REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Olsztyn: 429 mln zł kosztować będzie system transportu publicznego

REKLAMA

429 mln zł kosztować będzie w Olsztynie modernizacja systemu transportu publicznego, zakładająca m.in. zakup tramwajów, budowę torowisk i linii tramwajowych oraz jezdni przeznaczonych wyłącznie dla autobusów. Unijne dofinansowanie inwestycji wynosi 365 mln zł.

Jak poinformował we wtorek na konferencji prasowej Zdzisław Bukowski, odpowiedzialny w urzędzie miasta za realizację projektu modernizacji systemu transportu publicznego, w środę nastąpi zmiana organizacji ruchu w centrum miasta, na ulicach: Warszawskiej, Śliwy oraz Niepodległości.

REKLAMA

Wyłączona zostanie jedna jezdnia każdej z tych ulic i wprowadzony zostanie ruch w dwóch kierunkach na drugiej jezdni. W czasie remontu inna będzie także sygnalizacja świetlna.

REKLAMA

Rozpocznie się budowa jezdni przeznaczonych wyłącznie dla autobusów komunikacji miejskiej, tak zwanych buspasów, które mają mieć początkowo długość 6 kilometrów. Przedsięwzięcie będzie kosztować 32 mln zł, a jego realizacja potrwa do maja 2013 roku. Nie jest wykluczone, że w następnych latach powstaną kolejne odcinki buspasów, gdy - jak zakładają władze miasta - mieszkańcy będą częściej korzystać z środków komunikacji publicznej.

Oprócz buspasów projekt zmiany systemu komunikacji miejskiej zakłada uruchomienie linii tramwajowych, zakup tramwajów oraz budowę ulicy Obiegowej, która połączy najbardziej oddalone osiedla Olsztyna z centrum miasta.

Za 113 mln zł miasto chce kupić 15 składów tramwajowych. W przetargu wybrano już konsorcjum firm Nevag i Modertrans, które mają dostarczyć tabor. Jak poinformował Zdzisław Bukowski, zakup składów wstrzymują dwie firmy Solaris i PESA, których oferty nie zostały wybrane przez miasto. Firmy odwołały się od decyzji samorządu do Krajowej Izby Odwoławczej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Linia tramwajowa ma łączyć osiedle Jaroty z głównym dworcem kolejowym, a także z uniwersyteckim kampusem w Kortowie oraz ze starówką. W myśl projektu w Olsztynie wprowadzony zostanie także elektroniczny system kierowania ruchem. W zależności od potrzeb, zwiększana ma być przejezdność bardziej zatłoczonych jezdni - włączona ma być tzw. "zielona fala", a dla tramwajów zbliżających się do skrzyżowań będzie uruchamiane zielone światło. Plan unowocześnienia systemu transportu zakłada także wprowadzenie karty miejskiej zamiast biletów autobusowych i tramwajowych.

Realizacja projektu modernizacji systemu transportu publicznego w Olsztynie zakończy się w 2014 roku.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Matura 2025. Próbny egzamin z matematyki. Odpowiedzi [ARKUSZE Z CKE]

W czwartek 5 grudnia rozpoczęły się się próbne egzaminy maturalne organizowane przez Centralną Komisję Egzaminacyjną. Potrwają do 17 grudnia. Dziś 6 grudnia egzamin z matematyki. Publikujemy zadania wraz z odpowiedziami. 

Samorządy apelują o zmiany: Obecne regulacje mogą przynieść więcej szkód niż korzyści organizacjom pracującym z dziećmi i młodzieżą

Samorządowcy deklarują poparcie dla idei ochrony małoletnich i przeciwdziałania przestępstwom na tle seksualnym. Alarmują jednak, że obowiązujące przepisy powodują nadmierną biurokratyzację oraz utrudniają funkcjonowanie małych, lokalnych organizacji pracujących z dziećmi i młodzieżą. Niektóre podmioty będą zmuszone do ograniczenia swojej działalności.

W Sejmie: nauczyciele chcą limitu 8 godzin pracy dziennie. I kontroli przez kuratorów

Nauczyciele chcą limitu 8 godzin pracy dziennie, aby nie była możliwa sytuacja, że po zsumowaniu "okienek" i godzin pracy w klasach musieli przebywać w szkole dłużej niż 8 h dziennie. I kontroli przez kuratorów tego limitu (z wyjątkiem incydentalnych sytuacji jak rady, zebrania, wycieczki). Kontrolowani mieliby być dyrektorzy szkół.

Opłata reklamowa 2025 r.: część stała 3,72 zł, część zmienna 0,34 zł

Opłata reklamowa 2025 r.: część stała 3,72 zł, część zmienna 0,34 zł. W jakich przypadkach nie pobiera się opłaty reklamowej? Kto musi opłacić opłatę reklamową? Co w przypadku, gdy budynek ma więcej niż jednego właściciela?

REKLAMA

Opłata od posiadania psów 2025 r.: 178,26 zł

Opłata od posiadania psów 2025 r. Maksymalna wysokość opłaty od posiadania psów w 2025 r. wynosić będzie 178,26 zł. Kto powinien opłacić opłatę od posiadania psów? Kto jest zwolniony od opłaty od posiadania psów? Co z psami asystującymi?

QUIZ Podróżujesz po Polsce? Na pewno wiesz, gdzie są te miejsca
Gdzie znajdziemy Maczugę Herkulesa? A Kolorowe Jeziorka? Gdzie jest Kaplica Czaszek? A Sokolica? Rozwiąż quiz i sprawdź swoją wiedzę.
Opłata miejscowa i uzdrowiskowa 2025 r.: od 3,31 zł do 6,38 zł

Opłata miejscowa 2025 r., opłata uzdrowiskowa 2025 r.: od 3,31 zł do 6,38 zł. Czym jest opłata miejscowa? Czym jest opłata uzdrowiskowa? Co w przypadku nakładania się opłat? Kto jest zwolniony z opłacania opłaty lokalnej i uzdrowiskowej?

Opłata targowa 2025 r.: 1126 zł

Opłata targowa 2025 r.: 1126 zł. Czym jest opłata targowa? Kto musi opłacać opłatę targową? Kto może liczyć na zwolnienie z opłaty targowej? Kto ustala wysokość opłaty targowej? Czy opłata targowa w 2025 r. może być niższa niż 1126 zł?

REKLAMA

Podatek od środków transportu 2025 r.: od 1204,87 zł do 4602,58 zł

Podatek od środków transportu 2025 r.: od 1204,87 zł do 4602,58 zł. Ile wyniesie podatek od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie powyżej 9 ton w 2025 r.? Ile wyniesie podatek od autobusów w 2025 r.? Na kim ciąży obowiązek podatkowy?

Czy Polacy chętnie angażują się w wolontariat?

5 grudnia to Światowy Dzień Wolontariusza. Czy ten temat jest bliski Polakom? Okazuje się, że zaledwie 33% ma doświadczenie w wolontariacie. 

REKLAMA