eVito Tourer – luksus dalekiego zasięgu

Przewóz pasażerów na obszarze aglomeracji to nie tylko zwykła komunikacja miejska. Dużo osób podróżuje pojazdami typu shuttle z i na lotnisko. Gości VIP przewożą luksusowymi pojazdami organizatorzy koncertów i innych wydarzeń, a także firmy obsługujące ważne uroczystości. W wielu takich sytuacjach komfort ma znaczenie – a komfort to także cisza, zwłaszcza w miejskim zgiełku. Odpowiedzią na tę potrzebę, i wiele innych, jest nowy Mercedes-Benz eVito Tourer – przestronny, elegancki van z napędem elektrycznym, który sprawia, że nawet na krótkich trasach pasażerowie będą mogli złapać chwilę oddechu.

.

Materiały prasowe

Pierwsze wrażenie jest czasem decydujące. Wiedzą o tym doskonale właściciele i firmy hotelarskie. Dlatego oferując swoim gościom przejazd z lub na lotnisko kilkuosobowym vanem, zwykle starają się zapewnić, by był to pojazd komfortowy – tak żeby gość czuł się otoczony opieką, zanim jeszcze przestąpi próg hotelu. Mercedes-Benz Vito Tourer od wielu lat jest gwiazdą w tej branży, teraz jednak dostępny jest również nowy, w pełni elektryczny eVito Tourer, który może zapewnić pasażerom jeszcze większy luksus. Każdy, kto podróżował, czy to służbowo, czy prywatnie, wie bowiem, że chwila ciszy po kilkugodzinnym szumie samolotu i po zgiełku lotniska – jest bezcenna. A to, z punktu widzenia pasażera najbardziej odczuwalny walor pojazdu elektrycznego.

TourerThe new Mercedes-Benz eVito Tourer

Mercedes-Benz AG - Global Commun

Materiały prasowe

Mnóstwo energii

Inaczej rzecz się ma w przypadku kierowcy i zatrudniającej go firmy – tu zalet jest więcej. eVito Tourer z wyglądu przypomina swojego konwencjonalnie napędzanego bliźniaka. Jednak pod podłogą znajduje się elektryczny układ napędowy (eATS), który napędza przednie koła z mocą szczytową 150 kW. Pojazd świetnie się prowadzi, między innymi dzięki nisko umieszczonemu w podwoziu akumulatorowi. eVito rozwija też satysfakcjonujące na autostradzie z lotniska prędkości: 160 km/h dostępna seryjnie i opcjonalna 140 km/h, zapewniają sprawne przemieszczanie się. Biorąc pod uwagę, że odległości z lotniska do hotelu bywają czasem większe – zasięg 359 km, na który pracuje akumulator o pojemności użytkowej 90 kWh, nie przysporzy stresu kierowcy ani pasażerom.

Te same zalety sprawdzą się zresztą również w coraz szybciej rozwijającym się sektorze przejazdów współdzielonych, który jak przewidują eksperci, obejmie również suburbia.

Jeśli zaś zasięg 359 km okazałby się niewystarczający, eVito Tourera można doładować w ciągu ok 45 min. do poziomu 80 proc. – na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym o maksymalnej mocy do 110 kW. Ładowarka pokładowa AC o mocy 11 kW pozwala natomiast ładować samochód prądem przemiennym w domu lub w publicznych stacjach ładowania.

Na tym nie kończą się możliwości eVito Tourera, jeśli chodzi o pozyskiwanie energii. Inteligentna technologia tego pojazdu sprawia, że ładuje się on również podczas jazdy. Jest to możliwe dzięki rekuperacji: w trybie wybiegu lub hamowania mechaniczny ruch obrotowy jest zamieniany na energię elektryczną i wykorzystywany do ładowania akumulatora wysokonapięciowego. To zasada wspólna dla działania pojazdów elektrycznych, jednak wiele zależy od tego, czy i w jaki sposób można sterować poziomem rekuperacji. W przypadku Mercedesa kierowca ma na to duży wpływ – może regulować siłę rekuperacji za pomocą manetek za kierownicą (aż 5 poziomów do wyboru), uzyskując pożądany w danym momencie efekt. Szczególnie wydajny i komfortowy styl jazdy zapewnia nowa funkcja w eVito Tourer: poziom rekuperacji D AUTO. W tym trybie asystenci bezpieczeństwa współpracują wówczas ze sobą, wymieniając dane, a poziom rekuperacji jest dostosowywany do sytuacji drogowej w czasie rzeczywistym. Ponadto kierowca może wybrać jeden z trzech programów jazdy: od maksymalnie komfortowej do takiej, która zapewni najdłuższy zasięg, kosztem np. pewnych ograniczeń w zakresie klimatyzacji.

