Więcej środków na przewozy regionalne
REKLAMA
Informację tę przekazał podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Juliusz Engelhardt podczas zeszłotygodniowej debaty na temat usamorządowienia kolejowych przewozów regionalnych
REKLAMA
W kwocie tej mieści się m.in. 175 mln euro ujęte w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko (2007 – 2013 r.), przeznaczone na zakup i modernizację taboru obsługującego pasażerskie przewozy regionalne.
Dotyczy to przewozów wykonywanych na podstawie umów o świadczenie usług publicznych na obszarze co najmniej dwóch województw przez spółkę Przewozy Regionalne, przy jej udziale własnym na poziomie 50 proc.
Fundusze te są o tyle istotne, że na polskim rynku kolejowych przewozów pasażerskich prawdopodobnie już w tym roku wzrośnie konkurencja. Spodziewane jest wejście na rynek – również przewozów regionalnych – m.in. Kolei Niemieckiej (DB).
Aktualnie, oprócz dominujących spółek Przewozy Regionalne oraz PKP Intercity (pociągi dalekobieżne), na polskim rynku działa przewoźnik PCC Arriva oraz już utworzone przez samorządy województw Koleje Mazowieckie i Koleje Dolnośląskie. Zamiar utworzenia własnej spółki kolejowej ogłosił też samorząd Województwa Śląskiego.
REKLAMA
REKLAMA