Wrocław: Otwarto parking podziemny przy dworcu głównym PKP
REKLAMA
Jak poinformował rzecznik prasowy PKP SA we Wrocławiu Bartłomiej Sarna, na parkingu wydzielono kilka miejsc dla pojazdów osób niepełnosprawnych.
REKLAMA
Pierwsze 10 minut postoju jest bezpłatne, a każda następna rozpoczęta godzina kosztuje 5 zł. Postój od 12 do 24 godzin kosztuje 60 zł, a od 3 do 7 dni - 200 zł.
REKLAMA
Budowa podziemnego parkingu była częścią modernizacji dworca kolejowego, która rozpoczęła się ponad dwa lata temu. 1 czerwca br. dworzec został częściowo otwarty dla podróżnych, wówczas rzecznik prasowy grupy PKP Łukasz Kurpiewski zapowiedział, że parking zostanie uruchomiony w ciągu kilku dni. Termin kilkukrotnie przekładano tłumacząc opóźnienie m.in. koniecznością przeszkolenia obsługi i sprawdzenia instalacji bezpieczeństwa. Ostatecznie parking otworzono z opóźnieniem ponad dwu tygodni.
Na parking można wjechać od ul. Peronowej lub od ul. Piłsudskiego, a osoby, które zostawią na nim samochód, będą mogły dostać się na dworzec jednym z dwu tuneli. "Ciekawym rozwiązaniem jest umieszczenie w posadzce zjazdu instalacji podgrzewającej, co rozwiąże problem śliskiej nawierzchni związanej z opadami śniegu czy deszczu. Całość obiektu została także objęta nowoczesnym monitoringiem" - powiedział Sarna.
Remont dworca głównego rozpoczął się w kwietniu 2010 r. 1 czerwca br. do dyspozycji podróżnych oddano m.in. hol kasowy, perony wraz z tunelami, a także poczekalnie, informację kolejową oraz informacje turystyczną.
Do końca lipca potrwają prace przy modernizacji piętra, na którym znajdą się lokale gastronomiczne i część handlowa.
Wykonawcą robót jest konsorcjum pod przewodnictwem firmy Budimex. Koszt wszystkich prac wynosi ok. 360 mln zł.
Pierwsze budynki dworca głównego we Wrocławiu powstały w połowie XIX w. Zaprojektował je architekt królewski Kolei Górnośląskich Wilhelm Grapow. Na przełomie XIX i XX w. dworzec przebudowano. Jego fasada utrzymana jest w stylu angielskiego neogotyku. (PAP)
REKLAMA
REKLAMA