Kategorie

Marketing

12 kwi 2021
9 maja 2021
Zakres dat:

Szybka kolej w rozwoju i promocji samorządów

Od kilku lat najszybszy polski pociąg Pendolino budzi wiele emocji wśród pasażerów, miłośników kolei, ale również polityków i samorządowców. Ci ostatni próbują przełożyć potencjał związany z faktem przejazdu pociągu przez ich region lub miasto na zwiększenie atrakcyjności i rozwoju lokalnego.

Miasta w mediach społecznościowych

W lipcu 2016 r. Fundacja Pro Progressio przeprowadziła analizę aktywności w mediach społecznościowych największych polskich miast. Najczęściej publikowanymi informacjami w tym okresie były aktualności kulturalne oraz sportowe.

Do kogo województwa kierują kampanie promocyjne?

Nieliczne samorządy wąsko definiują przynajmniej jedną grupę docelową. Większość województw kieruje swoje kampanie do wszystkich.

Komunikacja w sieci a zwycięstwo wyborcze

Dla tych, którzy śledzili scenę polityczną w mediach społecznościowych, wynik wyborów nie powinien być zaskoczeniem. Poza Facebookiem i Twitterem przykładów pokazujących przewagę PiS-u w Internecie można wymienić oczywiście o wiele więcej. Nie chodzi jednak o to, aby wytykać błędy politykom, ale zwrócić uwagę na niebywałą ignorancję w stosunku do Internautów.

Wybory parlamentarne 2015: spotkania z wyborcami mają znaczenie

Spotkania z wyborcami mogą być skutecznym narzędziem kampanii wyborczej – przekonuje dr Sergiusz Trzeciak, specjalista w zakresie marketingu politycznego i wizerunku publicznego, autor książki "Drzewo kampanii wyborczej". Sukces takich działań zależy jednak od skali przedsięwzięcia oraz cech samych kandydatów.

Miasta zabiegają o studentów

Żadne z największych polskich miast nie traktuje obojętnie potencjalnych studentów i absolwentów. W okresie niżu demograficznego samorządy prześcigają się w pomysłach jak zwabić do siebie potencjalnych studentów. Włodarze miast, mają również nadzieję, że część ze studentów na stałe osiedli się w ich mieście.

Promocja miejsc oczami turystów

Wyniki badania przeprowadzonego przez agencję VMG PR we współpracy z ośrodkiem badawczym SW Research pokazują, że Polacy bardzo świadomie podejmują decyzje dotyczące planów urlopowych. Niski procent ankietowanych, którzy czerpią inspiracje na podstawie opinii na portalach podróżniczych lub korzystają z pomocy biur podróży pokazuje bardzo wyraźny trend - chcemy podejmować indywidualne decyzje, które odpowiadają naszym potrzebom. Jednocześnie, przedkładamy jakość rekomendacji nad ich liczbę. Coraz rzadziej ufamy anonimowym opiniom, a kluczowe okazują się polecenia bliskich znajomych.

Wspólna promocja regionu turystycznego - czy warto?

Miasta i miejscowości turystyczne łączą swoje siły, stawiając na wspólną, regionalną promocję. Za granicą we wspólnej promocji regionu wyspecjalizowały się między innymi alpejskie kurorty narciarskie.

Marketing miejsca - jak dbać o wizerunek miasta lub regionu?

Budowanie wizerunku miejsca, to działanie, którego efekty mierzalne są dopiero w wieloletniej perspektywie czasowej. Pomimo tego, trend promocyjny nabiera siły, a na działania tego typu władze lokalne przeznaczają coraz większe środki budżetowe. W jaki sposób zadbać o to, aby zostały one wykorzystane mądrze?

Łódzkie: unijne środki na promocję regionalnych produktów

W celu wsparcia produktów regionalnych w województwie łódzkim przeprowadzona zostanie akcja tworzenia Mapy Produktów Regionalnych Łódzkiego, wsparta plebiscytem na najlepszy produkt w regionie.

Lublin liczy na zewnętrznych inwestorów

Mocną stroną Lublina jest dostępność siły roboczej oraz jej niska fluktuacja. Poza pracownikami i infrastrukturą Lublin oferuje inwestorom też wsparcie przy rozpoczęciu działalności i rekrutacji.

Debata Prezydentów Miast

20 lutego w państwomiasto odbyła się dyskusja na temat raportu „Samorząd 3.0”, w której wziął udział Prezydent Rzeszowa – Tadeusz Ferenc, Poznania – Ryszard Grobelny, Nowej Soli – Wadim Tyszkiewicz i Wiceprezydent Warszawy – Michał Olszewski. Była to wyjątkowa okazja do zapoznania się z głosami wyróżniających się samorządowców pochodzących z miast o różnej wielkości, odmiennych uwarunkowaniach i innych wyzwaniach. T. Ferenc akcentował znaczenie w Rzeszowie ludzi młodych, R. Grobelny stawiał na ogół mieszkańców i ich etos pracy, M. Olszewski podkreślał otwartość stolicy, a W. Tyszkiewicz optował za nadaniem priorytetu gospodarce.

Mazowsze stawia na sektor finansowy i telekomunikację

Według Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości głównymi atrybutami województwa są: wysoki potencjał badawczy, największa liczba zagranicznych inwestycji, lokalizacja siedzib głównych instytucji finansowych oraz mieszkańcy posiadający najwyższe przychody w Polsce. Mazowsze jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się regionów w Polsce oraz w Europie Środkowo-Wschodniej.

25 rozwiązań dla samorządu

System samorządowy potrzebuje nowego, spójnego podejścia. Z tego powodu Forum Od-nowa proponuje rozwiązania, które mają to umożliwić.

Jak pozyskać środki finansowe dla gmin?

Zapraszamy na szkolenie "Jak pozyskać środki finansowe dla gmin?", które odbędzie się 27 lutego 2014 r. w Poznaniu.

Białystok stawia na centra usług

Białystok chciałby dołączyć do grupy miast, w których dynamicznie działają i rozwijają się BPO – centra usług outsourcingowych. Dziś w Polsce działa prawie 400 centrów, a pracuje w nich ponad 100 tys. osób.

Rzeczpospolita Lokalna - Sejm społeczników, bojowników i ekspertów

Zapraszamy na Rzeczpospolitą Lokalną - Sejm społeczników, bojowników i ekspertów. Już 16 i 17 stycznia 2014 roku spotkamy się w Warszawie, by rozmawiać o partycypacji publicznej w wymiarze lokalnym.

Jak przyciągnąć inwestorów?

Województwa śląskie, dolnośląskie i mazowieckie najskuteczniej potrafią przyciągać inwestorów dając korzyści finansowe i ułatwienia w prowadzeniu biznesu. Wykazała to analiza zasobów i kosztów pracy, aktywności województw wobec inwestorów, dostępności transportowej, wielkości rynku zbytu, poziomu rozwoju infrastruktury gospodarczej, poziomu rozwoju infrastruktury społecznej oraz poziomu bezpieczeństwa.

Doroczna Nagroda Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej

Rozwój demokracji lokalnej jest podstawowym elementem i warunkiem transformacji Polski. Wymaga on aktywnego udziału społeczeństwa, jego organizacji i instytucji publicznych. Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej została utworzona, aby ten proces wspierać. Od ponad dwudziestu lat prowadzi aktywną działalność na rzecz wspierania rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, rozwoju samorządności lokalnej i współpracy pomiędzy samorządem terytorialnym a organizacjami i inicjatywami obywatelskimi.

Miasta, które cieszą się ze swojego spokojnego charakteru

Wolno, cicho, aktywnie, w zgodzie z naturą – to skrócone i uproszczone pojęcie idei projektu Cittaslow. Przekłada się ono na filozofię poprawy jakości życia w lokalnych społecznościach oraz zachęty mieszkańców i ich gości do czerpania dobra i przyjemności z niewielkich miast. Są już polskie miasta, które z powodzeniem uczestniczą w tym projekcie.

Forum gospodarki odpadami

W dniach 21 i 22 marca 2013 r. w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbędzie się II Międzynarodowe Forum Gospodarki Odpadami w Polsce SOSEXPO 2013 – targi i konferencja.

Design w terenie czyli zaprojektuj sobie gminę

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego zaprasza gminy do zgłaszania swojego udziału w III edycji projektu. „Design w terenie!" to warsztaty, podczas których grupa młodych projektantów ma za zadanie stworzyć koncepcję zagospodarowania i aktywizacji kluczowych miejsc w przestrzeni publicznej wybranej miejscowości.

Regiony i podregiony Polski najatrakcyjniejsze dla inwestycji

O atrakcyjności inwestycyjnej regionów i podregionów w coraz większym stopniu decydują czynniki, za które odpowiedzialne są samorządy. Bez odpowiednich inwestycji oraz zaangażowania władz lokalnych i regionalnych nie można liczyć na wyższe oceny inwestorów.

Marketing miejsc w JST

Samorządy terytorialne konkurują ze sobą w wielu dziedzinach: o mieszkańców, turystów, pracowników czy też inwestycje i firmy. W tym współzawodnictwie ważne jest, aby przedstawić siebie z jak najlepszej strony. Jak to zrobić? Do tego właśnie służy marketing miejsc.

Promowanie miasta dzięki obecności w telenoweli

Sukces serialu „Ojciec Mateusz” to także sukces władz samorządowych Sandomierza. Wiele wskazuje na to, że powstaje właśnie kolejne atrakcyjne przedsięwzięcie z udziałem samorządu – w Lublinie trwają zdjęcia do filmu „Wszystko przed nami”, w którym miasto będzie mieć swój ważny udział. Duża w tym zasługa Lubelskiego Funduszu Filmowego – jednej z dziesięciu tego typu inicjatyw samorządowych w Polsce.

Rozdano nagrody w konkursie "Sołtys Roku 2011"

W Senacie rozdano nagrody w konkursie "Sołtys Roku 2011". Puchary 13 laureatom wręczył marszałek Senatu Bogdan Borusewicz. Finał dorocznego konkursu "Sołtys Roku" odbył się po raz dziesiąty.

Sześć samorządów laureatami konkursu "Teraz Polska"

25 firm i sześć samorządów zostało laureatami XXII edycji konkursu "Teraz Polska". Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska" nagradza w ten sposób wyróżniające się - jej zdaniem - produkty, usługi i gminy.

W Gdyni powstanie INFOBox - centrum informacji o inwestycjach

We wrześniu w Gdyni ma być otwarte nowoczesne centrum informacji o inwestycjach w mieście, pod nazwą INFOBox. Centrum będzie dysponowało m.in. Panoramium - 22-metrową wieżą widokową, z której będzie można oglądać realizowane inwestycje.

2,6 tys. latarników będzie propagować w Polsce zalety internetu

W połowie 2012 r., w każdej polskiej gminie ma działać lokalny animator, tzw. latarnik, który w ramach ogólnopolskiego projektu "Polska cyfrowa równych szans" będzie przekonywał obywateli - głównie osoby starsze - do korzyści płynących z internetu.

Facebook w działaniach administracji publicznej

W drugiej połowie listopada 2011 r. rozpoczęła się akcja edukacyjna „Czas na Facebook. Jak wykorzystywać media społecznościowe w działaniach instytucji publicznych”, której głównym celem jest rozpowszechnienie idei nowoczesnej komunikacji instytucji publicznych ze społecznością.

Jak skutecznie promować samorządowych liderów i ekspertów

„Wizerunek lidera jako eksperta budzi z reguły podziw i szacunek, wpływa na prestiż jego oraz całego miasta, gminy lub powiatu” – twierdzi dr Magdalena Florek z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, specjalizująca się w zakresie marketingu terytorialnego.

Katowice: "Latający Spodek" wypromował miasto

Ponad 60 proc. ankietowanych spodobał się spot filmowy z "Latającym Spodkiem" promującym Katowice w roli organizatora przedsięwzięć kulturalnych - poinformowało biuro prasowe Urzędu Miasta w Katowicach.

Dobry wizerunek to połowa sukcesu

Każdy kandydat startujący w wyborach samorządowych musi wypracować swój wizerunek, czyli sposób, w jaki mają go postrzegać wyborcy. Od umiejętnego dopasowania wizerunku do konkretnego elektoratu często zależy sukces.

Jak uatrakcyjnić wizerunek centrum miasta

Główna ulica czy centralny rynek to w większości miast najważniejszy punkt, który przyciąga zarówno mieszkańców, jak i turystów. Regres czy nawet tylko brak rozwoju takiego miejsca jest odbierany jako upadek miasta. Tak stało się m.in. w Łodzi, ale są już pomysły na przywrócenie głównej ulicy tej metropolii wcześniejszej świetności.

Wykorzystanie marketingu internetowego w kampanii wyborczej

Po 2001 r. rozpowszechniły się w Internecie serwisy typu Web 2.0, których treści są tworzone przez użytkowników. Otwierają one przed kandydatami w wyborach samorządowych nowe, atrakcyjne możliwości dotarcia do wyborców.

Przygotowanie strategii marketingowej miasta

Przygotowaniem strategii marketingowej miasta powinna zająć się zewnętrzna firma posiadająca doświadczenie w pracy z samorządami, a cena nie może stanowić podstawowego kryterium jej wyboru – twierdzą zgodnie przedstawiciele miast, które w ostatnim okresie wzbogaciły się o tego typu dokumenty oraz przedstawiciele agencji.

