REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kalkulacja kwoty subwencji oświatowej na 2015 rok

Subwencja oświatowa 2015/ Fot. Fotolia
Subwencja oświatowa 2015/ Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jednostki samorządu terytorialnego mają obowiązek wydatkowania na realizację zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy środków w wysokości nie niższej niż zostały naliczone w subwencji oświatowej.

Sposób kalkulowania kwoty subwencji oświatowej na realizację zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy

W związku ze zgłoszoną prośbą MEN prezentuje informację o sposobie kalkulowania kwoty części oświatowej subwencji ogólnej na realizację zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2015.

REKLAMA

Kalkulacje kwot, o których mowa zostały przekazane samorządom przy piśmie z dnia 12 lutego 2015 r. nr DWST.WSST.356.2812.2015.

Kalkulacja kwoty części oświatowej subwencji ogólnej na realizację zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji i metod pracy dla dzieci i młodzieży na rok 2015 została sporządzona w celu ułatwienia samorządom wypełnienia obowiązku wynikającego z art. 32 ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z realizacją ustawy budżetowej (Dz. U. poz. 1877).

Zobacz również: Koszty wychowania przedszkolnego dziecka z innej gminy

REKLAMA

Przepis ten wprowadza obowiązek wydatkowania na realizację zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy środków w wysokości nie niższej niż zostały naliczone w subwencji oświatowej dla każdej jednostki samorządu terytorialnego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W celu ustalenia kwot dla jednostek samorządu terytorialnego, które powinny przeznaczyć na realizację zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w roku 2015 Ministerstwo Edukacji Narodowej przyjęło następujące założenia:

  • w przypadku szkół ogólnodostępnych i integracyjnych oraz szkół zorganizowanych w podmiotach leczniczych w zakresie uczniów posiadających orzeczenia poradni psychologiczno – pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego uwzględnia się kwotę wynikającą z przeliczenia  ucznia finansowym standardem A oraz dodatkowe wagi z algorytmu na 2015 r.: od P1 do P10 , P26, P30, P33 (metodologia ta dotyczy również dzieci upośledzonych w stopniu głębokim, z wyłączeniem średniorocznej liczby uczniów/wychowanków oddziałów specjalnych zorganizowanych w podmiotach leczniczych);
  • w przypadku szkół specjalnych uwzględnia się łączną kwotę subwencji naliczoną na te szkoły (z wyłączeniem średniorocznej liczby uczniów/wychowanków oddziałów specjalnych zorganizowanych w podmiotach leczniczych oraz z wyłączeniem wag na zadania pozaszkolne od P45 do P47, oraz z wyłączeniem wagi na wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – P44,);
  • w przypadku placówek wychowania przedszkolnego uwzględnia się kwoty naliczone wagami P34 i P42;
  • w przypadku placówek uwzględnia się środki naliczone wagami od P39 do P42 oraz w przypadku wychowanków internatów będących wychowankami szkół specjalnych wagi P35 i P36;
  • w przypadku uczniów posiadających orzeczenia poradni psychologiczno – pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego uczęszczających do szkół artystycznych uwzględnia się kwotę wynikającą z przeliczenia  ucznia finansowym standardem A oraz dodatkowe wagi z algorytmu na 2015 r.: od P1 do P10, P30, P33 oraz wagi od P18 do P24;
  • w przypadku uczniów posiadających orzeczenia poradni psychologiczno – pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego uczęszczających do szkół sportowych, w których wszyscy uczniowie znajdują się
  • w oddziałach sportowych uwzględnia się wagę P15;
  • w przypadku uczniów posiadających orzeczenia poradni psychologiczno – pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego uczęszczających do szkół mistrzostwa sportowego, w których; wszyscy uczniowie znajdują się w oddziałach mistrzostwa sportowego uwzględnia się wagę P16;
  • w przypadku uczniów posiadających orzeczenia poradni psychologiczno – pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego uczęszczających do szkół w których wszyscy uczniowie szkoły są przeliczani wagą dla mniejszości narodowych i etnicznych, tj. wagą P11 lub P12, lub P13 uwzględnia się odpowiednio kwotę subwencji naliczone odpowiednią wagą – P11 lub P12 lub P13;
  • w przypadku uczniów posiadających orzeczenia poradni psychologiczno – pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego uczęszczających do szkół w których wszyscy uczniowie szkoły są przeliczani wagą dla oddziałów dwujęzycznych mniejszości narodowych i etnicznych uwzględnia się kwotę subwencji naliczona wagą P14;
  • w przypadku uczniów posiadających orzeczenia poradni psychologiczno – pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego uczęszczających do szkół w których wszyscy uczniowie szkoły są przeliczani wagą P17 lub P28, lub P29 uwzględnia się odpowiednio kwotę subwencji naliczone odpowiednią wagą – P17 lub P28 lub P29.

