REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Od 2012 r. sprawdzanie stanu kont w ZUS przez internet

REKLAMA

Najpóźniej od 2012 r. ubezpieczeni będą mogli przez internet sprawdzać w ZUS stan swoich kont i hipotetyczną emeryturę, a właściciele jednoosobowych firm drogą elektroniczną załatwią wszystkie rozliczenia - poinformował prezes ZUS Zbigniew Derdziuk.

ZUS przedstawił w środę na konferencji strategię zmian w instytucji. Wszystkie prace, które mają podnieść standardy obsługi klientów, mają się zakończyć w 2012 roku.

REKLAMA

REKLAMA

Strategia przewiduje budowę Platformy Usług Elektronicznych. W przyszłym roku powinien zostać uruchomiony nowy portal internetowy ZUS. Będzie można z niego m.in. pobrać i wysłać do ZUS elektroniczne wnioski.

Ubezpieczyciel planuje, by najpóźniej od 2012 roku za pośrednictwem portalu mali przedsiębiorcy mogli przekazywać ZUS dokumenty bez konieczności posiadania tzw. kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

Derdziuk poinformował, że wśród klientów ZUS, 1,2 mln stanowią jednoosobowe firmy. "Najpóźniej w roku 2012 (...) dostaną swoje hasło i login i będą wszystkie swoje sprawy załatwiać wyłącznie przez internet. Wyślą deklarację, sprawdzą saldo konta, wydrukują sobie też zaświadczenie o stanie tego konta" - powiedział.

REKLAMA

Z elektronicznego dostępu do swoich kont będą mogły też korzystać osoby otrzymujące świadczenia z ZUS. "Chcemy zwiększyć liczbę usług dostępnych przez internet. Nie tylko duzi płatnicy, ale także każdy ubezpieczony będzie mógł sobie sprawdzić, jaki jest jego przyrost składek, jaka jest waloryzacja kapitału początkowego, ale też hipotetyczna emerytura" - dodał.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wprowadzony ma też być "system zarządzania czasem oczekiwania klientów w placówkach ZUS". Umożliwi on m.in. rezerwację na określoną godzinę wizyty i spotkania ze specjalistą z ZUS w placówce zakładu. Siedziby ZUS zostaną ponadto wyposażone w tzw. urzędomaty, dostępne 24 godziny na dobę. Dzięki nim będzie można uzyskać informacje z serwisów ubezpieczyciela czy złożyć dokumenty. Wszystkie zmiany mają być wdrażane stopniowo, a system uzyska pełną funkcjonalność w 2012 r.

Równolegle z wdrażaniem strategii firma Millward Brown SMG/KRC przez 3 lata będzie prowadzić badania satysfakcji klientów ZUS. Będą one dotyczyć ich opinii o jakości obsługi (w placówkach ZUS, przez telefon i internet) i materiałach informacyjnych ubezpieczyciela. Ich celem jest też poznanie oczekiwań i priorytetów klientów ZUS w zakresie obsługi oraz uzyskanie informacji, co należałoby zmienić. Badania mają objąć ok. 13 tys. respondentów. W ich trakcie zostanie przeprowadzonych ponad 83 tys. wywiadów, głównie telefonicznych.

Derdziuk poinformował, że wdrożenie strategii ma kosztować mniej niż 200 mln zł, a na badania satysfakcji klientów ubezpieczyciel wyda 1,5 mln zł. Środki te będą w całości refundowane z funduszy unijnych.

Czytaj także: Błędy w dokumentach ubezpieczeniowych>>

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Decyzja, która zmieni Polskę. Dlaczego Szybka Kolej Miejska Wrocław jest dziś najrozsądniejszą inwestycją państwa

Polska nie potrzebuje kolejnych deklaracji o nowoczesności. Potrzebuje decyzji, które naprawdę zmieniają kraj. Szybka Kolej Miejska Wrocław (SKM Wrocław) jest jedną z nich – logiczną, policzalną i gotową do realizacji inwestycją, która może w ciągu dekady spiąć gospodarkę zachodniej Polski w jednolity organizm.

Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

REKLAMA

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

REKLAMA

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA