REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Do 10 lutego 2022 r. wnioski do programu "Cyfrowa Gmina"

"Cyfrowa Gmina" 2022 r.

REKLAMA

REKLAMA

Do 10 lutego br. potrwa trzeci nabór wniosków o dofinansowanie w ramach programu „Cyfrowa Gmina”. Łącznie w tym etapie uprawnionych do ubiegania się o dofinansowanie jest 626 gmin, które nie uczestniczyły w dwóch pierwszych naborach, a całkowita kwota przeznaczona na ten cel wynosi ponad 162 miliony zł. Środki, które pozyskają samorządy nie wymagają wkładu własnego.

Projekt Cyfrowa Gmina finansowany jest z Funduszy Europejskich w ramach programu React-EU i skierowany jest do wszystkich gmin w Polsce.

REKLAMA

REKLAMA

Całkowity budżet programu to miliard złotych.

Minimalna wysokość grantu to 100 tys. zł, maksymalna zaś to 2 mln zł.

Środki te gminy mogą wykorzystać m.in. na: zakup sprzętu, oprogramowania i licencji, edukację cyfrową dla pracowników JST i jednostek podległych oraz zapewnienie cyberbezpieczeństwa samorządowych systemów informatycznych.

REKLAMA

Z projektu można sfinansować poniesione już wydatki (od lutego ubiegłego roku). Okres kwalifikowalności wydatków dla tego projektu to luty 2020 r. – koniec września 2023 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cyfrowa gmina - trzeci nabór

Do 10 lutego 2022 r. gminy mogą składać wnioski w trzecim etapie programu, w którym rząd przeznacza kolejne 162 miliony zł na rozwój 626 gmin z całej Polski. A jak było we wcześniejszych naborach?

Cyfrowa gmina - drugi nabór

W drugim naborze, wziąć udział mogło 1063 gminy z całej Polski, ostatecznie wzięły udział 1053, a łączna kwota dofinansowania to niemal 250 milionów zł. 

Cyfrowa gmina - pierwszy nabór

W pierwszym naborze uprawnionych do wzięcia udziału w programie były 734 gminy – ostatecznie udział wzięło 720 z nich.

„Otrzymanie środki gminy będą mogły przeznaczyć na dalszą cyfryzację urzędów, zakup sprzętu komputerowego dla jednostek podległych czy wykupienie szkoleń z zakresu cyberbezpieczeństwa” – to opinia sekretarza stanu w KPRM Adama Andruszkiewicza. 

Cyfrowa gmina - przykład wdrożenia programu

13 stycznia 2022 r. kolejne promesy na dotacje w łącznej wysokości 22,5 mln zł z programu "Cyfrowa gmina" odebrali we wtorek w Zgierzu samorządowcy z gmin woj. łódzkiego. Program, na który przeznaczono miliard zł ma pomóc w zapewnieniu sprzętu i oprogramowania potrzebnego do sprawnego funkcjonowania państwa.

Promesy wręczył samorządowcom m.in. sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Adam Andruszkiewicz, który ogłosił w Zgierzu start trzeciego naboru w ramach rządowego programu "Cyfrowa gmina".

Jedynym warunkiem otrzymania bezzwrotnej dotacji jest przeprowadzenie przez samorząd audytu cyberbezpieczeństwa.

Pozyskane środki gminy mogą wykorzystać na zakup sprzętu komputerowego, oprogramowania oraz szkolenia dla pracowników. W woj. łódzkim pieniądze trafią do ponad stu miast i gmin w regionie. Otrzymają one w sumie ponad 23,5 mln zł.

"Po fali pandemii wiemy już o wiele lepiej, jak ważna jest cyfryzacja urzędu. Żeby każdy miał możliwość załatwienia sprawy online, a lekcje podczas nauczania zdalnego miały wsparcie. To są zadania, na które gminy będą mogły te środki wykorzystać" – wskazał marszałek woj. łódzkiego Grzegorz Schreiber.

Wojewoda łódzki Tobiasz Bocheński dodał, że bardzo ważne jest, by sprawy w urzędach załatwiać nie tylko szybko, ale też efektywnie i transparentnie.

"W tym celu potrzebna jest cyfryzacja i wprowadzenie nowoczesnych standardów elektronicznych zabezpieczeń. Możecie państwo dzięki tym środkom wprowadzić nowoczesne standardy, które sprawią, że jako burmistrz, prezydent, wójt będziecie lepiej wiedzieli, w jaki sposób pracują urzędnicy. Czy pracują szybko, możecie pozbyć się też ton papieru zalegających biurka. Pozytywów płynących z informatyzacji administracji jest bardzo wiele" – podkreślił.

Uzyskane dofinansowanie może być zakwalifikowane na wydatki już poniesione w dwóch ostatnich latach.

artykuł opracował Tomasz Król

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Decyzja, która zmieni Polskę. Dlaczego Szybka Kolej Miejska Wrocław jest dziś najrozsądniejszą inwestycją państwa

Polska nie potrzebuje kolejnych deklaracji o nowoczesności. Potrzebuje decyzji, które naprawdę zmieniają kraj. Szybka Kolej Miejska Wrocław (SKM Wrocław) jest jedną z nich – logiczną, policzalną i gotową do realizacji inwestycją, która może w ciągu dekady spiąć gospodarkę zachodniej Polski w jednolity organizm.

Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

REKLAMA

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

REKLAMA

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA