REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Wnioski o przyznanie środków z rezerwy subwencji ogólnej na dofinansowanie inwestycji na drogach publicznych powiatowych i wojewódzkich należy składać w nieprzekraczalnym terminie do 31 stycznia 2009 r.

Problem: Jakie kryteria będą brane pod uwagę przy rozpatrywaniu wniosków poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego o dofinansowanie inwestycji na drogach publicznych?

REKLAMA

REKLAMA

MI informuje: Zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. z 2008 r. nr 88, poz. 539) w projekcie budżetu państwa utworzona została rezerwa subwencji ogólnej. Zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 1 środki z powołanej rezerwy przeznacza się na dofinansowanie inwestycji na drogach publicznych powiatowych i wojewódzkich oraz na drogach powiatowych, wojewódzkich i krajowych w granicach miast na prawach powiatu. Ustalone zostały następujące kryteria, według których będą oceniane i weryfikowane wnioskowane inwestycje:

•  preferowanie zadań inwestycyjnych obejmujących budowę lub przebudowę obiektów inżynierskich, którym nadane zostały jednolite numery inwentarzowe (JNI), posiadających ważne decyzje o pozwoleniu na budowę,

•  preferowanie zadań inwestycyjnych obejmujących budowę lub przebudowę ciągów drogowych, przebiegających przez obszar co najmniej dwóch jednostek samorządowych (powiatów, województw), dla realizacji których zawarte zostało porozumienie o jednoczesnej ich realizacji oraz zastosowaniu takich samych parametrów technicznych (klas) wynikających z przepisów techniczno-budowlanych,

REKLAMA

•  posiadanie znaczącego udziału środków własnych przez zarząd drogi, w wysokości nie niższej niż kwota wnioskowanego dofinansowania,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

•  pełne wykorzystanie przyznanego w 2008 roku dofinansowania z rezerwy oraz deklarowanego udziału własnego w kosztach dofinansowania inwestycji, w kwocie nie niższej niż otrzymane dofinansowanie z rezerwy,

•  ze względu na niewielką ilość środków rezerwy przedmiotem dofinansowania powinien być tylko jeden projekt inwestycyjny,

•  dostarczenie wraz z wnioskiem poświadczonej kopii:

- decyzji o pozwoleniu na budowę,

- porozumienia w sprawie wspólnej inwestycji oraz kopii uchwał przyjętych przez organy stanowiące dotyczących inwestycji drogowych oraz kwot przeznaczonych na ich finansowanie.

Wnioski niekompletne nie będą rozpatrywane.

W przypadku zgłoszenia większej liczby zadań należy jednoznacznie określić ich kolejność według ustalonej przez samorządy hierarchii ważności. W sytuacji gdy wniosek dotyczy obiektu zabytkowego, należy podać numer rejestru zabytku. Resort infrastruktury będzie postulował, aby takie wnioski były rozpatrywane indywidualnie z uwagi na szczególny charakter i znaczenie dla dziedzictwa narodowego. Biorąc pod uwagę, że wszyscy zainteresowani zostaną powiadomieni o możliwości ubiegania się o dofinansowanie z rezerwy, ustalono nieprzekraczalny termin złożenia wniosku do 31 stycznia 2009 r. Szczegółowych informacji i wyjaśnień udziela komórka do spraw dróg samorządowych w Departamencie Dróg i Autostrad Ministerstwa Infrastruktu-ry. Telefony (0-22) 630 12 91 oraz (0-22) 630 17 00 (na podstawie pisma ministra infrastruktury TA-8/AR/4404 /368/08).

RL

 

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

REKLAMA

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

REKLAMA

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Rada Ministrów przyjęła zmiany w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026

Do końca 2025 r. część środków planowanych na realizację inwestycji budowlanych będzie można przeznaczyć na zakup sprzętu lub wyposażenia – wynika z przyjętych przez rząd zmian w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA