REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Marketing terytorialny, Projekt

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Świadczenie wspierające a renta socjalna [projekt ustawy]

Pierwszy, najwyższy poziom świadczenia wspierającego, równy dwukrotności renty socjalnej, ma zostać uruchomiony od 2024 r., drugi poziom – równy rencie socjalnej od 2025 r., trzeci zaś, wynoszący 50 proc. renty socjalnej – od 2026 r.

Bezpłatna szczepionka przeciwko grypie 2021/2022 - dla kogo?

Bezpłatna szczepionka przeciwko grypie w sezonie 2021/2022 przewidziana jest w projekcie rozporządzenia Ministra Zdrowia. Dla kogo jest planowana?

Zmiany w ustawie o zatrudnieniu socjalnym

Zmiany w ustawie o zatrudnieniu socjalnym przewiduje przygotowany przez MRiPS projekt nowelizacji. Co się zmieni?

CEP utrudnia pracę urzednika

CEP, czyli Centralna Ewidencja Pojazdów jest częścią CEPiK 2.0. Okazuje się, że nowy system spowalnia pracę urzędnika. A co za tym idzie wydłuża się znacznie czas obsługi petentów. Czas obsługi petenta wydłuża się o 30 minut.

REKLAMA

Wytyczne w zakresie zagadnień związanych z przygotowaniem projektów inwestycyjnych 2017 r.

Wytyczne w zakresie zagadnień związanych z przygotowaniem projektów inwestycyjnych mają ułatwić przede wszystkim realizację hybrydowych projektów PPP. Zaktualizowana wersja Wytycznych weszła w życia 18 maja 2017 r.

Projekt hybrydowy w Zgierzu wchodzi w fazę realizacyjną - PPP

Pierwszy hybrydowy projekt ze środków unijnych na lata 2014 - 2020 wchodzi w fazę realizacyjną. Sam proces przygotowawczy trwał dwa lata, także podpisanie umowy jest dużym sukcesem.

Rozwój PPP w Polsce 2017 r.

Ministerstwo Rozwoju przygotowało propozycję zmian w prawie, które mają na celu ułatwić realizację przedsięwzięć w formule PPP. Zmiany prawa to tylko niektóre działania podjęte przez Ministerstwo.

Projekt uchwały ws. sieci szkół

Wzór uchwały jaką mają przyjąć samorządy w sprawie sieci szkół został opublikowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

REKLAMA

Świadczenie rodzicielskie od 2016 r.

Rządowy projekt przewiduje wprowadzenie świadczenia rodzicielskiego do systemu świadczeń rodzinnych od stycznia 2016 roku. Ma ono poprawić sytuację finansową matek, którym nie przysługuje zasiłek macierzyński i zachęcić osoby niebędące pracownikami do powiększania swoich rodzin.

Wspólna promocja regionu turystycznego - czy warto?

Miasta i miejscowości turystyczne łączą swoje siły, stawiając na wspólną, regionalną promocję. Za granicą we wspólnej promocji regionu wyspecjalizowały się między innymi alpejskie kurorty narciarskie.

Bezpłatne porady prawne dla osób potrzebujących

Bezpłatne porady prawne udzielane będą przez adwokata i radcę prawnego osobom potrzebującym. Takie rozwiązanie przewiduje projekt ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej i informacji prawnej. Aktualnie projekt jest na etapie konsultacji.

Marketing miejsca - jak dbać o wizerunek miasta lub regionu?

Budowanie wizerunku miejsca, to działanie, którego efekty mierzalne są dopiero w wieloletniej perspektywie czasowej. Pomimo tego, trend promocyjny nabiera siły, a na działania tego typu władze lokalne przeznaczają coraz większe środki budżetowe. W jaki sposób zadbać o to, aby zostały one wykorzystane mądrze?

Konkurs na materiał prasowy „Młodzież o członkostwie Polski w Unii Europejskiej”

Zapraszamy młodzież, uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych do udziału w konkursie na materiał prasowy „Młodzież o członkostwie Polski w Unii Europejskiej”.

25 rozwiązań dla samorządu

System samorządowy potrzebuje nowego, spójnego podejścia. Z tego powodu Forum Od-nowa proponuje rozwiązania, które mają to umożliwić.

Jak przyciągnąć inwestorów?

Województwa śląskie, dolnośląskie i mazowieckie najskuteczniej potrafią przyciągać inwestorów dając korzyści finansowe i ułatwienia w prowadzeniu biznesu. Wykazała to analiza zasobów i kosztów pracy, aktywności województw wobec inwestorów, dostępności transportowej, wielkości rynku zbytu, poziomu rozwoju infrastruktury gospodarczej, poziomu rozwoju infrastruktury społecznej oraz poziomu bezpieczeństwa.

Dodatkowe wynagrodzenie roczne (trzynastka) a projekt unijny

Dodatkowe wynagrodzenie roczne jest kwalifikowalne w ramach realizacji projektu wówczas, gdy wynika z właściwych przepisów prawa pracy. Wysokość trzynastki zależy od sumy wynagrodzenia za pracę otrzymanego przez pracownika w ciągu roku kalendarzowego, za który przysługuje to wynagrodzenie.

Samorządowcy w sytuacjach kryzysowych - poradnik

Zły wizerunek samorządowca przekłada się w bezpośredni sposób na wizerunek całego miasta bądź gminy. Negatywne opinie o samorządzie mogą spowodować, że nawet przez kilka lat dany region będą szerokim łukiem omijać poważni inwestorzy, którzy przykładają wyjątkową wagę do swojego wizerunku i nie chcą, aby zła sława o danym miejscu przeniosła się na ich markę.

Fundusze szwajcarskie dla samorządów

Trwa nabór wniosków do Funduszu Partnerskiego Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. O dotacje mogą ubiegać się m.in. jednostki samorządu w partnerstwie ze szwajcarskimi podmiotami.

Jak zarządzać projektem unijnym

Przemyślany plan zarządzania projektem unijnym może być argumentem decydującym o przyznaniu dotacji, dlatego warto przewidzieć w nim różne mechanizmy rozwiązywania sytuacji kryzysowych.

Jak poprawić wizerunek samorządu

W zależności od tego, do jakiej grupy chcemy z komunikatem dotrzeć musimy współpracować z medium, które trafia właśnie do tej grupy. Dobry kontakt z mediami powinien więc stać się priorytetem każdego samorządu, który pragnie wykreować swój wizerunek i zyskać renomę. Nie jest to jednak proste, ponieważ opinia urzędników na temat pracy dziennikarzy nie jest najlepsza.

Gdańskie miliony w walce o ESK2016

4 mln zł wyda w tym roku Gdańsk na działania mające doprowadzić do otrzymania przez miasto tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Na wszystkie działania kulturalne miasto przeznaczy w tym roku 60 mln zł.

Miasta zadowolone z efektów zagranicznych kampanii promocyjnych

Polskie miasta coraz chętniej przeprowadzają zagraniczne kampanie reklamowe. Nie wszystkie są w stanie ocenić ich efektywność, jednak te, które odpowiednie badania już przeprowadziły, twierdzą, że wyniki są dużo lepsze niż zakładano.

Samorządowe www - jeszcze informacja czy już promocja

Do niedawna wiele samorządów traktowało swoją obecność w internecie jako „zło konieczne”. Dziś sytuacja powoli się zmienia, chociaż tempo tych zmian nie jest jednostajne. Poziom świadomości samorządów na temat możliwości jakie niesie internet nadal jest bardzo zróznicowany.

Jak z funduszy UE dofinansować budowę wioski tematycznej

W nowej perspektywie na lata 2007-2013 znaczna część środków, głównie z regionalnych programów operacyjnych, ale też z programu Infrastruktura i Środowisko oraz Innowacyjna Gospodarka przeznaczona zostanie na rozwój polskiej turystyki i kultury. Dofinansowane może być np. powstanie wioski tematycznej. Jak to zrobić?

Jak wspomagać gminę w promocji turystyki

Co i jak należy promować? Czy sama informacja wystarczy, by przyjeżdżali turyści? Jak wykorzystać historię i legendę do stworzenia produktu turystycznego? Czy do promocji potrzebny jest program i koncepcja przestrzenna?

Jak skutecznie wykorzystać zabytki do turystycznej promocji gminy

Każda gmina powinna w ramach swojej strategii rozwoju wykorzystywać miejscowe zabytki do promocji turystycznej. Pieniądze na odrestaurowanie zabytków mogą pochodzić m.in. z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wojewódzkich konserwatorów zabytków, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz odpowiednich funduszy wojewódzkich.

Jak konstruować projekty wspierane w ramach PO Kapitał Ludzki

Czy Program Operacyjny Kapitał Ludzki jest adresowany tylko na realizację zadań w kierunku szkolenia urzędników? Jak będą dzielone dotacje i według jakiego systemu?

Urzędnicy muszą umieć zarządzać projektami

W latach 2007-2013 Polska otrzyma z Unii Europejskiej blisko 68 miliardów euro. To ogromna suma, której efektywne wykorzystanie będzie wymagało profesjonalnego przygotowania, przede wszystkim specjalistów zajmujących się zarządzaniem projektami.

W promocji miasta liczą się konsekwencja i spójność przekazu

Zarządzanie wizerunkiem miasta to zadanie długofalowe, które powinno zostać zapisane w strategii marketingowej. I choć każdy samorząd powinien znaleźć wyróżniki stanowiące podstawę promocyjnego przekazu, to bez wylansowania mody na Polskę, działania lokalnych władz mogą tracić na znaczeniu.

REKLAMA