REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W dniu 9 lipca 2025 r. minister infrastruktury – w odpowiedzi na interpelację poselską – udzielił obszernych informacji odnośnie terminów i zakresu modernizacji kolejowej linii średnicowej w Warszawie. Okazuje się, że jako pierwsza (w latach 2026-2029) będzie realizowana część wschodnia linii średnicowej (na praskim brzegu Wisły). Natomiast w drugim etapie (po 2030 r.) zmodernizowana będzie część zachodnia: od stacji Warszawa Zachodnia (bez samej stacji), przez stacje Warszawa Ochota, Warszawa śródmieście do ul. Wybrzeże Szczecińskie. Co ważne, w tym drugim etapie powstaną dwie nowe stacje w rejonie ronda de Gaulle’a oraz pomiędzy ul. Solec i Wybrzeże Kościuszkowskie a obecny przystanek Warszawa Powiśle zostanie na stałe wyłączony z użytkowania. Także w drugim etapie modernizacji zostanie przebudowany tunel średnicowy i most średnicowy na Wiśle.
Większą liczbę połączeń oraz obsługę nowych tras w ośmiu województwach zapowiedział od niedzieli, 10 marca, przewoźnik Polregio. Nowe trasy tej spółki to m.in. Zielona Góra-Świnoujście, Słupsk – Bydgoszcz, Białystok – Ostrołęka czy Kołobrzeg - Szczecin.
Zakończył się konkurs zorganizowany przez Koleje Mazowieckie na nowe nazwy pociągów przyspieszonych. Spośród ponad 190 nadesłanych prac komisja wybrała zwycięskie 8, które już wkrótce staną się kolejowymi przydomkami pociągów mazowieckiego przewoźnika.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA