| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > Wymagania lokalowe i sanitarne dotyczące żłobka i klubu dziecięcego

Wymagania lokalowe i sanitarne dotyczące żłobka i klubu dziecięcego

Wraz z wejściem w życie ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 obowiązywać zaczęło rozporządzenie w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych dotyczących żłobków i klubów dziecięcych.

Lokal przeznaczony na prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego musi zapewniać bezpieczne i higieniczne warunki pobytu dzieci. O tym czy dany lokal spełnia takie warunki zadecydują opinie komendanta Państwowej Straży Pożarnej oraz państwowego inspektora sanitarnego. Cały budynek lokalu musi spełniać odpowiednie warunki techniczno – budowlane oraz wymagania określone w przepisach o ochronie przeciwpożarowej.

Powierzchnia lokalu musi być dostosowana do liczby dzieci. Dla dzieci w liczbie 3-5 minimalna powierzchnia to 16 m2. W przypadku większej ilości dzieci powierzchnia powinna wzrastać o:

- 2 m2, jeśli czas pobytu dziecka nie przekracza 5 godzin dziennie,

- 2,5 m2, jeśli dzieci przebywają w żłobku lub klubie dłużej niż 5 godzin dziennie.

Czytaj także: Druga edycja programu „Maluch”>>

Wysokość pomieszczeń ustalona została na minimum 2,5 m.

Specjalne wymogi dotyczą pomieszczeń higieniczno-sanitarnych, których ściany do wysokości 2m pokryte maja być materiałami zmywalnymi, nienasiąkliwymi i odpornymi na działanie wilgoci, oraz materiałami nietoksycznymi i odpornymi na działanie środków dezynfekcyjnych.

Temperatura pomieszczeń powinna wynosić minimum 20 st. C i minimum połowa okien powinna mieć opcję otwarcia.

Rozporządzenie mówi też m.in. o:

-  konieczności zaopatrzenia grzejników w osłony chroniące przed bezpośrednim kontaktem z grzejnymi elementami,

- obowiązku oznaczenia i przechowywania leżaków i pościeli w taki sposób aby dzieci korzystały z przypisanych sobie przedmiotów na wyłączność by zapobiec przenoszeniu zakażeń,

- przechowywaniu środków czystości i sprzętu w miejscu niedostępnym dla dzieci,

- wyposażeniu pomieszczeń w oświetlenie, meble, urządzenia sanitarne oraz zabawki, spełniające odpowiednie wymogi.

Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 25 marca 2011 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych dotyczących żłobków i klubów dziecięcych (Dz.U. z 2011 r. nr 69; poz. 367) obowiązuje od 4 kwietnia.

Czytaj także: Ustawa "żłobkowa" weszła w życie>>

Źródło:

Samorzad.infor.pl
Poradnik Oświatowy499.00 zł

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

ŚWIADCZENIE WYCHOWAWCZE, CZYLI 500 ZŁ NA DZIECKO

Eksperci portalu infor.pl

Pismo "Niebieska Linia"

Dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »