Radom: Wybrano firmę, która dokończy remont dworca kolejowego
REKLAMA
Jak poinformował Tomasz Kowalski z zespołu prasowego PKP S.A., firma SKB sp. z o.o. Spółka Komandytowa realizowała już dla PKP przebudowę dworców w Kutnie i Zawierciu. Wartość kontraktu to ponad 4,7 mln zł zł brutto.
REKLAMA
"Nowa umowa gwarantuje nieprzekroczenie przez PKP S.A. wartości kosztorysowej całego projektu przebudowy dworca" - powiedział Kowalski. Prace mają zakończyć się w marcu przyszłego roku, a dworzec ma być oddany do użytku do maja.
Remont dworca w Radomiu rozpoczął się w czerwcu 2011 roku. Wówczas informowano, że będzie kosztował 9,5 mln zł. Prace miały zakończyć się w pierwszym kwartale br. Jesienią roboty jednak przerwano.
REKLAMA
Jak wyjaśnił Kowalski, PKP odstąpiły od umowy z wykonawcą, ponieważ Mostostal Białystok zaczął być niewypłacalny. "Z powodu egzekucji komorniczej, prowadzonej przeciwko głównemu wykonawcy przez innych wierzycieli, nie było również możliwości regulowania płatności bezpośrednio do podwykonawców. Firma nie wywiązała się z zapisów zawartego kontraktu. Z tego powodu umowa została wypowiedziana" - dodał Kowalski.
Procedura wyłonienia nowego wykonawcy trwała od października; oferty złożyły 4 firmy. PKP - jak podkreślił Kowalski - musiały dokładnie sprawdzić ich kondycję finansową i wynegocjować jak najkorzystniejsze warunki. Spotkało się to z niezadowoleniem mieszkańców, którzy krytykowali PKP za zastój przy remoncie dworca. W ub. tygodniu na przystankach autobusowych w mieście pojawiły się plakaty, które informowały, że za przedłużający się od prawie roku remont dworca kolejowego odpowiada PKP S.A. i administracja rządowa. Akcję zorganizowali radni PiS.
Budynek radomskiego dworca wybudowano według projektu Adolfa Schimmelpfenniga, polskiego architekta niemieckiego pochodzenia, autora m.in. dworca kolejowego Łódź Fabryczna. Budynek powstał ok. 1885 r. podczas budowy Iwanogrodzko-Dąbrowskiej Linii Kolejowej. Poddano go renowacji na początku lat 90. XX wieku.
REKLAMA
REKLAMA