REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

POLECAMY - INFOR LEX Administracja PREMIUM

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Dla kogo jest INFOR LEX Administracja PREMIUM? Serwis przeznaczony dla kadry zarządzającej, specjalistów oraz osób stosujących na co dzień przepisy w jednostkach sektora finansów publicznych. Ta aktualizowana nawet kilka razy dziennie publikacja elektroniczna zawiera wszystkie czasopisma fachowe INFOR PL S.A. przydatne do rozwiązywania problemów z interpretacją przepisów w sektorze publicznym oraz system aktów prawnych, orzecznictwa i interpretacji urzędowych. W podstawowym pakiecie znajdują się aż trzy stanowiska oraz możliwość zadawania pytań naszym specjalistom.


REKLAMA

REKLAMA

Umów się na bezpłatną prezentację serwisu, wypełniając formularz kontaktowy>>

7 rzeczy, które wyróżniają system INFOR LEX Administracja PREMIUM od innych wiodących na rynku?

    * Możliwość zadawania pytań naszym ekspertom i trzy stanowiska w pakiecie podstawowym

REKLAMA

    * Najwięcej na polskim rynku porad i komentarzy dotyczących stosowania przepisów w sektorze publicznym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

    * Serwis jest aktualizowany kilka razy dziennie i codziennie (średnio) przybywa w nim ponad 200 nowych dokumentów

    * Najwięcej orzeczeń Regionalnych Izb Obrachunkowych i pisma Urzędu Zamówień Publicznych

    * Nowoczesna wyszukiwarka umożliwiająca precyzyjne i szybkie odnalezienie poszukiwanych informacji

    * Nowoczesny interfejs, intuicyjne korzystanie z serwisu, przydatne funkcjonalności, jak np.: możliwość pracy w wielu oknach, co umożliwia jednoczesną pracę z poradą, komentarzem, omówieniem i odwołującym się do niej aktem prawnym; możliwość bezpośredniego porównywania zmian w aktach prawnych

    * Schowek/Biuletyn - który umożliwia archiwizowanie wybranych dokumentów, opatrywanie ich komentarzem i grupowanie w zadane kategorie; narzędzie Biuletyn umożliwia natomiast stworzenie indywidualnego dokumentu w formacie Word.

7 powodów, dlaczego warto korzystać z INFOR LEX Administracja Premium?

Zostań użytkownikiem serwisu INFOR LEX Administracja Premium, a uzyskasz stały, nieograniczony dostęp do:

    * porad i wskazówek z fachowych czasopism przeznaczonych dla specjalistów w sektorze budżetowym (m.in. Gazeta Samorządu i Administracji, Rachunkowość Budżetowa)

    * najnowszych orzeczeń Głównej Komisji Orzekającej w sprawie naruszeń dyscypliny finansów publicznych, Krajowej Izby Odwoławczej przy UZP, RIO, UZP, sądów i Trybunału Konstytucyjnego, w tym Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości

    * ujednoliconych tekstów ustaw, rozporządzeń i innych aktów prawnych oraz aktów prawnych Unii Europejskiej i prawa miejscowego

    * uzasadnień do wybranych aktów prawnych - ustaw, rozporządzeń, umów międzynarodowych, wyroków TK

    * ostatnich interpretacji i pism resortowych wydanych przez Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwo Obrony Narodowej, PFRON, PIP i inne instytucje państwowe

    * rzeczywistych Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia przygotowanych wg przedmiotu zamówienia i opatrzonych kodami CPV

    * wzorów pism, formularzy przygotowanych specjalnie z myślą o specjalistach w sektorze finansów publicznych oraz aktualnych sprawozdań budżetowych

INFOR LEX Administracja PREMIUM to Twoje źródło wiedzy i porad!

Zamów dostęp do serwisu INFOR LEX Administracja Premium, a w najbliższym czasie:

  * dowiesz się wszystkiego o:

          o nowej klasyfikacji budżetowej

          o nowej klasyfikacji wydatków strukturalnych

          o awansie zawodowym nauczycieli

          o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych

          o samorządowej polityce społecznej

          o nowych sprawozdaniach budżetowych

          o likwidacji gospodarstw pomocniczych

          o prowadzeniu kampanii wyborczej do samorządu

    * znajdziesz porady:

          o jak wycofać z użytkowania przestarzały program płacowo-kadrowy

          o co trzeba zrobić, aby uzyskać kwalifikacje do objęcia stanowiska głównego księgowego

          o jak rozliczać projekty finansowane ze środków UE

          o jak przygotować się do organizacji roku szkolnego 2010/2011

          o jakie są konsekwencje planowanych nowych przepisów o odpadach dla samorządów

          o jakie są procedury zmiany wysokości opłat wieczystych

          o gdzie i jak kształcić pracowników administracji publicznej

          o jak można wynagrodzić wolontariusza

          o jak prawidłowo rozliczyć się po akcji 1%

          o które źródła pozyskania środków - kredyty czy pożyczki - są bardziej opłacalne i jak je rozliczyć

Zobacz unikalną zawartość serwisu INFOR LEX Administracja PREMIUM

MATERIAŁY Z CZASOPISM

    * 51 700 porad - rozwiązań konkretnych problemów  z podatków, rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej, prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i zamówień publicznych oraz organizacji i funkcjonowania sektora publicznego

    * 175 600 artykułów, omówień, analiz, komentarzy do przepisów stosowanych przez specjalistów w sektorze publicznym

    * 600 opracowań kompleksowych, w tym: Biblioteka Kadrowca, Poradnik Samorządowca, Poradnik Rachunkowości Budżetowej

PRAWO POLSKIE

    * 140 900 metryk aktów prawnych z Dziennika Ustaw, Monitora Polskiego i dzienników resortowych

    * 30 470 ujednoliconych tekstów aktów prawnych z Dziennika Ustaw i Monitora Polskiego

    * 82 400 skanów oryginalnych wersji aktów w formacie PDF z Dziennika Ustaw i Monitora Polskiego

    * 7 240 projektów - wraz z uzasadnieniami - ustaw, rozporządzeń, umów międzynarodowych, wyroków Trybunału Konstytucyjnego

    * 30 200 aktów prawa miejscowego

    * 7 000 tekstów aktów prawnych z wybranych dzienników urzędowych ministerstw i urzędów centralnych

    * 87 800 orzeczeń sądów, Trybunałów, Regionalnych Izb Obrachunkowych, komisji ds. naruszeń dyscypliny finansów publicznych i Krajowej Izby Odwoławczej

    * 108 000 interpretacji organów skarbowych

    * 540 interpretacji ministerstw i urzędów centralnych

    * 70 ujednoliconych Standardów Rachunkowości (krajowych i międzynarodowych)

PRAWO EUROPEJSKIE

    * 64 000 tekstów aktów pierwotnych w formacie PDF

    * 18 200 ujednoliconych tekstów aktów prawnych

    * 5 900 orzeczeń sądów europejskich

ORAZ

    * Możliwość zadawania pytań naszym ekspertom

    * Specyfikacje Istotnych Warunków Zamówień powiązane z orzeczeniami Krajowej Izby Odwoławczej

    * 2 560 aktywnych formularzy i wzorów dokumentów dostosowanych do specyfiki jednostek sektora publicznego, takich jak np. zakładowy plan kont, polityka rachunkowości, regulamin wynagradzania

    * 4 000 adresów organów administracji publicznej

    * Krajowy Rejestr Sądowy - wyszukiwarka

    * Kalkulatory, wskaźniki i kursy walut

    * Schowek/Notatnik

    * Newslettery przesyłane na skrzynkę mailową

    * Do wyboru: wydanie papierowe Poradnika Samorządowca lub Poradnika Rachunkowości Budżetowej

W serwisie znajdziesz pełne wersje czasopism:

    * Gazeta Samorządu i Administracji

    * Poradnik Samorządowca

    * Rachunkowość Budżetowa

    * Poradnik Rachunkowości Budżetowej

    * Poradnik Oświatowy

    * Poradnik Instytucji Pomocy Społecznej

    * Gazeta Prawna - wybrane publikacje

    * Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń

    * Biuletyn VAT

    * Controlling i Rachunkowość Zarządcza

    * Monitor Księgowego

    * Personel i Zarządzanie

    * Poradnik Gazety Prawnej

    * Poradnik Organizacji Non Profit

     * Prawo Przedsiębiorcy

    * Biblioteka Prawa

    * Prawo Spółek

    * Sposób na płace

    * Sekretariat

    * Serwis Prawno-Pracowniczy

    * Biuletyn MSSF. MSSF i polskie zasady rachunkowości dla praktyków (Deloitte)

    * Informator Urzędu Zamówień Publicznych

    * Tax24. Przegląd interpretacji i orzeczeń podatkowych z komentarzem Deloitte

    * Tax24. Przegląd orzecznictwa sądów administracyjnych (Deloitte)

Umów się na bezpłatną prezentację serwisu, wypełniając formularz kontaktowy>>

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Samorzad.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rok 2026 jednym z najtrudniejszych budżetowo od dekady. Samorządy muszą wybierać i uważać na naruszenie dyscypliny finansów publicznych

Rok 2026 może być jednym z najtrudniejszych budżetowo od dekady. Samorządy czekają bardzo trudne wybory. Nawet działania podjęte w dobrej wierze mogą zostać uznane za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Jak JST mogą się zabezpieczyć?

Pomarańczowe worki na nową frakcję. Gdzie się pojawiają i co do nich wrzucać?

Niektóre gminy decydują się na wprowadzenie pomarańczowych worków na określone odpady. Czy pojawią się one wszędzie? Co powinno się w nich znaleźć? Rozwiewamy wątpliwości.

