REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

"Katowice dla odmiany" nowym hasłem promocyjnym Katowic

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

W najbliższych latach stolica woj. śląskiego będzie promować się hasłem "Katowice dla odmiany". Slogan wybrali mieszkańcy miasta, uczestniczący w internetowej ankiecie. Hasło to element nowej strategii promocji Katowic, podkreślającej zachodzące tu przemiany.

Podsumowano wyniki ankiety, dostępnej w ostatnich dniach w internecie. Propozycję "Katowice dla odmiany" wybrało ponad 48 proc. głosujących. Alternatywne hasło "Katowice. W centrum przemian" poparło 38 proc. uczestników ankiety. Pozostałe 14 proc. internautów uznało, że żadne z tych haseł nie powinno zostać wykorzystane.

REKLAMA

"Dość jednoznaczne wskazanie mieszkańców dało nam duży komfort w podjęciu decyzji, że to właśnie +Katowice dla odmiany+ będzie hasłem promującym stolicę województwa w najbliższych latach" - wskazał Marcin Stańczyk z referatu wdrażania strategii i promocji wewnętrznej katowickiego magistratu.

Obie propozycje haseł autorzy powstającej nowej strategii promocji miasta przedstawili po tym, gdy zaproponowany początkowo slogan "Katowice - centrum nowych form" nie spodobał się mieszkańcom.

REKLAMA

Konsultacje, prowadzone m.in. w internecie na stronie www.opowiedzkatowice.pl, rozpoczęły się w połowie czerwca. Ich efektem była rezygnacja z pierwszego zaproponowanego hasła oraz nacisk na akcentowanie zmian zachodzących w mieście. Łącznie stronę www.opowiedzkatowice.pl odwiedziło blisko 600 osób.

Dwie trzecie uczestników konsultacji uznało, że w działaniach promocyjnych Katowic warto podkreślać, że miasto się zmienia. Akceptację większości zyskały takie proponowane pożądane cechy Katowic, jak: metropolitalność, dziedzictwo, alternatywa, aktywność i ekoodpowiedzialność.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Twórcy strategii uznali, że Katowice - wciąż kojarzone w Polsce głównie z górnictwem, przemysłem i imprezami w Spodku - powinny promować się w niestandardowy, zaskakujący i intrygujący sposób. Strategia stawia na eksponowanie bogatego dziedzictwa miasta i jego metropolitalnej skali, przy wykorzystaniu alternatywnych form przekazu i dotarcia do odbiorców.

REKLAMA

Zachodzące w Katowicach przemiany mają być akcentowane w promocji Katowic przez trzy najbliższe lata. Autorzy strategii zakładają, że w 2015 r. wyraźnie będzie już widać efekty rozpoczętych w ostatnich latach działań, m.in. projektów dawnego biura Europejskiej Stolicy Kultury, inwestycji kulturalnych i biznesowych na terenach po kopalni Katowice czy rewitalizacji śródmieścia.

Autorzy strategii zaproponowali, by symbolem graficznym stolicy regionu nie był już Spodek, ale znane ze starań o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury serce, którego kolorystyka symbolicznie łączy przemysłowe korzenie oraz współczesną aktywność i wielobarwność miasta.

Harmonogram prac nad strategią zakłada, że do połowy września zostanie przedstawiona opinii publicznej pełna wersja zmodyfikowanego dokumentu.

Największymi projektami promocyjnymi wpływającymi na wizerunek Katowic w ostatnich latach były starania o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r. (pod hasłem "Katowice - Miasto Ogrodów") oraz kampania "Miasto wielkich wydarzeń". Teraz miasto chce wdrożyć nową strategię promocji.(PAP)

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 mitów na temat "snusów"

W debacie publicznej coraz częściej słyszy się o "snusie" – produkcie, który rzekomo zyskuje popularność wśród osób uzależnionych od nikotyny. W rzeczywistości jednak termin ten jest bardzo często używany nieprawidłowo.

Aktywne wakacje 2025 r.: Od 1 500 zł do 2 500 zł dofinansowania na dziecko. Wnioski można składać do 15 sierpnia 2025 r.

Ministerstwo Sportu i Turystyki ruszyło z naborem wniosków o dofinansowania w ramach programu „Aktywne Wakacje”. Wnioski można składać do 15 sierpnia 2025 r. Kto może się ubiegać? Jakie warunki należy spełniać?

Strategia zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej [PROJEKT]

W czwartek, 29 maja 2025 r. w wykazie legislacyjnym prac rządu pojawił się projekt uchwały Rady Ministrów w sprawie przyjęcia strategii zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej. Chodzi o poprawę zarządzania służbą cywilną.

Wydłużenie do 30 czerwca 2026 r. pilotażowego programu dla osób z doświadczeniem traumy [PROJEKT]

Wydłużeniu ma ulec program pilotażowy dotyczący oddziaływań terapeutycznych skierowanych do osób z doświadczeniem traumy. Odpowiednie rozporządzenie Ministra Zdrowia trafiło do uzgodnień i konsultacji publicznych.

REKLAMA

Nocna prohibicja – jakich błędów unikać przy podejmowaniu uchwały

Rady gmin mają możliwość wprowadzenia ograniczeń w godzinach nocnej sprzedaży napojów alkoholowych. Jednak, aby skutecznie podjąć w tym zakresie uchwałę, muszą przestrzegać określonych zasad. Jakie błędy gminy popełniają najczęściej?

Drones360 Nowe technologie na rzecz zielonej i cyfrowej przyszłości edukacji zawodowej w Europie

Innowacyjny projekt Drones360, realizowany przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy w ramach programu Erasmus+ (VET) to przedsięwzięcie mające na celu wprowadzenie fundamentalnej zmiany w sposobie przygotowywania młodych ludzi i dorosłych do pracy w kluczowych sektorach przyszłości: zielonej gospodarce i cyfrowych technologiach. Działania w projekcie skupiają się na rozwoju nowoczesnych narzędzi edukacyjnych wykorzystujących drony, wirtualną rzeczywistość (VR) i rozszerzoną rzeczywistość (AR). Inicjatywa łączy ośrodki naukowe, instytucje edukacyjne i firmy z sześciu krajów Unii Europejskiej.

Raport o stanie gminy na ostatniej prostej

To już ostatni moment na przygotowanie i przedłożenie radzie raportu o stanie gminy. Termin mija 31 maja. Jego dochowanie jest konieczne dla uzyskania przez wójta wotum zaufania. Warto prześledzić, co musi zawierać taki dokument, oraz jaka jest procedura jego opracowania i przyjęcia.

Ile Polacy planują wydać na wakacje i jak będą odpoczywać w tym roku?

Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Jaki budżet na wyjazd przewidują Polacy? Co planują robić podczas urlopu?

REKLAMA

Bilety kolejowe za złotówkę z okazji Dnia Dziecka

W niedzielę 1 czerwca jest Dzień Dziecka, z tej okazji Koleje Śląskie wprowadzają jednodniową promocję. Bilety dla dzieci i młodzieży w wieku od 4 do 16 lat będą kosztować 1 zł na pociągi regionalnego przewoźnika kursujące w granicach woj. śląskiego.

Narodowy Portal Onkologiczny - baza wiedzy dla pacjentów

Jest już dostępny Narodowy Portal Onkologiczny. To portal dla pacjentów, którzy szukają sprawdzonych informacji na temat choroby onkologicznej, możliwościach jej leczenia i o profilaktyce.

REKLAMA