| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: rozwój miast

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu rozwój miast. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące rozwój miast.

PPP - co to właściwie znaczy?

Aktualizacja: 02.09.2010

O partnerstwie publiczno – prywatnym napisano już bardzo wiele książek i artykułów, odbyła się niezliczona ilość seminariów, konferencji ale - jak się wydaje - nie do końca wiemy jak to narzędzie wykorzystywać w praktyce. »

Jak poprawić wizerunek samorządu

Aktualizacja: 14.07.2010

W zależności od tego, do jakiej grupy chcemy z komunikatem dotrzeć musimy współpracować z medium, które trafia właśnie do tej grupy. Dobry kontakt z mediami powinien więc stać się priorytetem każdego samorządu, który pragnie wykreować swój wizerunek i zyskać renomę. Nie jest to jednak proste, ponieważ opinia urzędników na temat pracy dziennikarzy nie jest najlepsza. »

Korzyści dla gmin z funkcjonowania parków technologicznych

Aktualizacja: 26.05.2010

Samorządy chętnie uczestniczą w tworzeniu parków technologicznych, które są platformą wspólnej pracy środowisk biznesowych i naukowych. Zadania przez nie realizowane są ważne dla rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw. Potencjał takich firm często nie wystarcza, aby samodzielnie wprowadzać innowacje. Dlatego tak istotne jest wsparcie finansowe samorządu terytorialnego. »

Polskie samorządy w działaniu

Aktualizacja: 14.05.2010

W styczniu bieżącego roku 16 nowych projektów URBACT zostało zatwierdzonych przez Komitet Monitorujący Programu. Dziś przedstawiamy opisy trzech projektów URBACT II, które realizowane są z udziałem polskich partnerów. »

PPP - konstrukcja umowy

Aktualizacja: 05.05.2010

W niniejszym artykule kontynuujemy cykl rozważań na temat możliwości realizacji projektów PPP w trybie ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym (dalej zwanej: Ustawa). »

Pomysły na odnowę miast

Aktualizacja: 19.04.2010

Czerwona cegła, stylowe okucia, wielkie okna – niegdyś elementy charakterystyczne dla kompleksów fabrycznych, dziś – atrybuty modnych loftów. Jak jednocześnie pozbyć się zdewastowanych terenów i zamienić je w miejsca tętniące życiem? Trzeba je poddać rewitalizacji. »

Miasta zadowolone z efektów zagranicznych kampanii promocyjnych

Aktualizacja: 27.05.2010

Polskie miasta coraz chętniej przeprowadzają zagraniczne kampanie reklamowe. Nie wszystkie są w stanie ocenić ich efektywność, jednak te, które odpowiednie badania już przeprowadziły, twierdzą, że wyniki są dużo lepsze niż zakładano. »

Samorządy polubiły partnerstwo publiczno-prywatne

Aktualizacja: 07.04.2010

Minął pierwszy rok obowiązywania nowych przepisów o partnerstwie publiczno-prywatnym i koncesjach. Na ich podstawie powstają już pierwsze projekty. Najwięcej takich inwestycji jest w Wielkopolsce, ale w innych regionach samorządy także realizują przedsięwzięcia w tej formule. »

Przepis na idealne miasto

Aktualizacja: 07.04.2010

Od kilku lat Polska włącza się do międzynarodowych projektów i programów rewitalizacyjnych. Programy rewitalizacji przygotowane przez gminy, w większym niż dotychczas stopniu, powinny obejmować obszary zdegradowane działalnością przemysłową, celem nadania im nowych funkcji społeczno-gospodarczych. »

Jak uatrakcyjnić wizerunek centrum miasta

Aktualizacja: 09.01.2012

Główna ulica czy centralny rynek to w większości miast najważniejszy punkt, który przyciąga zarówno mieszkańców, jak i turystów. Regres czy nawet tylko brak rozwoju takiego miejsca jest odbierany jako upadek miasta. Tak stało się m.in. w Łodzi, ale są już pomysły na przywrócenie głównej ulicy tej metropolii wcześniejszej świetności. »

Jakie są relacje między prezydentem a radą miasta

Aktualizacja: 30.04.2010

W jaki sposób prezydent miasta powinien współpracować z radnymi? Jak prezydent powinien przekonywać radnych do realizacji swojej wizji rozwoju miasta? Jak radni mogą przyczyniać się do rozwoju miasta? »

Jak wspomagać gminę w promocji turystyki

Aktualizacja: 27.05.2010

Co i jak należy promować? Czy sama informacja wystarczy, by przyjeżdżali turyści? Jak wykorzystać historię i legendę do stworzenia produktu turystycznego? Czy do promocji potrzebny jest program i koncepcja przestrzenna? »

Jak skutecznie wykorzystać zabytki do turystycznej promocji gminy

Aktualizacja: 27.05.2010

Każda gmina powinna w ramach swojej strategii rozwoju wykorzystywać miejscowe zabytki do promocji turystycznej. Pieniądze na odrestaurowanie zabytków mogą pochodzić m.in. z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wojewódzkich konserwatorów zabytków, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz odpowiednich funduszy wojewódzkich. »

W promocji miasta liczą się konsekwencja i spójność przekazu

Aktualizacja: 27.05.2010

Zarządzanie wizerunkiem miasta to zadanie długofalowe, które powinno zostać zapisane w strategii marketingowej. I choć każdy samorząd powinien znaleźć wyróżniki stanowiące podstawę promocyjnego przekazu, to bez wylansowania mody na Polskę, działania lokalnych władz mogą tracić na znaczeniu. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

V4 Legal

V4 Legal to nowoczesna kancelaria działająca na terenie Słowacji, Czech, Polski oraz Węgier.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »