| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > Poczta Polska rusza z programem nowych agencji pocztowych

Poczta Polska rusza z programem nowych agencji pocztowych

Poczta Polska rozpoczyna realizację programu rozwoju nowego typu agencji pocztowych - poinformowało we wtorek kierownictwo spółki. W zamierzeniu Poczty, sieć nowych agencji ma pomóc zlikwidować problem długich kolejek do okienek w dużych miastach.

"Chodzi o zagęszczenie sieci placówek pocztowych w dużych miastach" - mówił na wtorkowej konferencji prasowej o uruchomionym w czterech obszarach pocztowych pilotażowym programie rozwoju nowych agencji członek zarządu Poczty Polskiej Mariusz Popek.

Te obszary to: Warszawa-Południe, Kraków-Miasto, Chorzów i Rzeszów. Trzy z nich mają charakter miejski, jeden - mieszany, miejsko-wiejski - mówił Popek, podkreślając, że właśnie w dużych miastach Poczta ma największe problemy z dostępnością swoich placówek.

Zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury, w miastach jedna placówka pocztowa powinna przypadać na 7 tys. mieszkańców, na wsi - na 85 km kw. Jak mówił Popek, statystycznie Poczta te warunki spełnia, ale sytuacja wygląda gorzej w dużych miastach. Z zaprezentowanych we wtorek danych wynika np., że w Warszawie na jedną placówkę przypada nieco ponad 9 tys. mieszkańców, a na jedno okienko pocztowe - 2124 osoby.

Przedstawiciele poczty poinformowali, że na temat otwierania nowych agencji prowadzą rozmowy z ogólnopolskimi sieciami, z jedną z nich - Totalizatorem Sportowym - podpisali już odpowiednią umowę. Zaprezentowali też zdjęcia jednej z nowych agencji, jaka od kilku dni działa w Warszawie, już z nowym logo Poczty - złotą trąbką na czerwonym tle.

Poczta prowadzi też rozmowy z sieciami hipermarketów, choć tu nie ujawnia jeszcze, jaki będzie sposób usytuowania agencji pocztowych. Na pewno te usługi nie będą dostępne w kasach dużych sklepów - zaznaczył Popek.

Podkreślał też, że w nowo otwieranych agencjach dostępne będą usługi, w tym te, które zabierają najwięcej czasu i generują największe kolejki, jak odbiór przesyłek awizowanych. Agencje mają mieć też przedłużone godziny pracy w stosunku do urzędów pocztowych.

Pilotaż ma potrwać do końca marca. Poczta liczy, że w tym roku uda jej się otworzyć 1400-1500 agencji nowego typu. W obszarze Warszawa-Południe ma zniknąć 14 z dotychczasowych placówek, a pojawić się co najmniej 20, a nawet 30 nowych agencji.

Według Poczty, cały program rozwoju nowych agencji może przynieść setki milionów złotych oszczędności.

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Compliance 2020

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Adamczyk

Doświadczony manager i profesjonalistka z dziedziny ekonomii zdrowia, specjalizująca się w analizie biznesowej, w tym w kontroli zarządczej w placówkach medycznych, ze szczególnym uwzględnieniem kontrolingu i analizy finansowej szpitala oraz w analityce rynku farmaceutycznego i analizach refundacyjnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »