REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bezpieczeństwo pracy szkół od 1 września 2020 r. - stanowisko OPZZ

Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych
OPZZ jest reprezentatywną organizacją pracowniczą w rozumieniu ustawy o Radzie Dialogu Społecznego, konsekwentnie dążącą do realizacji w Polsce fundamentalnych zasad: wolności, równości, solidaryzmu społecznego, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości społecznej, a także – pozbawionego jakichkolwiek wykluczeń – prawa do godnego życia, godnej pracy i płacy oraz godnej emerytury.
Bezpieczeństwo pracy szkół od 1 września 2020 r. - stanowisko OPZZ /fot. Fotolia
Bezpieczeństwo pracy szkół od 1 września 2020 r. - stanowisko OPZZ /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Ministerstwo Edukacji Narodowej zdecydowało o powrocie od 1 września 2020 r. do stacjonarnej nauki w szkołach. Przedstawiamy postulaty Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych.

Ministerstwo Edukacji Narodowej zdecydowało o rozpoczęciu od 1 września pracy szkół. Decydując się na powrót nauczycieli i dzieci do szkół należy przede wszystkim zadbać o ich bezpieczeństwo. W opinii Ogólnopolskiego Porozumienie Związków Zawodowych zaproponowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej procedury nie spełniają tych warunków, a jedynie przenoszą główną odpowiedzialność na dyrektorów szkół. Stanowczo sprzeciwiamy się takim rozwiązaniom. Zgodnie z art. 24 Konstytucji RP to państwo sprawuje nadzór nad warunkami pracy.

REKLAMA

Polecamy: Seria poradników z prawa pracy

OPZZ żąda przede wszystkim:

  • Obowiązkowych okresowych testów dla nauczycieli,
  • Wyposażenia nauczycieli w środki ochrony osobistej,
  • Szczególne zabezpieczenie nauczycieli z chorobami współistniejącymi i w wieku 60+.

REKLAMA

OPZZ stanowczo sprzeciwia się przerzucenia całej odpowiedzialności na Dyrektorów szkół. Rok szkolny rozpoczyna się już za dwa tygodnie a nadal nie ma konkretnych wytycznych. To nie Dyrektor powinien decydować o ewentualnym zamknięciu placówki. Zwracamy uwagę również na bezpieczeństwo dzieci. Przypominamy, że Związek Nauczycielstwa Polskiego należący do OPZZ już w czerwcu apelował do MEN o systemowe rozwiązania. ZNP wnioskowało o podjęcie przez resort edukacji działań polegających na:

1) doposażeniu placówek w niezbędny sprzęt komputerowy, aby umożliwić wypożyczenie komputerów/laptopów potrzebującym uczniom i nauczycielom i zapewnić im możliwość zdalnego kształcenia;

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2) utworzeniu kompleksowej platformy edukacyjnej do zdalnej komunikacji, na której zostaną zamieszczone wszystkie istniejące i nowe e-materiały dydaktyczne dla uczniów i nauczycieli oraz specjalistów wspierających dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Bezpłatna i jednolita w całym kraju platforma edukacyjna powinna zawierać m.in.:

  • e-zasoby do kształcenia dla wszystkich uczniów, dostosowane do wymogów podstawy programowej na każdym etapie edukacyjnym i z myślą o dzieciach o różnych potrzebach edukacyjnych,
  • materiały edukacyjne instytucji nauki i kultury,
  • narzędzia dla nauczycieli tworzących własne zasoby,
  • poradniki dla uczniów i rodziców: Jak efektywnie korzystać z e-zasobów i organizować naukę w domu,
  • szkolenia on-line dla nauczycieli o różnym poziomie zaawansowania,
  • komunikator do prowadzenia wideokonferencji dla uczniów, nauczycieli i rodziców.

3) zapewnieniu dostępu do szybkiego i darmowego internetu wszystkim uczestnikom zdalnego kształcenia;

4) zapewnieniu nauczycielom realizującym zdalne nauczanie stałej profesjonalnej pomocy z zakresu zdalnego kształcenia, ponieważ do tej pory nauczyciele pozbawieni byli odpowiedniego wsparcia (szkolenia i stałe konsultacje powinny być prowadzone przez ORE i lokalne ośrodki doskonalenia nauczycieli);

5) zintegrowaniu działań nauczycieli – specjalistów na rzecz dzieci, które pozostają pod ich opieką i wymagają stałego profesjonalnego wsparcia;

6) opracowaniu sposobu dokumentowania pracy nauczycieli realizujących kształcenie na odległość w celu wyeliminowania nieprawidłowości związanych z ich wynagrodzeniem;