Nowe uregulowania w Prawie budowlanym

Sejm 23 kwietnia br. przegłosował zmiany w Prawie budowlanym. Uchwalone regulacje nie tylko w sposób odmienny kształtują pozycję inwestora, ale znacząco wpływają na zakres obowiązków organów administracji architektoniczno-budowlanej oraz nadzoru budowlanego.

Samorządowe pomysły na promocję regionów

Rosnąca konkurencja samorządów o pozyskanie turystów i inwestorów sprawia, że władze lokalne i regionalne muszą szukać ciekawych i oryginalnych sposobów promocji. Nowatorskie są hasła, miejsca albo nośniki promocji.

Samorząd może wspierać lokalne firmy

Firmy budowlane jako pierwsze odczuły skutki kryzysu gospodarczego, a więc są najbardziej zagrożone upadłością. Dla lokalnego rynku pracy może to oznaczać gwałtowny wzrost bezrobocia. Władze Gliwic znalazły sposób na wsparcie tej branży.

Przeprowadzanie inwestycji pomimo kryzysu

Jednostki sektora finansów publicznych muszą ostrożnie gospodarować środkami będącymi w ich dyspozycji. Pod uwagę powinny wziąć nie tylko korzyści, jakie przyniosą inwestycje, ale i ryzyko na siebie wzięte. Powinny też stale poszukiwać alternatywnych źródeł finansowania działalności.

Kontakty partnerskie zgodne z prawem

Współpraca pomiędzy polskimi i zagranicznymi samorządami powinna opierać się na postanowieniach odpowiedniej uchwały, np. rady gminy.

Jak uwarunkowania geograficzne i gospodarcze decydują o kontaktach

Co decyduje, że miasta, gminy nawiązują ostatecznie współpracę z zagranicznymi partnerami? Jak czynniki kulturowe i edukacyjne można wykorzystać przy nawiązaniu współpracy?

Nowe zasady współpracy gmin i powiatów z partnerami unijnymi

O uczestnictwie gmin czy powiatów w europejskich ugrupowaniach współpracy terytorialnej będą decydowały w swojej uchwale organy stanowiące jednostek samorządowych. Nadzór nad takimi ugrupowaniami sprawować będzie minister spraw zagranicznych, który będzie również prowadził Rejestr Europejskich Ugrupowań Współpracy Terytorialnej.

Jak uatrakcyjnić wizerunek centrum miasta

Główna ulica czy centralny rynek to w większości miast najważniejszy punkt, który przyciąga zarówno mieszkańców, jak i turystów. Regres czy nawet tylko brak rozwoju takiego miejsca jest odbierany jako upadek miasta. Tak stało się m.in. w Łodzi, ale są już pomysły na przywrócenie głównej ulicy tej metropolii wcześniejszej świetności.

Dopuszczalność wydobywania kopalin przez gminy

Prowadzenie działalności przez gminę polegającej na wydobywaniu kopaliny nie jest wykonywaniem zadań własnych samorządu gminnego.

Działania marketingowe miast i regionów w 2009 roku

Rok 2009 przebiegł pod znakiem niezwykłej aktywności samorządów w obszarze marketingu miejsca. Szefowie wydziałów promocji miast uważają jednak, że najważniejszy jest wzrost świadomości samorządowców, bez którego nie da się zbudować silnej marki miasta i regionu.

Co sprawia, że oferta gminy jest atrakcyjna dla inwestorów

Jakie są oczekiwania inwestorów? Jakie czynniki wpływają na to, że do jednej gminy przybywa dużo inwestorów, a inne są omijane? Czy rozwój sieci dróg dojazdowych do działek inwestycyjnych to rzeczywiście tak ważny element, na który zwracają uwagę inwestorzy?

Jakie możliwości daje przejęcie lotnisk wojskowych przez samorządy

Jakie okoliczności muszą brać pod uwagę samorządy terytorialne decydujące się na utworzenie lotniska cywilnego? Jaka forma organizacyjna może okazać się najskuteczniejsza przy realizacji takiego przedsięwzięcia?

Jak efektywnie dofinansować promocję i produkty turystyczne

Z jakich programów samorządy mogą otrzymać dofinansowanie projektów turystycznych? Co trzeba zrobić, by otrzymać wsparcie finansowe?

Jaką infrastrukturę turystyczną można sfinansować dzięki RPO

Czy regionalne programy operacyjne różnią się znacznie w zakresie finansowania przedsięwzięć turystycznych? W jakiej wysokości potrzebny jest wkład własny, jednostki samorządu terytorialnego?