REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Oferty

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nowe reguły rozstrzygania remisu ofert

W sytuacji w której sformułowane przez zamawiającego kryteria oceny ofert i przypisane im wagi nie umożliwiają zamawiającemu wybrania oferty najkorzystniejszej, ze względu na uzyskanie przez dwie lub kilka ofert tego samego miejsca na liście rankingowej, zastosowanie znajdują wyrażone w P.z.p. reguły rozstrzygnięcia remisu. W nowym P.z.p. doznają one modyfikacji, kreując nową procedurę wyboru oferty najkorzystniejszej jak również nowe mierniki oceny ofert dodatkowych.

Rezygnacja z sesji otwarcia ofert

Na gruncie nowego P.z.p. zrezygnowano z nakładania na zamawiających obowiązku zorganizowania sesji otwarcia ofert. W rezultacie z końcem 2020 roku społeczność zamówień publicznych pożegna „jawne otwarcia ofert” i towarzyszące im spotkania zamawiających z wykonawcami w trakcie których następowało otwieranie kopert/plików z ofertami.

Dołączanie dokumentów przedmiotowych do oferty

Pomimo, że w nowym P.z.p. przewidziano rozwiązania dotychczas nieznane przepisom prawa zamówień publicznych, to zasadniczo ustawa ta wprowadza szereg drobnych zmian, w tym zmierzających do doprecyzowania lub zwiększenia klarowności aktualnie obowiązujących rozwiązań. Niektóre z zaproponowanych mechanizmów stanowią odstąpienie od rozwiązań, wprowadzonych przy okazji implementowania do krajowego porządku prawnego rozwiązań dyrektyw zamówień z 2014 r. Przykładem takiej zmiany, jest odstąpienie od aktualnie obowiązujących reguł dotyczących składania przez wykonawców dokumentów na potwierdzenie, że oferowane świadczenia spełniają wymagania określone przez zamawiającego.

Miasta z największą ilością ofert pracy

W którym mieście jest najwięcej ofert pracy? Choć dotychczas w powszechnej opinii wydawało się, że najszybciej znajdziemy pracę w Warszawie, ostatnie badania temu zaprzeczają. Na pierwszym miejscu uplasowały się bowiem Wrocław i Poznań.

REKLAMA

Czarna lista barier dla zamawiających

Pismo „Zamawiający. Zamówienia Publiczne w Praktyce” tworzy pierwszą w Polsce „Czarną listę barier dla zamawiających”. Projekt ma na celu zidentyfikowanie przepisów, które utrudniają udzielanie dobrych zamówień publicznych.

Spotkanie dla kontrolerów zamówień publicznych

APEXnet i Infor.pl zapraszają na II edycję pierwszego w Polsce spotkania stworzonego specjalnie dla kontrolerów i audytorów zamówień publicznych. Wydarzenie odbędzie się już 8 października w Warszawie.

APEXnet i Infor.pl zapraszają na IX Dzień Otwarty Zamówień Publicznych

Dzień Otwarty Zamówień Publicznych to największe bezpłatne spotkanie specjalistów ds. zamówień publicznych w Polsce – gromadzi zwykle około tysiąca osób. Odbywa się cyklicznie i ma na celu wsparcie podmiotów zajmujących się zamówieniami publicznymi w stosowaniu ustawy Prawo zamówień publicznych.

Uzupełnianie i wyjaśnianie dokumentów w przetargu

Możliwość uzupełnienia dokumentów w przetargach publicznych i wyjaśnienia ich treści to cenny instrument w rękach stron postępowania o udzielenie zamówienia. Dzięki niemu znacznie mniejsza jest liczba wykluczanych wykonawców i odrzucanych ofert – a w konsekwencji unieważnionych postępowań.

REKLAMA

Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

Czynność unieważnienia postępowania w razie wystąpienia określonych przesłanek to zadanie zamawiającego. Zaniechanie przez niego tej czynności wywołuje określone prawem konsekwencje. Dlatego warto przybliżyć przesłanki stanowiące podstawę unieważnienia – w szczególności te, które uległy zmianie w wyniku ostatnich nowelizacji systemu Prawa zamówień publicznych.

REKLAMA