7) uregulowaniu kwestii ponoszenia przez nauczycieli kosztów związanych z korzystaniem w pracy z własnego internetu i sprzętu komputerowego w związku z realizacją kształcenia na odległość;

8) modyfikacji podstawy programowej kształcenia dla wszystkich typów szkół poprzez dostosowanie jej do możliwości zdalnego kształcenia;

9) opracowaniu systemu wsparcia dla uczniów mających trudności w dostępie do kształcenia na odległość;

10) kompleksowym wsparciu uczniów ze środowisk mniej zamożnych oraz uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Apelujemy o jak najszybsze uregulowanie tych kwestii.

www.opzz.org.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Sektor publiczny
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jak długo gotować surową białą kiełbasę? A może upiec? Żurek, czy biały barszcz na Wielkanoc?

    Biała kiełbasa, to konieczny dodatek do żurku, czy białego barszczu - tradycyjnych wielkanocnych zup. Wiele osób ma wątpliwości jak długo gotować (parzyć) surową białą kiełbasę przed dodaniem do tych wielkanocnych zup. A może lepiej ją upiec? W jakiej temperaturze i jak długo? A czy wiesz jak odróżnić białą kiełbasę surową od gotowanej (parzonej)?

    Światowy Dzień Choroby Afektywnej Dwubiegunowej. Co z ogólnodostępną farmakoterapią dla najmłodszych pacjentów?

    Z chorobą afektywną dwubiegunową (ChAD) mierzy się nawet około 2 proc. dzieci i młodzieży. Bezpieczna farmakoterapia to najskuteczniejszy sposób leczenia. W Polsce wciąż czekamy na refundację jedynego preparatu rekomendowanego najmłodszym pacjentom w przebiegu ChaAD.

    Choroba w święta? Sprawdź, gdzie szukać pomocy

    Co zrobić w sytuacji nagłej choroby w święta? Gdzie szukać pomocy medycznej? NFZ przypomina. 

    Refundowane leczenie dla ciężarnych kobiet chorych na SMA już od 1 kwietnia

    Bardzo dobra wiadomość dla dorosłych kobiet chorych na SMA. Od 1 kwietnia refundowane będzie leczenie nusinersenem dla kobiet chorych na rdzeniowy zanik mięśni będących w ciąży – zdecydowało Ministerstwo Zdrowia. Dzięki temu pacjentki nie będą musiały przerywać tej terapii. Jesteśmy jednym z pierwszych krajów, które będą leczyły kobiety w ciąży chore na SMA.

    REKLAMA

    W dniach 29-31 marca utrudnienia w stolicy w związku z wielkanocnymi procesjami. Gdzie?

    Już od piątku i przez cały świąteczny weekend w Warszawie, w związku z procesjami i drogami krzyżowymi ruch na drogach będzie utrudniony albo chwilowo wstrzymany.  

    Tutaj lepiej nie jechać na Wielkanoc. Zatrzęsienie turystów

    Planujesz Wielkanoc we Włoszech? Spodziewaj się tłumów. Od Wielkiej Soboty do poświątecznego wtorku turyści zarezerwowali we Włoszech ponad 7 milionów noclegów. To więcej niż w poprzednich latach. 

    Wybory samorządowe 2024. 29 marca upływa ważny termin dla niepełnosprawnych i starszych wyborców

    Piątek to ostatni dzień, w którym wyborcy z niepełnosprawnością i osoby starsze mogą złożyć wniosek o głosowanie przez pełnomocnika w wyborach samorządowych.

    Jak stosować rozporządzenie o pracach domowych? Co jest jasne? Co budzi wątpliwości? [min B. Nowacka, 1 kwietnia 2024 r.]

    Wątpliwości dotyczą trzech definicji wykorzystanych w rozporządzeniu - nauczyciela i uczniowie nie mają wskazówek jak je rozumieć i stosować.

    REKLAMA

    Rozbijanie garnka na plecach i chłostanie rózgą. Znasz te stare kaszubskie zwyczaje wielkanocne?

    Jak kiedyś obchodzono Wielkanoc na Kaszubach? Czym był tzw. Płaczëbóg? Co jadano na świąteczne śniadanie? 

    Znasz te wielkanocne zwyczaje z Górnego Śląska? Jeden z nich jest na krajowej liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego

    Jakie zwyczaje wielkanocne panują na Górnym Śląsku? Niektóre z nich znane są tylko w jednej miejscowości. Słyszeliście o paleniu żuru, kulaniu jaj czy bramie z wydmuszek? 

    REKLAMA