Kategorie

Turysta

W maju 2018 r. Prezydent podpisał ustawę z dnia 9 maja 2018 r. o przetwarzaniu danych dotyczących pasażera – podpisana 11 maja 2018 r. Co się zmieniło?
Agroturystyka dostała z UE środki na promocję turystyki wiejskiej. Kto skorzysta z dotacji?
„Przedsiębiorcza Polska Wschodnia – Turystyka” jest programem o całkowitym budżecie ok. 200 mln zł, który do 2026 r. ma wspierać MŚP w Polsce Wschodniej. Chodzi o przedsiębiorstwa prowadzące działalność gospodarczą w branży turystycznej oraz okołoturystycznej. 
Polacy najchętniej wyjeżdżają do Grecji. Od czerwca do września 2017 roku urlop spędziło tam aż 39 proc. Polaków.
Polska jako jedno z sześciu pierwszych państw członkowskich UE poinformowała o terminowym wdrożeniu postanowień dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2015/2302/UE z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych, zmieniającej rozporządzenie (WE) nr 2006/2004 i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE oraz uchylającej dyrektywę Rady 90/314/EWG (zw. dalej: dyrektywą nr 2015/2302).
Ustawa z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych podpisana przez Prezydenta. Nowe przepisy wejdą w życie 1 lipca 2018 r. Co się zmieni?
Zmienić się mają zasady naliczania opłat miejscowych. Opłatę miejscową ma zastąpić opłata turystyczna. Turysta zapłaci nie tylko za klimat, ale również za zabytki i ofertę kulturalną.
Coraz więcej samorządów chce mieć własny system. Do końca maja Nextbike uruchomi kolejny w Białymstoku. Będzie się on składał z 30 stacji i 300 rowerów. Latem zacznie działać liczący 40 stacji i 400 rowerów system w Lublinie, gdzie rowery będą wyposażone w audiobooki. Najmniejszym tegorocznym projektem jest Konstanciński Rower Miejski – to tylko 5 stacji i 55 rowerów (Konstancin liczy niespełna 18 tys. mieszkańców). Trwają także przetargi w Łodzi i Bydgoszczy, w których Nextbike liczy na zwycięstwo.
Co i jak należy promować? Czy sama informacja wystarczy, by przyjeżdżali turyści? Jak wykorzystać historię i legendę do stworzenia produktu turystycznego? Czy do promocji potrzebny jest program i koncepcja przestrzenna?