REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Finał akcji MSWiA „Przejrzysta strona BIP” - nagrody dla samorządów

REKLAMA

5 kwietnia br. w Warszawie odbędzie się konferencja, podczas której Tomasz Siemoniak, sekretarz stanu w MSWiA, wręczy 25 najlepszym samorządom dyplomy potwierdzające spełnienie standardu „Przejrzystej strony BIP”.

Konferencja odbędzie się w ramach akcji Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji „Przejrzysta strona BIP”, której głównym celem była ocena zawartości Biuletynów Informacji Publicznej jednostek samorządu terytorialnego. W ramach akcji samorządy mogły wziąć udział w konkursie na najbardziej przejrzysty BIP. Do rywalizacji przystąpiło ponad 300 jednostek samorządu terytorialnego.

REKLAMA

REKLAMA

Konkurs MSWiA trwał od 1 grudnia 2010 roku do 28 lutego br. i był częścią akcji „Przejrzysta strona BIP” realizowanej w ramach projektu systemowego „Szkolenia i pomoc doradcza w zakresie etyki i unikania konfliktu interesu w samorządzie terytorialnym", Działanie 5.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Do konkursu mogły przystąpić wszystkie jednostki samorządu terytorialnego, które chciały ulepszyć swoje strony BIP.

W 2010 roku MSWiA w trakcie akcji „Przejrzysta strona BIP” przeprowadziło badanie ankietowe dotyczące stron podmiotowych BIP. Ankieta była dobrowolna, a zaproszenie do projektu skierowano do wszystkich jednostek samorządu terytorialnego. Ostatecznie w badaniu wzięło udział ponad tysiąc samorządów, czyli około 38 proc. wszystkich samorządów w kraju. Analiza ankiet pokazała, że strony podmiotowe BIP prowadzone przez jednostki samorządu terytorialnego wymagają poprawy oraz doskonalenia.

Na podstawie ankiet resort spraw wewnętrznych przygotował kryteria, jakie powinna spełniać „Przejrzysta strona BIP”. Są to wskazówki dotyczące zarówno treści publikowanych informacji, jak również sposobu prezentacji danych w Biuletynie Informacji Publicznej.

REKLAMA

Najważniejsze standardy „Przejrzystej strony BIP” to m.in. publikowanie adresu elektronicznej skrzynki podawczej urzędu oraz numeru NIP i REGON. Wzorcowa strona zawiera też informacje o sposobach przyjmowania i załatwiania spraw, stanie ich realizacji i kolejności załatwiania lub rozstrzygania. Przejrzysty BIP to także taki, w którym zamieszczane są informacje o prowadzonych rejestrach, ewidencjach, protokołach z posiedzeń i podjętych uchwałach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ponadto w standardzie znalazły się wskazówki dotyczące wyszukiwarki dokumentów urzędowych, struktury strony podmiotowej BIP i oznaczania informacji publicznej zamieszczonej w BIP.

W konkursie na najbardziej przejrzystą stronę BIP zwyciężył Urząd Gminy Osielsko.

Drugie miejsce zajął Urząd Gminy Nowa Wieś Wielka, a trzecie Urząd Miasta Rybnika.

Poza samorządami, które zajęły miejsca 1-10, przyznano także 15 wyróżnień. Podczas kwietniowego podsumowania akcji MSWiA 10 najlepszych oraz 15 wyróżnionych samorządów otrzyma dyplomy potwierdzające spełnienie standardu „Przejrzystej strony BIP”.

Komunikat - mswia.gov.pl

Źródło: Samorzad.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

REKLAMA

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

REKLAMA

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Rada Ministrów przyjęła zmiany w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026

Do końca 2025 r. część środków planowanych na realizację inwestycji budowlanych będzie można przeznaczyć na zakup sprzętu lub wyposażenia – wynika z przyjętych przez rząd zmian w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA