Opłata reklamowa 2016
REKLAMA
REKLAMA
Maksymalne kwoty opłaty reklamowej na 2016 rok określa obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 24 września 2015 r. w sprawie górnych granic stawek kwotowych opłaty reklamowej.
REKLAMA
Zgodnie z nim górna stawka części stałej opłaty reklamowej w 2016 r. wyniesie 2,47 zł dziennie (w 2015 r. kwota ta wynosiła 2, 50 zł). Kwota części zmiennej opłaty reklamowej w 2016 r. nie będzie mogła przekroczyć 0,20 zł od 1 m2 pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy dziennie. Część zmienna opłaty nie zmieni się zatem w porównaniu do roku ubiegłego.
Górne granice stawek opłaty podlegają corocznej zmianie w stopniu odpowiadającym wskaźnikowi cen towarów i usług konsumpcyjnych w okresie pierwszego półrocza roku, w którym stawki ulegają zmianie w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego.
Polecamy serwis: Podatki i opłaty
Zasady ustalania i poboru oraz terminy płatności i wysokość stawek opłaty reklamowej określa rada gminy w drodze uchwały.
Opłata reklamowa została wprowadzona na mocy przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu. Nowe przepisy weszły w życie 11 września 2015 r.
Opłata reklamowa może zostać wprowadzona przez radę gminy od umieszczonych tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych.
Opłata składa się z części stałej i części zmiennej. Stałą część ma zryczałtowaną wysokość niezależną od pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służącego ekspozycji reklamy. Część zmienna opłaty zależy od wielkości pola powierzchni tablicy lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy.
WMM
Zobacz również: Opłata reklamowa od 11 września 2015 r.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.