Tu rodzi się ekologiczna świadomość. "W Punkcie zwrotnym nie straszymy dzieci kryzysem klimatycznym" [WYWIAD]

O innowacyjnym centrum ekologii Punkt Zwrotnym, o tym, jak nauka dbania o środowisko może być zabawą i dlaczego edukacja ekologiczna najmłodszych jest kluczowa rozmawiamy z Małgorzatą Żmijską, Prezeską Fundacji Mamy Projekt.

WZON. Niewidoma niepełnosprawna, ale samodzielna. Tylko 61 punkty. Bo w mieszkaniu umie otworzyć drzwi

List czytelniczki - otrzymała tylko 61 punkty dla osoby niepełnosprawnej ze znacznym stopniem niepełnosprawności i stałym orzeczeniem (niewidoma). Efekt? Bez świadczeń pielęgnacyjnego i wspierającego.

REKLAMA

Luka w budżecie NFZ w 2025 r. wynosi 14 mld zł, wpływy ze składki zdrowotnej niższe o 3,5 mld. Luka w 2026 r. może sięgnąć 23 mld zł

NFZ odnotował niższe niż zakładano wpływy ze składki zdrowotnej – o 3,5 mld zł mniej w pierwszych ośmiu miesiącach 2025 roku. Eksperci alarmują, że problemy finansowe mogą zagrozić realizacji świadczeń medycznych w niektórych regionach, a w 2026 roku luka w budżecie Funduszu może wzrosnąć do 23 mld zł.

Jak polski model sztucznej inteligencji może wspierać samorządy?

Ministerstwo Cyfryzacji, wspólnie z partnerami z sektora nauki i technologii, opracowało PLLuM (Polish Large Language universal Model). To pierwszy zrealizowany na rządowe zlecenie duży, otwarty model językowy dopasowany do realiów języka polskiego. Jak jednostki samorządu terytorialnego (JST) mogą skorzystać z możliwości oferowanych przez ten model?

Kiedy gmina ma obowiązek pomóc w dotarciu dzieci do szkół i przedszkoli?

Obowiązki gmin związane z pomocą w dotarciu dzieci do szkoły podstawowej wciąż budzą wątpliwości. W praktyce rozstrzygają je dopiero sądy. Artykuł prezentuje m.in. nowe orzeczenia dotyczące wywiązywania się przez gminę z tego obowiązku, gdy dziecko dojeżdża do szkoły podstawowej, która nie jest jego szkołą obwodową.

Podatek od małpek dla gmin. Pieniądze zapłatą za interwencje związane z przemocą domową wobec dziecka

Samorządy będą mogły przeznaczać wpływy z tzw. podatku od małpek na wezwanie personelu medycznego podczas interwencji związanej z przemocą domową wobec dziecka - zakłada projekt nowelizacji ustawy Ministerstwa Zdrowia przekazany do konsultacji publicznych.

REKLAMA

MOPS od 11 lat łamią prawo i nie przyznaje świadczenia dla starszych osób niepełnosprawnych

Łamanie prawa polega na braku nowelizacji ustawy ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych. Od 11 lat na mocy wyroku TK powinna być znowelizowana w ten sposób, że prawo do świadczenia pielęgnacyjne (starego) otrzyma każda osoba niepełnosprawna (ściślej jej opiekun, który musi zrezygnować z pracy). W ustawie jest jednak wciąż ograniczenie (naprawdę trudno w to uwierzyć) mówiące, że świadczenie otrzymuje się tylko wtedy jak niepełnosprawność powstała do 18 roku życia. Trudno uwierzyć bo Trybunał Konstytucyjny uznał takie ograniczenie za niezgodne z Konstytucją RP, a sądy od 2014 r. seryjnie uchylają decyzje MOPS, które odmawiają przyznania świadczenia opiekunom osób, które stały się niepełnosprawne w wieku 30 lat, 40 lat, 50 lat itd. Dlaczego MOPS wydają od 11 lat niezgodne z prawem decyzje? Bo inaczej wojewodowie kolejnych rządów zabiorą gminom dofinansowania - wojewodowie udają, że nie wiedzą o wyroku TK i powołują się na ustawę, której nie znowelizował Sejm (ewentualnie twierdzą - wbrew wyrokom NSA - że w wyroku TK wcale nie chodzi o to, że Sejm ma znowelizować niekonstytucyjne przepisy, a do tego czasu stosuje się wyrok TK).

Zanim szpital trafi na OIOM finansów. Jak stosować nowe przepisy o programach naprawczych w publicznych podmiotach leczniczych

Nie czekaj, aż szpital trafi na OIOM finansów. Nowa ustawa nakazuje program naprawczy dopiero po stracie przekraczającej 1%, ale kto zwleka do tego momentu, ryzykuje terapię przymusową. Dyrektor, który wcześniej sięgnie po narzędzia „pre-naprawcze”, ma szansę poprawić wynik własnym tempem, bez ustawowej kroplówki i kwartalnych raportów. Nowe przepisy dotyczące programów naprawczych w publicznych podmiotach leczniczych komentuje adwokat Grzegorz Prigan.

REKLAMA