Ministerstwo Zdrowia i NFZ informują, że w nocy, w weekendy i święta, czyli poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, można otrzymać profesjonalną pomoc medyczną przez telefon. Wystarczy zadzwonić na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (w skrócie TPK) na nr 800-137-200 (jeden bezpłatny numer dla całej Polski) lub wypełnić Formularz na stronie internetowej https://dom.mz.gov.pl/nocna-swiateczna-opieka/form. Ponadto w razie nagłego zagrożenia zdrowia lub życia pomocy udzielają izby przyjęć lub Szpitalne Oddziały Ratunkowe. W sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia, można korzystać z pomocy ratownictwa medycznego (pogotowie ratunkowe), dzwoniąc pod numer 999 lub 112. Całą dobę do dyspozycji pacjentów pozostają konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta pod bezpłatnym numerem 800 190 590.
Cyfrowa medycyna. W ciągu zaledwie półtora roku, z powodu globalnego kryzysu Covid-19, doszło do niebywałego postępu transformacji cyfrowej. Proces digitalizacji w największym stopniu objął opiekę medyczną. Na przestrzeni zaledwie kilkunastu miesięcy, wprowadzono dużą część rozwiązań systemowych, o jakich eksperci dyskutowali do tej pory od przynajmniej dekady. Mowa tu o wdrożeniu e-recepty, e-skierowania, czy od 1 lipca br., obowiązkowej integracji Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (EDM) z systemem centralnym.