REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Profil Zaufany od 10 września 2016 r.

Subskrybuj nas na Youtube
e-PUAP/ fot. Fotolia
e-PUAP/ fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

10 września 2016 r. Moduł Profilu Zaufanego został wydzielony z systemu ePUAP do osobnej infrastruktury i obecnie jest dostępny pod adresem https://pz.gov.pl/. Celem zmian jest udostępnienie obywatelom możliwości korzystania z elektronicznych usług administracji przez całą dobę.

Milowy krok w stronę urzędu przez całą dobę

10 września Profil Zaufany został wyodrębniony z systemu ePUAP. Wszystkie funkcjonalności związane z Profilem Zaufanym ePUAP zostały przeniesione do wydzielonego systemu.

REKLAMA

Profil Zaufany jest narzędziem do potwierdzania tożsamości. Tak jak w świecie analogowym narzędziem do potwierdzania dokumentów jest długopis, tak przy korzystaniu z usług on-line służy do tego właśnie Profil Zaufany. Jest on rodzajem cyfrowego podpisu, który służy do potwierdzania elektronicznych wniosków i urzędowej korespondencji.

REKLAMA

Operacja, którą przeprowadził podległy Ministerstwu Cyfryzacji Centralny Ośrodek Informatyki przebiegła bez zakłóceń. Na etapie planowania udało się przewidzieć i wyeliminować większość problemów. Zmiany zakończyły się sukcesem, co potwierdzono stosownymi testami.

Celem zmian wprowadzonych w zakresie sprzętu i oprogramowania jest zwiększenie wydajności, bezpieczeństwa i niezawodności systemu. W ramach tych działań Moduł Profilu Zaufanego został wydzielony z systemu ePUAP do osobnej infrastruktury i obecnie jest dostępny pod adresem https://pz.gov.pl/.

Z punktu widzenia dotychczasowych użytkowników praktycznie nic się nie zmienia. Operacja jest jednak ważnym elementem technicznym przybliżania e-państwa i elektronicznych usług administracji do Obywateli.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W najbliższym czasie udostępniona zostanie możliwość potwierdzania Profilu Zaufanego przy pomocy bankowych systemów transakcyjnych. Do tej pory do wykonania tej czynności konieczna była osobista wizyta w urzędzie.

Docelowo zmiany zmierzają do udostępnienia Obywatelom możliwości korzystania z elektronicznych usług administracji przez całą dobę i przez cały tydzień. W praktyce oznacza to możliwość załatwiania spraw urzędowych w dowolnym momencie i bez konieczności wychodzenia z domu.

Dotychczasowe:

• Profile Zaufane ePUAP,

• wnioski o jego potwierdzenie,

• punkty potwierdzające Profil Zaufany ePUAP,

• usługi sieciowe (WebServices) Profilu Zaufanego ePUAP oraz

• konta użytkowników ePUAP

zostały przeniesione do nowego systemu.

Zasady korzystania z Profilu Zaufanego przez użytkowników pozostają bez zmian.

Jedyna różnica, którą można zauważyć to sposób logowania do epuap.gov.pl. Logowanie to odbywa się przy wykorzystaniu https://pz.gov.pl/.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Service Desk:

  • Formularz kontaktowy: nasz pracownik skontaktuje się drogą elektroniczną.
  • Telefon: + 48 (42) 253 54 50 czynny pn. – pt. w godzinach 7:00 – 18:00
  • Adres e-mail: epuap-pomoc@coi.gov.pl: nasz pracownik odpowie na pytania drogą elektroniczną.

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji

Polecamy serwis: Organizacja

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu w JST. Najważniejsze informacje

System przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu dotyczy również jednostek samorządu terytorialnego. Z tego powodu są one objęte szeregiem obowiązków. Co trzeba wiedzieć o obowiązujących przepisach? Oto lista 10 najważniejszych informacji!

Od 1 września 2025 r. podwyżka o 8 i 16 zł za odbiór śmieci w Krakowie

Od 1 września w Krakowie wzrośnie opłata za odbiór śmieci posegregowanych: z 27 do 35 zł miesięcznie od jednego mieszkańca. W przypadku odpadów nieposegregowanych stawka zwiększy się z 54 do 70 zł od mieszkańca.

MKiŚ: wyznaczamy lasy społeczne z ograniczoną wycinką drzew. 158 tys. ha wokół 11 największych aglomeracji

Ministerstwo Klimatu i Środowiska poinformowało 2 lipca 2025 r., że zakończyło pierwszy etap projektu wyznaczania lasów społecznych wokół największych polskich miast. To przełomowy krok w kierunku zmiany podejścia do gospodarki leśnej - z naciskiem na potrzeby społeczne, zdrowotne i ekologiczne mieszkańców aglomeracji. O szczegółach w trakcie konferencji prasowej mówiła ministra klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska oraz wiceminister klimatu i środowiska, główny konserwator przyrody Mikołaj Dorożała.

Zmiany w opłatach za śmieci – będą nowe zasady segregacji, ulgi i kontrola deklaracji [PROJEKT MKiŚ]

W wykazie prac legislacyjnych pojawił się projekt nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Chodzi o zmiany w funkcjonowaniu systemu gospodarowania odpadami na poziomie gminnym, które w ocenie projektodawców będą odpowiadać na realne potrzeby JST oraz mieszkańców.

REKLAMA

RPO: Dość "wrogich przejęć" między gminami. Potrzebna kontrola sądowa

Rzecznik Praw Obywatelskich apeluje do premiera Donalda Tuska o zawieszenie kontrowersyjnych decyzji dotyczących zmian granic gmin do czasu wprowadzenia nowych przepisów. Od lat brakuje skutecznej kontroli sądowej nad decyzjami Rady Ministrów, które prowadzą do konfliktów między samorządami.

Granica polsko-niemiecka. Polska wprowadza kontrole. Przedsiębiorcy mają 3 pytania

Czy Niemcy przerzucają imigrantów do Polski? Co z granicą polsko-niemiecką? Polska wprowadza kontrole graniczne w celu zapobiegania napływom nielegalnych migrantów. Co na to Niemcy?

Premier Tusk: po rekonstrukcji w rządzie będą wyłącznie przyzwoici ludzie; około 15 lipca zapadną decyzje personalne

W dniu 30 czerwca 2025 r. na konferencji prasowej Premier Donald Tusk zapowiedział, że około 15 lipca zaproponuje kształt rządu po rekonstrukcji. Rozmowy w tej sprawie są prowadzone z liderami koalicyjnych ugrupowań - PSL, Polski 2050 i Lewicy. Żyjemy w ustrojowym bałaganie, podważane są obiektywne kryteria prawne, dlatego chciałbym, by politycy kierowali się naturalnymi kryteriami, jak zdrowy rozsądek czy zwykła ludzka przyzwoitość, i tacy będą ministrowie po rekonstrukcji - mówił 27 czerwca 2025 r. na konferencji prasowej premier Donald Tusk.

Nowelizacja specustawy powodziowej. Nowe zadania i obowiązki samorządów

Możliwość zamiany zniszczonych nieruchomości na lokale komunalne, obowiązek raportowania decyzji WZ, świadczenie lokalowe, premia powodziowa czy ułatwienia proceduralne w odbudowie zniszczonych domów i obiektów – to najważniejsze zmiany w specustawie powodziowej. Nowelizacja ustawy wzmacnia kompetencje JST, daje im nowe narzędzia, ale też nakłada dodatkowe obowiązki administracyjne i sprawozdawcze.

REKLAMA

Czym różni się „odbiór” odpadów komunalnych z nieruchomości od „przyjmowania odpadów”

NSA przypomniał gminom, że ustawodawca rozróżnia pojęcia odbierania odpadów komunalnych od ich przyjmowania i wprowadza odrębnie różne sposoby oddawania odpadów. Co za tym idzie – mechanizmy nie mogą być traktowane jako formy zamienne, kształtowane według własnego uznania gminy.

Wydruk zdjęcia z Google Street View jako dowód w sprawie administracyjnej

Dowodem w postępowaniu administracyjnym może być wszystko, co może przyczynić się do wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem. Dlatego wydrukom z Geoportalu oraz wydrukom zdjęć Google Street View nie można odmówić mocy dowodowej. Stanowią one jednak tzw. dowody nienazwane i nie mają prawem przewidzianej mocy dowodowej – tak jak w przypadku dokumentów urzędowych, które sporządzone w przepisanej formie przez powołane do tego organy państwowe w ich zakresie działania stanowią dowód tego, co zostało w nich urzędowo stwierdzone.

REKLAMA