REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dziennikarze ocenią urzędy na Mazowszu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Dziś rozpoczął się plebiscyt „Urząd Przyjazny Mediom i Społeczeństwu” organizowany przez Warszawską Grupę Doradców PR pod patronatem naszej Redakcji. 15 lutego do dziennikarzy lokalnych i obywatelskich na Mazowszu zostały rozesłane karty do głosowania na urzędników najlepiej dbających o kontakt z mediami. Dziennikarze mają szansę wyrazić swoją opinię na temat najbardziej medialnego burmistrza, prezydenta, wójta i starosty. Ponadto mogą wskazać na najlepszego rzecznika prasowego oraz stronę internetową urzędu. Dziennikarze będą wyrażać swoją opinię do 15 marca. Plebiscytowi towarzyszy kampania reklamowa w RMF MAXXX.

Ile jest urzędów na Mazowszu? Żaden przeciętny człowiek nie jest w stanie tego policzyć. Niemal każdy mieszkaniec uważa, że działania któregokolwiek z nich pozostawiają wiele do życzenia. Ludzie, jak sami przyznają „nie wiedzą co dzieje się w ich mieście, nad czym ich urzędy aktualnie pracują, co chcą zmienić, poprawić”. Warszawska Grupa Doradców PR postanowiła sprawdzić w czym tkwi problem.

REKLAMA

Z badania ankietowego, jakie przeprowadzili na rzecznikach prasowych urzędów na Mazowszu w październiku 2011 roku wynika, iż w wielu urzędach należy poprawić komunikację na linii urzędnik- media lokalne, a co za tym idzie społeczeństwo.

REKLAMA

W tym celu Warszawska Grupa Doradców PR opracowała program „Akademia Urzędnika Samorządowego”. W ramach niego przeprowadzone zostaną dwa przedsięwzięcia. Pierwszy z nich -  plebiscyt „Urząd przyjazny mediom i społeczeństwu”, w oparciu o współpracę i wiedzę lokalnych dziennikarzy na temat komunikacji poszczególnych urzędów z mediami, pozwoli wyłonić najlepszych w 6 kategoriach: medialny prezydent, medialny starosta, medialny burmistrz, medialny wójt, najlepsza strona www urzędu, oraz rzecznik prasowy roku 2011. Wyniki plebiscytu pokażą kto na Mazowszu dba o prowadzenie udanej polityki informacyjnej oraz o dobry wizerunek urzędu. Laureaci, otrzymają pamiątkowe statuetki i nagrody rzeczowe od partnerów projektu - Polskiego Wydawnictwa Ekonomicznego i Regioportal.pl.

Stawiając za wzór konkretne osoby i instytucje, poprzez wymianę doświadczeń, plebiscyt umożliwi podniesienie poziomu prowadzenia komunikacji społecznej tym, u których ten obszar jest jeszcze słabo rozwinięty. Pozwoli także na wzbudzenie większego zaufania  wśród społeczeństwa lokalnego. Także przedstawiciele lokalnych mediów wiążą z plebiscytem ogromne nadzieje licząc, że ich współpraca z urzędnikami będzie przebiegała sprawniej niż dotychczas, nie mówiąc już o podniesieniu swojego znaczenia przy poprawianiu komunikacji na linii urzędnik – media.

Warszawska Grupa Doradców PR pomyślała także o mieszkańcach Mazowsza, dlatego drugim, nieodłącznym elementem programu Akademii Urzędnika Samorządowego jest Konkurs „Mazowsze nadaje na jednej fali”, skierowany właśnie do nich. Konkurs ma uzmysłowić ludziom, jak ważna w ich życiu prywatnym i zawodowym jest komunikacja. Dla zwycięzcy przygotowano specjalną nagrodę, a mianowicie pakiet szkoleń zorganizowanych przez WGD-PR, które umożliwią zwycięscy podnoszenie swoich zdolności w sferze komunikacji, co z pewnością zaowocuje w przyszłości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Samorzad.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu w JST. Najważniejsze informacje

System przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu dotyczy również jednostek samorządu terytorialnego. Z tego powodu są one objęte szeregiem obowiązków. Co trzeba wiedzieć o obowiązujących przepisach? Oto lista 10 najważniejszych informacji!

Od 1 września 2025 r. podwyżka o 8 i 16 zł za odbiór śmieci w Krakowie

Od 1 września w Krakowie wzrośnie opłata za odbiór śmieci posegregowanych: z 27 do 35 zł miesięcznie od jednego mieszkańca. W przypadku odpadów nieposegregowanych stawka zwiększy się z 54 do 70 zł od mieszkańca.

MKiŚ: wyznaczamy lasy społeczne z ograniczoną wycinką drzew. 158 tys. ha wokół 11 największych aglomeracji

Ministerstwo Klimatu i Środowiska poinformowało 2 lipca 2025 r., że zakończyło pierwszy etap projektu wyznaczania lasów społecznych wokół największych polskich miast. To przełomowy krok w kierunku zmiany podejścia do gospodarki leśnej - z naciskiem na potrzeby społeczne, zdrowotne i ekologiczne mieszkańców aglomeracji. O szczegółach w trakcie konferencji prasowej mówiła ministra klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska oraz wiceminister klimatu i środowiska, główny konserwator przyrody Mikołaj Dorożała.

Zmiany w opłatach za śmieci – będą nowe zasady segregacji, ulgi i kontrola deklaracji [PROJEKT MKiŚ]

W wykazie prac legislacyjnych pojawił się projekt nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Chodzi o zmiany w funkcjonowaniu systemu gospodarowania odpadami na poziomie gminnym, które w ocenie projektodawców będą odpowiadać na realne potrzeby JST oraz mieszkańców.

REKLAMA

RPO: Dość "wrogich przejęć" między gminami. Potrzebna kontrola sądowa

Rzecznik Praw Obywatelskich apeluje do premiera Donalda Tuska o zawieszenie kontrowersyjnych decyzji dotyczących zmian granic gmin do czasu wprowadzenia nowych przepisów. Od lat brakuje skutecznej kontroli sądowej nad decyzjami Rady Ministrów, które prowadzą do konfliktów między samorządami.

Granica polsko-niemiecka. Polska wprowadza kontrole. Przedsiębiorcy mają 3 pytania

Czy Niemcy przerzucają imigrantów do Polski? Co z granicą polsko-niemiecką? Polska wprowadza kontrole graniczne w celu zapobiegania napływom nielegalnych migrantów. Co na to Niemcy?

Premier Tusk: po rekonstrukcji w rządzie będą wyłącznie przyzwoici ludzie; około 15 lipca zapadną decyzje personalne

W dniu 30 czerwca 2025 r. na konferencji prasowej Premier Donald Tusk zapowiedział, że około 15 lipca zaproponuje kształt rządu po rekonstrukcji. Rozmowy w tej sprawie są prowadzone z liderami koalicyjnych ugrupowań - PSL, Polski 2050 i Lewicy. Żyjemy w ustrojowym bałaganie, podważane są obiektywne kryteria prawne, dlatego chciałbym, by politycy kierowali się naturalnymi kryteriami, jak zdrowy rozsądek czy zwykła ludzka przyzwoitość, i tacy będą ministrowie po rekonstrukcji - mówił 27 czerwca 2025 r. na konferencji prasowej premier Donald Tusk.

Nowelizacja specustawy powodziowej. Nowe zadania i obowiązki samorządów

Możliwość zamiany zniszczonych nieruchomości na lokale komunalne, obowiązek raportowania decyzji WZ, świadczenie lokalowe, premia powodziowa czy ułatwienia proceduralne w odbudowie zniszczonych domów i obiektów – to najważniejsze zmiany w specustawie powodziowej. Nowelizacja ustawy wzmacnia kompetencje JST, daje im nowe narzędzia, ale też nakłada dodatkowe obowiązki administracyjne i sprawozdawcze.

REKLAMA

Czym różni się „odbiór” odpadów komunalnych z nieruchomości od „przyjmowania odpadów”

NSA przypomniał gminom, że ustawodawca rozróżnia pojęcia odbierania odpadów komunalnych od ich przyjmowania i wprowadza odrębnie różne sposoby oddawania odpadów. Co za tym idzie – mechanizmy nie mogą być traktowane jako formy zamienne, kształtowane według własnego uznania gminy.

Wydruk zdjęcia z Google Street View jako dowód w sprawie administracyjnej

Dowodem w postępowaniu administracyjnym może być wszystko, co może przyczynić się do wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem. Dlatego wydrukom z Geoportalu oraz wydrukom zdjęć Google Street View nie można odmówić mocy dowodowej. Stanowią one jednak tzw. dowody nienazwane i nie mają prawem przewidzianej mocy dowodowej – tak jak w przypadku dokumentów urzędowych, które sporządzone w przepisanej formie przez powołane do tego organy państwowe w ich zakresie działania stanowią dowód tego, co zostało w nich urzędowo stwierdzone.

REKLAMA