REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

NFZ: Podaj PESEL i rozmawiaj z lekarzem w nocy, weekendy, święta przez telefon [ogólnopolski nr 800 190 590 ]

Subskrybuj nas na Youtube
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu NFZ
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu NFZ
Ministerstwo Zdrowia

REKLAMA

REKLAMA

Ministerstwo Zdrowia i NFZ informują, że w nocy, w weekendy i święta, czyli poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, można otrzymać profesjonalną pomoc medyczną przez telefon. Wystarczy zadzwonić na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (w skrócie TPK) na nr 800-137-200 (jeden bezpłatny numer dla całej Polski) lub wypełnić Formularz na stronie internetowej https://dom.mz.gov.pl/nocna-swiateczna-opieka/form. Ponadto w razie nagłego zagrożenia zdrowia lub życia pomocy udzielają izby przyjęć lub Szpitalne Oddziały Ratunkowe. W sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia, można korzystać z pomocy ratownictwa medycznego (pogotowie ratunkowe), dzwoniąc pod numer 999 lub 112. Całą dobę do dyspozycji pacjentów pozostają konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta pod bezpłatnym numerem 800 190 590.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu

W nocy, w weekendy i święta, czyli poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, można otrzymać profesjonalną pomoc medyczną przez telefon. Wystarczy zadzwonić na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (w skrócie TPK) na nr 800-137-200 (jeden bezpłatny numer dla całej Polski) lub wypełnić formularz na stronie internetowej https://dom.mz.gov.pl/nocna-swiateczna-opieka/form.

Formularz zgłoszenia na konsultacje w ramach Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK) jest aktywny wyłącznie w godzinach działania TPK:
- od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia,
- w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

REKLAMA

REKLAMA

Jak TPK działa w przypadku kontaktu telefonicznego

W trakcie rozmowy z konsultantem zostanie przeprowadzony z Tobą wstępny wywiad, podczas którego zostaniesz zapytany o imię i nazwisko oraz numer PESEL. Następnie skontaktuje się z Tobą pielęgniarka i w razie potrzeby lekarz.

Jak TPK działa w przypadku wypełnienia formularza

Po wypełnieniu formularza w ciągu trzech godzin skontaktuje się z Tobą pielęgniarka i w razie potrzeby lekarz.

Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:

  • nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ,
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.

Kontaktując się z TPK, otrzymasz poradę

  • pielęgniarki/położnej 
  • lekarską.

w formie telekonsultacji.

REKLAMA

W ramach TPK uzyskasz:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • poradę medyczną
  • e–receptę
  • e–skierowanie
  • e–zwolnienie.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna:

  • poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:
  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
  • soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia
  • obecnie infolinia obsługiwana jest w języku polskim, angielskim i ukraińskim.

Телеплатформа першого контакту

Починаючи з сьогоднішнього дня, у нічний час, на вихідних і в свята, тобто тоді, коли не працюють заклади первинної медичної допомоги, ви отримаєте професійну медичну допомогу по телефону. Для цього зателефонуйте на Телеплатформу за номером 800 137 200 або заповніть формуляр.  У рамках Телеплатформи першого контакту ви отримаєте:

  • медичну консультацію
  • електронний рецепт
  • електронне направлення до лікаря
  • електронний лікарняний
  • направлення на тест на SARS-COV-2
  • Телеплатформа першого контакту доступна:
  • з понеділка до п’ятниці з 18:00 до 8:00 наступного дня
  • по суботах і неділях та в інші дні, які за законодавством є вихідними, з 8:00 до 8:00 наступного дня

Формуляр доступний в години роботи Телеплатформи першого контакту.

From now on, you can receive a professional medical assistance within the primary healthcare outside office hours, on holidays and weekends.
Just fill in the form in English and the medical staff of Teleplatform of First Contact (TPK) will contact you within 3 hours over the phone. 
SEE MORE  FORM 

Tłumacz języka migowego na Teleplatformie Pierwszego Kontaktu

  • Osoby głuche mają możliwość umówienia się na wideoporadę lekarską, która jest tłumaczona przez profesjonalnych tłumaczy polskiego języka migowego.

WIĘCEJ INFORMACJI

Test na koronawirusa SARS-CoV-2

Jeżeli chcesz zapisać siebie lub dziecko na test w kierunku SARS-CoV-2 zapraszamy do wypełnienia formularza.

formularz kwalifikacji na test

INFORMACJA DOT. PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Szpitalne Oddziały Ratunkowe i izby przyjęć

W razie nagłego zagrożenia zdrowia lub życia pomocy udzielają izby przyjęć lub Szpitalne Oddziały Ratunkowe.

