| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Zadania > Gospodarka przestrzenna > Reklamy w mieście pod kontrolą

Reklamy w mieście pod kontrolą

Reklamy w mieście obecnie zajmują zbyt dużą przestrzeń. W walce o ład przestrzenny polskich miast mają pomóc nowe przepisy, dzięki którym samorządy będą mogły stworzyć kodeks reklamowy.

Wakacyjne oferty na biurowcu, kredyt na elewacji banku albo lekarstwa zasłaniające okna. Polskie miasta toną w reklamach. Urzędnicy i samorządowcy alarmują, że nadal będą tonąć, jeśli nie zostaną uchwalone nowe przepisy dotyczące ładu przestrzennego. Apel do parlamentu w tej sprawie podpisano dziś w Warszawie. Rok temu do Sejmu wpłynął prezydencki projekt ustawy, który wzmacnia samorządy w walce z nielegalnymi nośnikami. Olgierd Dziekoński z kancelarii prezydenta wyjaśnia, że nowe przepisy to świetne narzędzie w walce o ład przestrzenny.

Po ich wejściu w życie, prezydenci lub wójtowie będą mogli stworzyć kodeks reklamowy, w którym można sprecyzować, gdzie mogą, a gdzie nie mogą znajdować się nośniki reklamowe. Można też wytyczyć obszary, w których wieszanie kolorowych płacht będzie zabronione.

Zapisz się na nasz NEWSLETTER!

Władze Warszawy argumentują, że obowiązujące dziś przepisy są korzystne dla nielegalnych reklam. Naczelnik wydziału estetyki stolicy, Wojciech Wagner argumentuje, że dziś ten proceder się bardzo opłaca, a narzędzi by go zwalczać, nie ma. Efektem jest chaos reklamowy w miastach i ogromne zyski firm, które są właścicielami nośników. W tej chwili z plagą reklam walczy między innymi nadzór budowlany. Jednak jeśli firma ma dobrych prawników, sprawy mogą się ciągnąć przez kilka lat.

Prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz dodaje, że w Polsce, oprócz przepisów, powinna się także zmienić mentalność osób odpowiedzialnych za nośniki reklamowe. Powołuje się przy tym na przykład Francji. Władze Paryża uznały, że w mieście może się znajdować tylko 2 tysiące nośników reklamowych. Przed wyborami partie polityczne nie prowadzą natomiast kampanii na bilbordach.

Od zeszłego roku, kiedy projekt prezydenckich przepisów trafił do Sejmu, odbyło się w ich sprawie kilkanaście posiedzeń komisji, a także wysłuchanie publiczne. Zostało też przygotowane stanowisko rządu w tej sprawie. Prezydenccy urzędnicy liczą, że prace nad projektem zostaną zakończone jeszcze w tym roku.

Źródło: Informacyjna Agencja Radiowa

Podyskutuj: Forum

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Kietlińska

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »