, które należą do narodowego zasobu bibliotecznego.

Usytuowanie reklam zgodnie z ustawą krajobrazową

Dotychczas określenie zasad i warunków sytuowania tablic i urządzeń reklamowych możliwe było wyłącznie w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego, które pokrywały niewielką powierzchnię Polski. Obecnie rada gminy może ustalić w formie uchwały zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.

Nieskuteczne kary za reklamy

Nowy tryb wymierzania kar administracyjnych za niezgodne z prawem umieszczanie tablic urządzeń reklamowych okaże się w praktyce najprawdopodobniej nieskuteczny. Zamiast więc pomóc w uporządkowaniu przestrzeni i zasileniu gminnych budżetów, narazi samorządy na prowadzenie długotrwałych i nieskutecznych postępowań administracyjnych, a w konsekwencji również egzekucyjnych.

Reklama apteki czy informacja?

Naczelny Sąd Administracyjny z siedzibą w Warszawie stwierdził, iż: „reklamą apteki jest każdego rodzaju informacja, której celem jest zachęta do nabycia oferowanych przez aptekę towarów i która w taki sposób jest odbierana przez klientów.

Wyższe kary za nielegalne reklamy

Wśród poprawek zaproponowanych przez Senat w ustawie krajobrazowej najważniejsza zmiana dotyczy egzekwowania kar za ustawianie i utrzymywanie reklam nielegalnych bądź niezgodnych z gminnym kodem reklamowym, który będzie ustalany przez samorządy. Kara za takie reklamy będzie wynosić czterdziestokrotność opłaty reklamowej, której wysokość będą ustalać gminy.

Reklamy w mieście pod kontrolą

Reklamy w mieście obecnie zajmują zbyt dużą przestrzeń. W walce o ład przestrzenny polskich miast mają pomóc nowe przepisy, dzięki którym samorządy będą mogły stworzyć kodeks reklamowy.

Jak pozyskać środki finansowe dla gmin?

Zapraszamy na szkolenie "Jak pozyskać środki finansowe dla gmin?", które odbędzie się 27 lutego 2014 r. w Poznaniu.

Małopolskie: osoby bezrobotne znajdą pracę przy utrzymaniu zabytków

Osoby bezrobotne z terenu województwa małopolskiego będą mogły znaleźć pracę związaną z ochroną, utrzymaniem i renowacją zabytków. Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie przeznaczy w tym roku blisko 2,2 mln zł na sfinansowanie tego typu miejsc pracy.

Wymiana okien w budynku wpisanym do rejestru zabytków

Czy wydatki związane z wymianą okien w budynku wpisanym do rejestru zabytków powinny być sklasyfikowane w § 4270 czy w § 4340 oraz czy o koszt wymiany okien należy zwiększyć wartość budynku? Jak prawidłowo zaewidencjonować poszczególne zdarzenia gospodarcze związane z realizacją tego zadania? Czy dodatkowo oprócz sprawozdań budżetowych Rb-28S jednostka zobowiązana jest do sporządzenia sprawozdania z realizacji zadania do wojewódzkiego konserwatora zabytków?

Jak poprawić wizerunek samorządu

W zależności od tego, do jakiej grupy chcemy z komunikatem dotrzeć musimy współpracować z medium, które trafia właśnie do tej grupy. Dobry kontakt z mediami powinien więc stać się priorytetem każdego samorządu, który pragnie wykreować swój wizerunek i zyskać renomę. Nie jest to jednak proste, ponieważ opinia urzędników na temat pracy dziennikarzy nie jest najlepsza.

Gdańskie miliony w walce o ESK2016

4 mln zł wyda w tym roku Gdańsk na działania mające doprowadzić do otrzymania przez miasto tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Na wszystkie działania kulturalne miasto przeznaczy w tym roku 60 mln zł.

Dotacje z budżetów jednostek samorządu terytorialnego

Z budżetów jednostek samorządu terytorialnego udzielane są dotacje w różnych trybach. Warto zatem przypomnieć sobie zasady ich przyznawania.

Miasta zadowolone z efektów zagranicznych kampanii promocyjnych

Polskie miasta coraz chętniej przeprowadzają zagraniczne kampanie reklamowe. Nie wszystkie są w stanie ocenić ich efektywność, jednak te, które odpowiednie badania już przeprowadziły, twierdzą, że wyniki są dużo lepsze niż zakładano.

PR największych polskich miast

Wyniki audytu dotyczącego komunikacji 16 największych polskich miast z mediami wskazują, iż aby inwestowanie w promocję przyniosło oczekiwany skutek, konieczna jest konsekwentna i rzetelna współpraca z branżą mediową. Tam gdzie dziennikarz szybko uzyska informację, tam najchętniej wróci po kolejne.

Jak wspomagać gminę w promocji turystyki

Co i jak należy promować? Czy sama informacja wystarczy, by przyjeżdżali turyści? Jak wykorzystać historię i legendę do stworzenia produktu turystycznego? Czy do promocji potrzebny jest program i koncepcja przestrzenna?

Jak skutecznie wykorzystać zabytki do turystycznej promocji gminy

Każda gmina powinna w ramach swojej strategii rozwoju wykorzystywać miejscowe zabytki do promocji turystycznej. Pieniądze na odrestaurowanie zabytków mogą pochodzić m.in. z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wojewódzkich konserwatorów zabytków, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz odpowiednich funduszy wojewódzkich.

REKLAMA