REKLAMA

Kwoty subwencji na realizację zadań z zakresu kształcenia specjalnego wskazane przez MEN mogą być wykorzystywane do oceny stopnia realizacji obowiązku wynikającego z art. 32 tzw. „ustawy okołobudżetowej” przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz ewentualnie przez organy kontrolne. Jednakże nie wyklucza to sytuacji, w której to samorząd lub organ kontrolny dokona odrębnej kalkulacji kwoty subwencji w omawianym zakresie.

Jednostka samorządu terytorialnego może pozyskać ze szkół i placówek dane, które umożliwią dokonanie bardziej szczegółowej kalkulacji ww. kwot. Ministerstwo Edukacji Narodowej opracowując metodologię wyodrębniania środków na realizację zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla poszczególnych samorządów przyjęło założenia upraszczające, gdyż nie posiada w systemie informacji oświatowej bardziej szczegółowych danych do sporządzenia jeszcze precyzyjniejszych wyliczeń.

Źródło: Ministerstwo Edukacji Narodowej

Polecamy serwis: Rachunkowość budżetowa

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Sektor publiczny
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kongresmeni USA: Charków na krawędzi upadku, sytuacja jest rozpaczliwa

    Charków jest na krawędzi upadku, historia nas osądzi, czy będziemy Chamberlainem, czy Churchillem - powiedział 16 kwietnia 2024 r. szef komisji spraw zagranicznych Izby Reprezentantów Michael McCaul. Wezwał do przyjęcia ustaw o pomocy Ukrainie i Izraelowi mimo gróźb rewolty skrajnego skrzydła partii.

    ZNP interweniuje przeciwko zwolnieniom z pracy nauczycieli albo zmniejszeniu im liczby godzin

    W roku szkolnym 2024/2025 w klasach pierwszych nie będzie przedmiotu HIT oraz edukacja obywatelska. Co z nauczycielami prowadzącymi te przedmioty. Niektórzy dla nich wrócili do pracy w szkole. Czy będą zwolnieni? Co ze zmniejszeniem liczby godzin nauczycieli, którzy nie zostaną zwolnieni?

    Żmije pojawiły się w Tatrach. Co robić, gdy spotkamy je na szlaku?

    Na tatrzańskich szlakach pojawiły się żmije zygzakowate. To efekt wyjątkowo ciepłego początku kwietnia. Jak się zachować, gdy natkniemy się na ten jadowity gatunek węża? 

    Nowy wzór legitymacji nauczyciela [Rozporządzenie z 11 kwietnia 2024 r. Dziennik Ustaw poz. 565]

    Od wtorku 16 kwietnia 2024 r. obowiązuje nowy wzór legitymacji nauczyciela. Jednak do 12 lipca 2024 r. nauczyciel może otrzymać legitymację na starym wzorze.

    REKLAMA

    Rząd: Nowy wzór karty parkingowej dla osób niepełnosprawnych. Karty tylko terminowe

    Niestety nie będzie bezterminowych kart parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Tak wynika z odpowiedzi na interpelację.

    Nowa era komunikacji. RDK może ułatwić Ci życie

    Rejestr Danych Kontaktowych, znany jako RDK, to baza danych zawierająca aktualne dane kontaktowe obywateli, do której mają dostęp urzędnicy administracji państwowej. Usługa ta, uruchomiona 22 grudnia 2019 roku, ma na celu usprawnienie komunikacji między urzędem a obywatelem.

    Wybory 2024 - druga tura. Czy cisza wyborcza będzie obowiązywać w całym kraju?

    Druga tura wyborów samorządowych 2024 odbędzie się w niedzielę 21 kwietnia. Cisza wyborcza rozpocznie się w nocy z piątku na sobotę i potrwa do godz. 21 w niedzielę. Czy będzie obowiązywać w całym kraju? 

    Dobrowolne ubezpieczenie w NFZ [WNIOSEK]

    Kto może się dobrowolnie ubezpieczyć w NFZ? Jak to zrobić? Kiedy trzeba uiścić opłatę dodatkową? 

    REKLAMA

    Oszuści podszywają się pod NFZ. Na te strony uważaj

    Oszuści próbują nowych sposobów, tym razem "na NFZ". W internecie pojawiły się fałszywe strony, które łudząco przypominają oficjalny serwis internetowy Narodowego Funduszu Zdrowia. Na czym polega oszustwo?

    Stop Smog. MKiŚ zapowiada zmiany w programie

    Resort klimatu chce uatrakcyjnić program "Stop Smog". Jakie zmiany proponuje? Które gminy mogą otrzymać środki na inwestycje?

    REKLAMA