Wzory pism w administracji – elektroniczna standaryzacja
REKLAMA
Założenia do projektu ustawy o standaryzacji niektórych wzorów pism w procedurach administracyjnych, przedłożone przez ministra gospodarki przewidują mają na celu rezygnację z wielu różnych wzorów wniosków w przypadku tej samej procedury administracyjnej.
REKLAMA
REKLAMA
Ujednolicenie wzorów pism w administracji spowodować ma usprawnienie procesu uzyskiwania decyzji bądź pozwoleń. Przedsiębiorca będzie miał wybór – będzie mógł złożyć ustandaryzowany wniosek w formie elektronicznej lub papierowej (po uprzednim jego wydrukowaniu).
Zgodnie z założeniami, wzory wniosków w postaci elektronicznej zostaną zamieszczone w centralnym repozytorium wzorów dokumentów elektronicznych (CRWD), umieszczonym na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (ePUAP). Będą one precyzyjnie określać zakres wymaganych danych dla określonej procedury i zawierać wskazania, jakie dokumenty (załączniki) należy dołączyć. Ograniczy to liczbę wezwań do uzupełnienia braków, co znacząco przyspieszy realizację procedury. Udostępnione zostaną 73 projekty wzorów wniosków do procedur administracyjnych określonych w 22 ustawach. W praktyce przedsiębiorca uniknie dołączania zbędnych załączników do wniosków oraz oryginałów lub poświadczonych notarialnie kopii dokumentów.
Zobacz więcej Wiadomości.
Wprowadzenie elektronicznych formularzy wniosków poprawi jakość korzystania przedsiębiorców z e-administracji. Jest to pierwszy etap porządkowania procedur administracyjnych związanych z podejmowaniem i wykonywaniem działalności gospodarczej w Polsce.
Standaryzacja wniosków ma też duże znaczenie dla sprawnego przebiegu procesu cyfryzacji administracji publicznej, jest niezbędnym elementem docelowej elektronizacji procedur administracyjnych, co w efekcie powinno ograniczyć koszty działania administracji publicznej.
Źródło: KPRM
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.