REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PKP Intercity ma już pieniądze na Pendolino

REKLAMA

PKP Intercity ma już pierwsze pieniądze na sfinansowanie zakupu nowoczesnych składów typu Pendolino - poinformował w poniedziałek prezes spółki Janusz Malinowski. Podkreślił, że projekt przebiega zgodnie z harmonogramem.

Pendolino, wyprodukowane przez koncern Alstom we Włoszech, mają wyjechać na polskie tory w 2014 r. Zgodnie z planami Intercity będą jeździły zmodernizowanymi trasami z Warszawy do Trójmiasta, Krakowa i Katowic.

REKLAMA

Jak podkreślał Malinowski, miesiąc po udzieleniu przez rząd gwarancji dla kredytu, zaciąganego w Europejskim Banku Inwestycyjnym, podpisano ostateczną umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT). Finansowanie wartego 430 mln euro projektu zapewniają po połowie EBI i CUPT.

REKLAMA

Malinowski mówił, że spółka zaoferuje nowy standard usług, dzięki modernizacji magistrali E-65 podróż do Gdańska z Warszawy zajmie dwie i pół godziny, natomiast do Krakowa i Katowic - nieco ponad dwie. Podkreślał też, że dzięki przejęciu tych połączeń przez pociągi Pendolino, 120 swoich najnowocześniejszych wagonów Intercity przesunie na inne połączenia. Skorzystają na tym pasażerowie również i na innych liniach - zaznaczył prezes.

PKP Intercity szacuje, że bilet z Warszawy do Gdańska, Krakowa czy Katowic w klasie drugiej może kosztować ok. 60 zł, jeżeli zostanie kupiony odpowiednio wcześnie i na przejazd poza godzinami szczytu. Bilet w najwyższej klasie biznes ma kosztować ok. 150 zł, przy czym przejazdy tą klasą mają być objęte programem lojalnościowym.

Jak mówił odpowiedzialny za kolej wiceminister infrastruktury Andrzej Massel, składy Pendolino odpowiadają unijnym specyfikacjom pociągów dużych prędkości i pozwolą polskim kolejarzom nauczyć się czynności, związanych z obsługą tego typu połączeń. Podkreślał też, że "to mają być przejazdy za godziwą cenę, bo jest to usługa publiczna".

Dalszy ciąg materiału pod wideo

PKP Intercity chce kupić 20 siedmiowagonowych składów typu Pendolino IV generacji. Pociąg taki może zabrać 402 pasażerów w trzech klasach i jechać z szybkością 220 km/h przy polskim systemie zasilania. Korzystając z systemu, jaki przyjęty jest np. w Niemczech, Pendolino może rozwinąć prędkość 250 km/h. Przedstawiciele PKP Intercity podkreślają, że kupowane przez spółkę pociągi są trzysystemowe, czyli mogą się poruszać praktycznie po całej Europie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Matura 2025. Próbny egzamin z matematyki. Odpowiedzi [ARKUSZE Z CKE]

W czwartek 5 grudnia rozpoczęły się się próbne egzaminy maturalne organizowane przez Centralną Komisję Egzaminacyjną. Potrwają do 17 grudnia. Dziś 6 grudnia egzamin z matematyki. 

Samorządy apelują o zmiany: Obecne regulacje mogą przynieść więcej szkód niż korzyści organizacjom pracującym z dziećmi i młodzieżą

Samorządowcy deklarują poparcie dla idei ochrony małoletnich i przeciwdziałania przestępstwom na tle seksualnym. Alarmują jednak, że obowiązujące przepisy powodują nadmierną biurokratyzację oraz utrudniają funkcjonowanie małych, lokalnych organizacji pracujących z dziećmi i młodzieżą. Niektóre podmioty będą zmuszone do ograniczenia swojej działalności.

W Sejmie: nauczyciele chcą limitu 8 godzin pracy dziennie. I kontroli przez kuratorów

Nauczyciele chcą limitu 8 godzin pracy dziennie, aby nie była możliwa sytuacja, że po zsumowaniu "okienek" i godzin pracy w klasach musieli przebywać w szkole dłużej niż 8 h dziennie. I kontroli przez kuratorów tego limitu (z wyjątkiem incydentalnych sytuacji jak rady, zebrania, wycieczki). Kontrolowani mieliby być dyrektorzy szkół.

Opłata reklamowa 2025 r.: część stała 3,72 zł, część zmienna 0,34 zł

Opłata reklamowa 2025 r.: część stała 3,72 zł, część zmienna 0,34 zł. W jakich przypadkach nie pobiera się opłaty reklamowej? Kto musi opłacić opłatę reklamową? Co w przypadku, gdy budynek ma więcej niż jednego właściciela?

REKLAMA

Opłata od posiadania psów 2025 r.: 178,26 zł

Opłata od posiadania psów 2025 r. Maksymalna wysokość opłaty od posiadania psów w 2025 r. wynosić będzie 178,26 zł. Kto powinien opłacić opłatę od posiadania psów? Kto jest zwolniony od opłaty od posiadania psów? Co z psami asystującymi?

QUIZ Podróżujesz po Polsce? Na pewno wiesz, gdzie są te miejsca
Gdzie znajdziemy Maczugę Herkulesa? A Kolorowe Jeziorka? Gdzie jest Kaplica Czaszek? A Sokolica? Rozwiąż quiz i sprawdź swoją wiedzę.
Opłata miejscowa i uzdrowiskowa 2025 r.: od 3,31 zł do 6,38 zł

Opłata miejscowa 2025 r., opłata uzdrowiskowa 2025 r.: od 3,31 zł do 6,38 zł. Czym jest opłata miejscowa? Czym jest opłata uzdrowiskowa? Co w przypadku nakładania się opłat? Kto jest zwolniony z opłacania opłaty lokalnej i uzdrowiskowej?

Opłata targowa 2025 r.: 1126 zł

Opłata targowa 2025 r.: 1126 zł. Czym jest opłata targowa? Kto musi opłacać opłatę targową? Kto może liczyć na zwolnienie z opłaty targowej? Kto ustala wysokość opłaty targowej? Czy opłata targowa w 2025 r. może być niższa niż 1126 zł?

REKLAMA

Podatek od środków transportu 2025 r.: od 1204,87 zł do 4602,58 zł

Podatek od środków transportu 2025 r.: od 1204,87 zł do 4602,58 zł. Ile wyniesie podatek od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie powyżej 9 ton w 2025 r.? Ile wyniesie podatek od autobusów w 2025 r.? Na kim ciąży obowiązek podatkowy?

Czy Polacy chętnie angażują się w wolontariat?

5 grudnia to Światowy Dzień Wolontariusza. Czy ten temat jest bliski Polakom? Okazuje się, że zaledwie 33% ma doświadczenie w wolontariacie. 

REKLAMA