NFZ: Podaj PESEL i rozmawiaj z lekarzem w nocy, weekendy, święta przez telefon [ogólnopolski nr 800 190 590 ]
REKLAMA
REKLAMA
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu
W nocy, w weekendy i święta, czyli poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, można otrzymać profesjonalną pomoc medyczną przez telefon. Wystarczy zadzwonić na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (w skrócie TPK) na nr 800-137-200 (jeden bezpłatny numer dla całej Polski) lub wypełnić formularz na stronie internetowej https://dom.mz.gov.pl/nocna-swiateczna-opieka/form.
Formularz zgłoszenia na konsultacje w ramach Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK) jest aktywny wyłącznie w godzinach działania TPK:
- od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia,
- w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.
REKLAMA
Jak TPK działa w przypadku kontaktu telefonicznego
W trakcie rozmowy z konsultantem zostanie przeprowadzony z Tobą wstępny wywiad, podczas którego zostaniesz zapytany o imię i nazwisko oraz numer PESEL. Następnie skontaktuje się z Tobą pielęgniarka i w razie potrzeby lekarz.
Jak TPK działa w przypadku wypełnienia formularza
Po wypełnieniu formularza w ciągu trzech godzin skontaktuje się z Tobą pielęgniarka i w razie potrzeby lekarz.
Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:
- nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ,
- nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
- gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.
Kontaktując się z TPK, otrzymasz poradę
- pielęgniarki/położnej
- lekarską.
w formie telekonsultacji.
W ramach TPK uzyskasz:
- poradę medyczną
- e–receptę
- e–skierowanie
- e–zwolnienie.
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna:
- poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:
- od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
- w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia
- obecnie infolinia obsługiwana jest w języku polskim, angielskim i ukraińskim.
Телеплатформа першого контакту
Починаючи з сьогоднішнього дня, у нічний час, на вихідних і в свята, тобто тоді, коли не працюють заклади первинної медичної допомоги, ви отримаєте професійну медичну допомогу по телефону. Для цього зателефонуйте на Телеплатформу за номером 800 137 200 або заповніть формуляр. У рамках Телеплатформи першого контакту ви отримаєте:
- медичну консультацію
- електронний рецепт
- електронне направлення до лікаря
- електронний лікарняний
- направлення на тест на SARS-COV-2
- Телеплатформа першого контакту доступна:
- з понеділка до п’ятниці з 18:00 до 8:00 наступного дня
- по суботах і неділях та в інші дні, які за законодавством є вихідними, з 8:00 до 8:00 наступного дня
Формуляр доступний в години роботи Телеплатформи першого контакту.
From now on, you can receive a professional medical assistance within the primary healthcare outside office hours, on holidays and weekends.
Just fill in the form in English and the medical staff of Teleplatform of First Contact (TPK) will contact you within 3 hours over the phone.
SEE MORE FORM
Tłumacz języka migowego na Teleplatformie Pierwszego Kontaktu
- Osoby głuche mają możliwość umówienia się na wideoporadę lekarską, która jest tłumaczona przez profesjonalnych tłumaczy polskiego języka migowego.
Test na koronawirusa SARS-CoV-2
Jeżeli chcesz zapisać siebie lub dziecko na test w kierunku SARS-CoV-2 zapraszamy do wypełnienia formularza.
INFORMACJA DOT. PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Szpitalne Oddziały Ratunkowe i izby przyjęć
W razie nagłego zagrożenia zdrowia lub życia pomocy udzielają izby przyjęć lub Szpitalne Oddziały Ratunkowe.
Pogotowie ratunkowe
W sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia, skorzystaj z pomocy ratownictwa medycznego, dzwoniąc pod numer 999 lub 112.
Telefoniczna Informacja Pacjenta
Przez cały czas do dyspozycji pacjentów pozostają konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta. Pod numerem 800 190 590, bezpłatnie i przez całą dobę, uzyskasz wszystkie, niezbędne informacje o postępowaniu w przypadku zakażenia koronawirusem. Konsultanci podpowiedzą również, gdzie znajdziesz najbliższy punkt nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej oraz jak skontaktować się ze szpitalem.
Zadzwoń pod bezpłatny i całodobowy numer infolinii NFZ: 800 190 590
Źródła: Ministerstwo Zdrowia, Narodowy Fundusz Zdrowia
☎️ 800 137 200 ➡️ zapisz w 📲 | #TPK.
— Narodowy Fundusz Zdrowia (@NFZ_GOV_PL) October 31, 2022
👨⚕️ Zadzwoń, gdy nagle zachorujesz i potrzebujesz konsultacji medycznej.
🗓️ 1.11 ➡️ przez całą dobę.
✅ Skorzystasz z profesjonalnej porady pielęgniarki, położnej, lub lekarza.
✅ Połączenie jest bezpłatne.
✅ Konsultacje w językach 🇵🇱🇬🇧🇺🇦. pic.twitter.com/YqEALDDhaD
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.