Pogotowie ratunkowe

W sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia, skorzystaj z pomocy ratownictwa medycznego, dzwoniąc pod numer 999 lub 112.

Telefoniczna Informacja Pacjenta

Przez cały czas do dyspozycji pacjentów pozostają konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta. Pod numerem 800 190 590, bezpłatnie i przez całą dobę, uzyskasz wszystkie, niezbędne informacje o postępowaniu w przypadku zakażenia koronawirusem. Konsultanci podpowiedzą również, gdzie znajdziesz najbliższy punkt nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej oraz jak skontaktować się ze szpitalem.

Zadzwoń pod bezpłatny i całodobowy numer infolinii NFZ: 800 190 590

Źródła: Ministerstwo Zdrowia, Narodowy Fundusz Zdrowia

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Rada Ministrów przyjęła zmiany w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026

Do końca 2025 r. część środków planowanych na realizację inwestycji budowlanych będzie można przeznaczyć na zakup sprzętu lub wyposażenia – wynika z przyjętych przez rząd zmian w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej.

NIK: Samorządy przegrały walkę o poprawę jakości powietrza

Działania skontrolowanych przez NIK samorządów na rzecz wdrożenia uchwał antysmogowych, mających poprawić jakość powietrza, okazały się nieskuteczne - poinformowała NIK. Przy obecnym tempie wymiany kotłów ich likwidacja w gminach może zająć od 2 do 24 lat.

MKiŚ: Nowelizacja ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach [Projekt]

Nowe regulacje poprawią jakość systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz będą wspierać mieszkańców w prawidłowej segregacji i ograniczaniu ilości wytwarzanych odpadów. Dzięki nim gminy zyskają więcej narzędzi do motywowania mieszkańców do segregacji, na przykład poprzez obniżanie opłat czy rozszerzenie katalogu ulg i zwolnień.

REKLAMA

Wniosek od 3 listopada 2025 r. Kto dostanie nowe świadczenie z MOPS?

Od 3 listopada 2025 r. gminy przyjmują wnioski o bon ciepłowniczy. O nowe świadczenie można też ubiegać się w tradycyjnej papierowej formie, jak również drogą elektroniczną. Komu przysługuje takie wsparcie i ile wynosi? Czy w każdym ośrodku pomocy społecznej otrzymamy bon?

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Papier, plastik czy zmieszane - gdzie lądują kubki papierowe, jednorazowe, a gdzie kubek ceramiczny? Segregacja

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Czy to papierowy kubek jednorazowy, który powinien wylądować w pojemniku na papier? Gdzie zgodnie z prawidłową segregacją odpadów powinien znaleźć się kubek ceramiczny?

Wszystkich Świętych 2025: zmiany w ruchu i komunikacji miejskiej, zamknięte ulice, dojazd do cmentarzy

Zapowiadają się szerokie zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w okresie Wszystkich Świętych. W wielu miastach na ulice wyjadą linie cmentarne, a inne środki komunikacji miejskiej będą funkcjonować według zmienionych rozkładów.

Jak bezpiecznie przechowywać i przygotowywać żywność jesienią i zimą? [WYWIAD]

Jak bezpiecznie przechowywać i przygotowywać żywność jesienią i zimą? W ramach kampanii EFSA Safe2Eat rozmawiamy z doktorem Jackiem Postupolskim ekspertem Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH – Państwowego Instytutu Badawczego (NIZP PZH-PIB).

REKLAMA

Gdzie wyrzucać styropian opakowaniowy po sprzętach agd? Nie każdy styropian nadaje się do recyklingu

Gdzie wyrzucać styropian po sprzętach agd? Do pojemnika żółtego, czarnego, a może bezpośrednio do PSZOK-u? Nie każdy nadaje się do recyklingu. Styropian opakowaniowy trafia do innego miejsca niż styropian po jedzeniu czy styropian budowlany.

Pomagają pomagać. Pożyczki dla ekonomii społecznej

Są firmy i organizacje, których celem jest nie tyle zysk, co przede wszystkim pomaganie ludziom. To podmioty ekonomii społecznej, które łączą działalność gospodarczą z misją społeczną. Często to jednak one same potrzebują finansowania, by wystartować z nowymi usługami, utrzymać działalność albo się rozwijać.

REKLAMA