EQ Ready App

Mercedes-Benz AG - Global Commun

Materiały prasowe

Pomocnym rozwiązaniem jest też aplikacja EQ Ready, którą można pobrać na smartfon – dzięki niej można sprawdzić, czy eVito Tourer jest gotów, by pokonać swoją codzienną trasę, co eliminuje ewentualne wątpliwości co do aktualnego zasięgu pojazdu. A żeby domknąć temat ładowania – warto wspomnieć, że do końca roku kupując eVito Tourera, klienci otrzymują za symboliczną złotówkę ładowarkę Wallbox.

.

Materiały prasowe

Komfortowo, bezpieczeństwo, przyjemnie

Kierowcy jeżdżący nowym eVito Tourerem nie mają powodów do narzekań – model jest bardzo dobrze wyposażony. Już w wersji seryjnej zawiera wiele dodatkowych elementów wyposażenia w porównaniu z modelem z napędem konwencjonalnym, na przykład 17-calowe felgi, 5-metrowy kabel do ładowania prądem AC z wtyczką Typu2 lub podgrzewany fotel kierowcy. Dostępne są również liczne systemy wspomagające i bezpieczeństwa, takie jak aktywny asystent hamowania, asystent koncentracji, asystent świateł drogowych i tempomat.

Pozostałe zalety eVito Tourera znane są z analogicznego modelu z napędem spalinowym. Należą do nich liczne możliwości aranżacji wnętrza – od komfortowego busa czy taksówkę po luksusowego vana dla gości VIP. Dwie kanapy z tyłu czynią z niego wygodny pojazd typu shuttle – ustawienie foteli na wprost siebie zamienia eVito Tourera w elegancką salonkę. Łącznie na pokładzie można zainstalować do dziewięciu siedzeń w różnym układzie. O wygodę podróżowania na nich dba również po raz pierwszy dostępne opcjonalnie zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC. A wtedy wystarczy już tylko wypełnić ciszę sunącego bezszelestnie ulicami miasta pojazdu dobrą muzyką, którą może zapewnić system inforozrywki Audio 30 lub Audio 40, by sprawić, że nawet krótka podróż stanie się przyjemnym interludium w pełnym zgiełku dniu.

.

Materiały prasowe

eVito Tourer w skrócie

  • Zasięg: 359 km
  • Pojemność baterii: 90 kWh (użytkowa)
  • Moc silnika: 150 kW (204 KM)
  • Maksymalny moment obrotowy: 362 Nm
  • Zużycie energii w cyklu mieszanym: 27,8 kWh/100 km
  • Ilość siedzeń: do 9, w różnych konfiguracjach
  • Czas ładowania: na stacji szybkiego ładowania można je opcjonalnie ładować z mocą do 110 kW od 10 do 80% w ciągu ok. 45 minut
  • Do końca roku ładowarka Wallbox za 1 zł i kabel do ładowania w standardzie
  • „Zdalne e-Ładowanie” – zdalne ustawienie klimatyzacji i poziomu ładowania w ramach usług Mercedes PRO

Sektor publiczny
Rosyjski szpieg dostał dostęp do akt śledztwa przeciwko niemu. Zgodnie z prawem? Przeglądał je w kancelarii tajnej ABW i w siedzibie prokuratury
06 wrz 2024

Rosyjski szpieg Paweł Rubcow, zanim został wydany Rosji, otrzymał od prokuratury i ABW dostęp do materiałów śledztwa przeciwko niemu, także tajnych, choć prokuratura mogła mu odmówić z powodu "ochrony interesów państwa" - napisał 5 września 2024 r. dziennik "Rzeczpospolita". Zdaniem prezydenta Andrzeja Dudy obowiązujące obecnie w Polsce przepisy pozwalają, aby nie dopuścić zatrzymanego do akt; zwłaszcza, jeżeli są one ściśle tajne.

W szkołach ruszył program dobrowolnych szczepień przeciw wirusowi HPV. Szczepionka może uchronić przed zachorowaniem na raka
05 wrz 2024

Od 1 września 2024 r. ruszył wspólny program MEN i MZ szczepień przeciw wirusowi HPV. Szczepienia dostępne są dla dzieci po ukończeniu 9. roku życia do ukończenia 14. roku życia. Za zgodą rodziców szczepienie może odbyć się w szkole.

mObywatel: Funkcjonalności aplikacji są stale rozwijane. Trwają prace na ePłatnościami
05 wrz 2024

Mobilna aplikacja mObywatel jest stale rozwijana. Do końca 2025 r. ma być zaimplementowana usługa ePłatności. Dzięki temu za pośrednictwem mObywatela będzie można opłacać urzędowe zobowiązania np. podatek od nieruchomości.

500 plus z NFZ u dentysty. Mało kto o tym wie. Jak skorzystać? Jakie zabiegi obejmuje?
05 wrz 2024

Usuwanie kamienia nazębnego to podstawowy zabieg higieniczny dostępny w ramach NFZ. Roczne, bezpłatne wizyty profilaktyczne u dentysty pozwalają zaoszczędzić nawet 500 złotych. Jakie usługi są wliczone w ten pakiet? Oto szczegóły.

Godziny lekcyjne skrócone do 30 minut. Powodem wrześniowe upały. MEN zapowiada zmianę przepisów
04 wrz 2024

Dyrektorzy niektórych szkół w Polsce skrócili zajęcia lekcyjne z 45 do 30 minut z powodu wysokich temperatur panujących na początku roku szkolnego 2024/2025. Ministra edukacji Barbara Nowacka zapowiedziała zmiany przepisów dot. organizacji pracy szkół w upały i duże mrozy.

5 proc. podwyżka dla nauczycieli w 2025 r.? Ministra edukacji Barbara Nowacka wnioskowała o wzrost wynagrodzeń nauczycieli o 10 proc.
04 wrz 2024

5 proc. podwyżka dla nauczycieli w 2025 r.? Ministra edukacji Barbara Nowacka wnioskowała o wzrost wynagrodzeń nauczycieli o 10 proc. Pod koniec sierpnia Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy budżetowej na rok 2025.

Samorządy: Bezzwrotne dofinansowanie z KPO na modernizację budynków. Nabór wniosków
04 wrz 2024

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ogłasza nabór wniosków w ramach programu priorytetowego „Wymiana źródeł ciepła i poprawa efektywności energetycznej szkół”. Wnioski o dofinansowanie będzie można składać od 30 września 2024 r.

Czy Polacy ulegają dezinformacji klimatycznej? Magazynowanie CO2 pod ziemią (technologie CCS) szansą na realizację celów wyznaczonych przez Komisję Europejską
03 wrz 2024

Z najnowszego (sierpień 2024) badania Polsko-Norweskiej Sieci CCS* wynika, że około 2/3 (68%) Polaków interesuje się zmianami klimatu i ekologią a ponad dwie trzecie (77%) uważa, że ograniczenie emisji CO2, to nie jedynie wymóg unijny ale, przez wzgląd na środowisko i dobro naszej planety, rzeczywista potrzeba. Tyleż samo (77%) Polaków widzi zależność pomiędzy zmianami klimatu a nadmiernymi emisjami dwutlenku węgla do atmosfery. Co więcej, mimo dość niskiej znajomości technologii CCS, bo 70% Polaków nigdy o nich nie słyszało, aż 72% Polaków intuicyjnie czuje, że aby powstrzymać zmiany klimatyczne konieczne jest sięgnięcie po nowe metody redukcji emisji, w tym właśnie metody ich wychwytywania zanim trafią do atmosfery. A na tym właśnie polegają technologie CCS, które nie tylko wychwytują, ale też umożliwiają bezpieczne magazynowanie CO2. A zatem warto przyjrzeć się im bliżej, by przekonać się, że ich wdrożenie, to właściwy kierunek dla Polski.

Przełomowy raport ujawnia: Europa Środkowo-Wschodnia blokuje własny potencjał w walce z kryzysem klimatycznym
03 wrz 2024

Klimat nie czeka, a polityka klimatyczna Europy Środkowo-Wschodniej stoi na rozdrożu. Nowy raport ujawnia, że region marnuje swoje szanse na dekarbonizację i zrównoważony rozwój. Choć konkurencyjne rynki energii mogą redukować emisje szybciej, prywatny sektor wciąż napotyka na liczne bariery, które hamują tempo zmian. Czas na pilną rewizję polityki klimatycznej!

Cyfrowe usługi publiczne: Popularna aplikacja mObywatel zyskuje nowe funkcjonalności
30 sie 2024

Aplikację mObywatel łącznie pobrano 19 mln razy. Najczęściej wykorzystywanymi funkcjonalnościami w mObywatelu jest zastrzeganie numeru PESEL. W przyszłym roku planowane jest rozszerzenie płatności o cyfrowe portfele Apple Pay i Google Pay.

pokaż więcej
Proszę czekać...