reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > Profil Zaufany od 10 września 2016 r.

Profil Zaufany od 10 września 2016 r.

10 września 2016 r. Moduł Profilu Zaufanego został wydzielony z systemu ePUAP do osobnej infrastruktury i obecnie jest dostępny pod adresem https://pz.gov.pl/. Celem zmian jest udostępnienie obywatelom możliwości korzystania z elektronicznych usług administracji przez całą dobę.

Milowy krok w stronę urzędu przez całą dobę

10 września Profil Zaufany został wyodrębniony z systemu ePUAP. Wszystkie funkcjonalności związane z Profilem Zaufanym ePUAP zostały przeniesione do wydzielonego systemu.

Profil Zaufany jest narzędziem do potwierdzania tożsamości. Tak jak w świecie analogowym narzędziem do potwierdzania dokumentów jest długopis, tak przy korzystaniu z usług on-line służy do tego właśnie Profil Zaufany. Jest on rodzajem cyfrowego podpisu, który służy do potwierdzania elektronicznych wniosków i urzędowej korespondencji.

Operacja, którą przeprowadził podległy Ministerstwu Cyfryzacji Centralny Ośrodek Informatyki przebiegła bez zakłóceń. Na etapie planowania udało się przewidzieć i wyeliminować większość problemów. Zmiany zakończyły się sukcesem, co potwierdzono stosownymi testami.

Celem zmian wprowadzonych w zakresie sprzętu i oprogramowania jest zwiększenie wydajności, bezpieczeństwa i niezawodności systemu. W ramach tych działań Moduł Profilu Zaufanego został wydzielony z systemu ePUAP do osobnej infrastruktury i obecnie jest dostępny pod adresem https://pz.gov.pl/.

Z punktu widzenia dotychczasowych użytkowników praktycznie nic się nie zmienia. Operacja jest jednak ważnym elementem technicznym przybliżania e-państwa i elektronicznych usług administracji do Obywateli.

W najbliższym czasie udostępniona zostanie możliwość potwierdzania Profilu Zaufanego przy pomocy bankowych systemów transakcyjnych. Do tej pory do wykonania tej czynności konieczna była osobista wizyta w urzędzie.

Docelowo zmiany zmierzają do udostępnienia Obywatelom możliwości korzystania z elektronicznych usług administracji przez całą dobę i przez cały tydzień. W praktyce oznacza to możliwość załatwiania spraw urzędowych w dowolnym momencie i bez konieczności wychodzenia z domu.

Dotychczasowe:

• Profile Zaufane ePUAP,

• wnioski o jego potwierdzenie,

• punkty potwierdzające Profil Zaufany ePUAP,

• usługi sieciowe (WebServices) Profilu Zaufanego ePUAP oraz

• konta użytkowników ePUAP

zostały przeniesione do nowego systemu.

Zasady korzystania z Profilu Zaufanego przez użytkowników pozostają bez zmian.

Jedyna różnica, którą można zauważyć to sposób logowania do epuap.gov.pl. Logowanie to odbywa się przy wykorzystaniu https://pz.gov.pl/.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Service Desk:

  • Formularz kontaktowy: nasz pracownik skontaktuje się drogą elektroniczną.
  • Telefon: + 48 (42) 253 54 50 czynny pn. – pt. w godzinach 7:00 – 18:00
  • Adres e-mail: epuap-pomoc@coi.gov.pl: nasz pracownik odpowie na pytania drogą elektroniczną.

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji

Polecamy serwis: Organizacja

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Data publikacji:

Źródło:

INFOR

Tagi

ePUAP

Zdjęcia

e-PUAP/ fot. Fotolia
e-PUAP/ fot. Fotolia

Nowy JPK_VAT z deklaracją i ewidencją (PDF)39.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Huczko

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama