Kategorie

Delegacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Członek zarządu niebędący pracownikiem jednostki ma odbyć podróż związaną z załatwianiem spraw tej jednostki. Przepisy prawa pracy dotyczące podróży służbowych odnoszą się tylko do pracowników – czy zatem wypłacone członkowi zarządu w związku z tą podróżą diety, zwrot kosztów noclegów i innych wydatków będą kosztami podatkowymi jednostki?
W pozdrowieniach obowiązują ścisłe zasady. Przede wszystkim wchodzący zawsze pozdrawia pierwszy. Pozdrawiając więcej osób, wystarczy powitanie ogólne. Czy w urzędach przestrzegane są zasady savoir-vivre’u?
Istotne zmiany w zakresie rozliczania delegacji służbowych przewiduje projekt rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 22 kwietnia 2010 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju oraz poza granicami kraju.
Pracownik wyjechał w krajową delegację, trwającą od 8 do 12 godzin. Miał w tym czasie zapewniony jeden posiłek (obiad). Czy należy mu wypłacić pół diety, czy w ogóle się nie należy?
Urzędnikom administracji rządowej i samorządowej odbywającym podróże służbowe poza granicami Polski przysługują diety oraz zwrot kosztów m.in. noclegów i przejazdów. Dowiedz się, jak prawidłowo wyliczyć koszty takiego wyjazdu, gdy celem podróży jest jeden z krajów Unii Europejskiej.
Odbywając podróż służbową, podatnikowi przysługują diety. Dotyczy to zarówno podróży służbowych krajowych, jak i zagranicznych. Właściwe udokumentowanie wydatków na takie podróże pozwala uwzględnić je w kosztach uzyskania przychodów.