Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu opłata reklamowa. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące opłata reklamowa.
Aktualizacja: 10.11.2020
Opłata reklamowa to jedna z opłat lokalnych, które mogą być nałożone przez radę gminy. W 2021 r. podatki i opłaty lokalne wzrosną. Ile wyniesie opłata reklamowa w 2021 r.? »
Upomnienie za brak opłaty reklamowej
Aktualizacja: 20.04.2016
Jedną z najważniejszych kwestii związanych z opłatą reklamową jest wskazanie sposobów jej poboru i terminów płatności. Bez względu jednak, jakiego wyboru dokona gmina, wątpliwości mogą wiązać się z obowiązkiem wystawiania upomnienia. »
Usytuowanie reklam zgodnie z ustawą krajobrazową
Aktualizacja: 10.12.2015
Dotychczas określenie zasad i warunków sytuowania tablic i urządzeń reklamowych możliwe było wyłącznie w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego, które pokrywały niewielką powierzchnię Polski. Obecnie rada gminy może ustalić w formie uchwały zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. »
Aktualizacja: 13.10.2015
W 2016 r. zmianie ulegnie górna stawka części stałej opłaty reklamowej. Maksymalne kwoty opłaty ustalane są co roku. »
Opłata reklamowa od 11 września 2015 r.
Aktualizacja: 10.09.2015
Opłata reklamowa ma stanowić jedno z narzędzi porządkowania krajobrazu. Od 11 września 2015 r. będą obowiązywały przepisy umożliwiające pobieranie przez gminy nowych opłat. »
Aktualizacja: 07.08.2015
Nowy tryb wymierzania kar administracyjnych za niezgodne z prawem umieszczanie tablic urządzeń reklamowych okaże się w praktyce najprawdopodobniej nieskuteczny. Zamiast więc pomóc w uporządkowaniu przestrzeni i zasileniu gminnych budżetów, narazi samorządy na prowadzenie długotrwałych i nieskutecznych postępowań administracyjnych, a w konsekwencji również egzekucyjnych. »
Reklamy w mieście pod kontrolą
Aktualizacja: 02.07.2014
Reklamy w mieście obecnie zajmują zbyt dużą przestrzeń. W walce o ład przestrzenny polskich miast mają pomóc nowe przepisy, dzięki którym samorządy będą mogły stworzyć kodeks reklamowy. »
Kto musi wdrażać systemy zarządzania zgodnością?
Założycielka agencji pracy Jobhouse, ekspertka z zakresu HR i rynku pracy. W marcu 2017 roku otrzymała nagrodę publiczności w ogólnopolskim konkursie Bizneswoman Roku, organizowanym przez kobiecy portal Sukces Pisany Szminką.
Zostań ekspertem portalu Infor.pl »