Zmiana terminu szczepienia przeciw COVID-19
REKLAMA
REKLAMA
Rejestracja na szczepienie przeciw COVID-19 na Internetowym Koncie Pacjenta
Osoby, które mają już wygenerowane e-skierowania na szczepienie przeciw COVID-19 mogą już na swoim Internetowym Koncie Pacjenta (pacjent.gov.pl) wyszukać i wybrać dogodny dla siebie termin szczepienia. Wyszukiwarka terminów i punktów szczepień pozwala też zawęzić wybór do konkretnej (jednej lub kilku) szczepionki, danego województwa, czy konkretnej miejscowości.
REKLAMA
Jak zmienić termin szczepienia?
Jednak po wyborze (akceptacji) konkretnego terminu szczepienia nie ma możliwości wyboru innego terminu bez wcześniejszej rezygnacji z pierwotnie wybranego terminu. Nie można nawet podejrzeć (przynajmniej na swoim koncie IKP), czy w systemie pojawiły się inne (np. wcześniejsze terminy szczepień czy terminy w innych miejscowościach), bez wcześniejszej rezygnacji z zarezerwowanego terminu (anulowania wizyty).
Rezygnacja z pierwotnie wybranego terminu jest oczywiście ryzykowna, bo nie ma żadnej gwarancji, że po rezygnacji z zarezerwowanego terminu (anulowania wizyty) uda się zarezerwować bardziej dogodny termin.
Rozwiązaniem rekomendowanym przez profil #SzczepimySię na Twitterze, prowadzony przez Centrum Informacyjne Rządu jest kontakt z infolinią 989, gdzie możemy uzyskać informację o dogodniejszych dla nas terminach i umówić nowy termin szczepienia.
Trudno oprzeć się refleksji, że jest to jedna z największych wad systemu rejestracji szczepień w systemie Internetowego Konta Pacjenta. Choć, jak czytamy na profilu #SzczepimySię, tak właśnie miało być.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.