Powstaje wirtualny ZUS
REKLAMA
Dzięki Platformie Usług Elektronicznych (PUE), ubezpieczeni uzyskają stały dostęp do swoich danych, zgromadzonych na indywidualnych kontach. Te osobiste profile zaufania otworzą możliwość składania wniosków i dokumentów z pominięciem kosztownego elektronicznego podpisu.
REKLAMA
REKLAMA
Zainteresowany klient będzie mógł wypełnić formularz udostępniony na stronie, przy czym system umożliwi natychmiastową weryfikację poprawności wypełnienia oraz tożsamości składającego. Tak przygotowane elektroniczne dokumenty będą przesyłane bezpośrednio do internetowych skrzynek ZUS, bez konieczności osobistej wizyty w placówce. W dalszej kolejności, bieg spraw można będzie monitorować po zalogowaniu się na swój osobisty profil.
Autorzy projektu zatroszczyli się również o potrzeby klientów, którzy nie posiadają biegłej znajomości trybu pracy ZUS lub też doświadczą trudności w odnalezieniu się na tej nowej internetowej drodze. Tym wszystkim z pomocą przyjdzie wirtualny doradca, z którym będzie można przeprowadzić „quasi inteligentną” rozmowę.
System PUE to nie wszystko. Projekt przewiduje również uruchomienie specjalnych całodobowych punktów obsługi klienta – e-kiosków i zusomatów. Dzięki nim, z tej automatycznej drogi załatwiania formalności będą mogli skorzystać wszyscy Ci, którzy nie posiadają stałego łącza internetowego. Co więcej, będą oni mogli otrzymać informacje o swoim indywidualnym profilu lub załatwić drobne sprawy przez telefon, w planach ZUS znajduje się bowiem uruchomienie Centrum Informcji Telefonicznej.
Realizacja projektu potrwa do końca 2012 r. Koszt, szacowany na ok. 100 mln zl, pokryje w 85 proc. Unia Europejska.
AMarek
REKLAMA
REKLAMA