Śląska Drogowa Trasa Średnicowa impulsem inwestycji
REKLAMA
Aby znaleźć nabywców, miasto zaplanowało akcję informacyjną, finansowaną głównie z unijnych środków.
REKLAMA
Hasłem wartej ponad pół miliona złotych kampanii będzie "15 minut do miliona". W ten sposób samorządowcy chcą nawiązać do grupy miliona osób, mieszkających w promieniu 15 minut jazdy samochodem od wystawionych na sprzedaż działek.
REKLAMA
"Jest to milion, na który składają się potencjalni klienci, pracownicy i właściciele firm współpracujących z inwestorem, który zlokalizuje swoją działalność na jednej z oferowanych działek" - wyjaśniła w czwartek szefowa wydziału rozwoju miasta w rudzkim magistracie, Grażyna Marasek.
Na sprzedaż będą działki o łącznej powierzchni 17,6 hektara. Najmniejszy teren ma 0,6 ha, największy 3,6 ha. Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego, ich przeznaczenie jest różne - niektóre przewidziano jedynie jako tereny obsługi komunikacji samochodowej, inne jako miejsca dla handlu i usług. Jest też miejsce na uruchomienie działalności produkcyjnej, składy lub magazyny.
Drogowa Trasa Średnicowa, przy której znajdują się działki, należy do najpopularniejszych dróg w aglomeracji katowickiej. Łączy Katowice z Rudą Śląską, w budowie jest kolejny odcinek, do Zabrza. W następnym etapie droga zostanie doprowadzona do Gliwic, łącząc ze sobą dwa największe miasta aglomeracji.
REKLAMA
Przedstawiciele samorządu Rudy Śląskiej przekonują, że ze względu na lokalizację oraz możliwe formy zagospodarowania, sprzedawane przez miasto działki to jedna z najciekawszych ofert inwestycyjnych na Śląsku. Przykłady Katowic i Chorzowa pokazały, że działki przy Drogowej Trasie Średnicowej są atrakcyjne dla inwestorów - powstały tam m.in. hipermarkety, salony samochodowe i duże sklepy innych branż.
W połowie kwietnia rudzka oferta inwestycyjna ma być zaprezentowana uczestnikom Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który odbędzie się w Katowicach. Przedstawiciele miasta i rudzkiego otoczenia biznesu wezmą udział w kilku sesjach tematycznych podczas kongresu.
Niedawno oferta rudzkich terenów inwestycyjnych była także prezentowana na międzynarodowych targach branży nieruchomości w Cannes. W ramach obecnej kampanii miasto zamierza skorzystać z reklam (zewnętrznych i w internecie) oraz przygotować informacje skierowane bezpośrednio do potencjalnych inwestorów.
REKLAMA
REKLAMA