Opłata za udostępnienie danych z rejestru PESEL
REKLAMA
W myśl przepisów ustawy z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności, rejestr PESEL jest centralnym zbiorem danych, prowadzonym przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych natomiast rejestr mieszkańców jest prowadzony zgodnie z właściwością miejscową przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta).
REKLAMA
Wrześniowe rozporządzenie uzupełnienia przepisy ustawy o ewidencji. Stanowi ono, iż opłatę za udostępnienie danych:
REKLAMA
1) jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru PESEL - ustala się w wysokości 31 zł. Opłata ta wnoszona będzie przed złożeniem wniosku o udostępnienie danych i dowód uiszczenia opłaty zostanie dołączony do złożonego wniosku.
2) z rejestru PESEL za pomocą urządzeń teletransmisji danych, w drodze weryfikacji - ustala się w wysokości 0,30 zł od jednej weryfikacji. Tu opłata wnoszona będzie w terminie 7 dni od dnia otrzymania pisemnego wezwania od organu udostępniającego dane a dowód uiszczenia przekazany zostanie w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania.
Opłaty wnoszone będą do kasy organu udostępniającego dane lub na jego rachunek bankowy.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2011 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców, rejestrów zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru PESEL (Dziennik Ustaw z 19 września 2011 Nr 195 poz. 1153) wejdzie w życie 1 stycznia 2012 r.
Czytaj także: Nowa ustawa o ewidencji ludności>>
Prezydent podpisał nowelę ustawy o nowych dowodach osobistych>>
samorzad.infor.pl
REKLAMA
REKLAMA