reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > Nowa organizacja ruchu ma poprawić bezpieczeństwo na drogach

Nowa organizacja ruchu ma poprawić bezpieczeństwo na drogach

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju poinformowało, że w Dzienniku Ustaw zostały opublikowane dwa rozporządzenia resortu, które wprowadzają istotne zmiany w obowiązujących przepisach techniczno-budowlanych w zakresie drogownictwa. Resort przypomniał, że przekrój 2+1, czyli wyposażanie dróg naprzemiennie raz w jeden, raz w dwa pasy ruchu, jest już stosowany na drogach krajowych.

Upowszechnienie na drogach publicznych przekroju 2+1, czyli wyposażania ich naprzemiennie raz w jeden, raz w dwa pasy ruchu - zakładają dwa rozporządzenia MIR zmieniające obecne przepisy techniczno-budowlane dot. dróg. Ma to poprawić bezpieczeństwo na drogach.

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju poinformowało, że w Dzienniku Ustaw zostały opublikowane dwa rozporządzenia resortu, które wprowadzają istotne zmiany w obowiązujących przepisach techniczno-budowlanych w zakresie drogownictwa.

Zobacz również: Przejście pojazdu na własność gminy - kiedy jest możliwe?

"Nowelizacja przepisów techniczno-budowlanych dla dróg publicznych i drogowych obiektów inżynierskich umożliwi stosowanie przekroju 2+1 z fizycznym rozdzieleniem przeciwnych kierunków ruchu poza terenem zabudowy, na istniejących lub nowoprojektowanych drogach klas G i GP (główna i główna ruchu przyspieszonego). Rozwiązanie to będzie można stosować także przy budowie dróg ekspresowych, jeżeli istniejące i prognozowane średniodobowe natężenie ruchu wynosi od 4 tys. do 22 tys. pojazdów" - podkreślił resort.

Ponadto - jak dodało ministerstwo - nowe przepisy regulują kwestie projektowania dodatkowych pasów ruchu do wyprzedzania.

Resort przypomniał, że przekrój 2+1, czyli wyposażanie dróg naprzemiennie raz w jeden, raz w dwa pasy ruchu, jest już stosowany na drogach krajowych. Takie rozwiązanie zastosowano przy budowie m. in. obwodnic: Olecka, Siedlec czy Żyrardowa. "Przekrój ten jest planowany do zastosowania m.in. na obwodnicach Wielunia i Bełchatowa (dk 8) oraz Nowego Miasta Lubawskiego (dk 15)" - podkreślił resort.

MIR ocenił, że nowe przepisy przyczynią się do upowszechnienia stosowania przekroju 2+1 przez inwestorów oraz uproszczenia procesu inwestycyjnego. "Rozwiązanie to przyczyni się także do dalszej poprawy bezpieczeństwa na drogach" - dodał resort.

MIR poinformował ponadto, że prowadzi dalsze prace nad unowocześnieniem przepisów techniczno-budowlanych w drogownictwie. "W przygotowaniu jest kolejna nowelizacja przepisów w zakresie wymagań dla części drogi przeznaczonej do ruchu pieszych i rowerzystów, torowisk tramwajowych oraz bezpieczeństwa pożarowego. Jednocześnie dwa zespoły robocze pracują nad stworzeniem ram do zupełnie nowej struktury przepisów techniczno-budowlanych, która docelowo ma zastąpić obowiązujące regulacje" - dodano. (PAP)

Polecamy serwis: Bezpieczeństwo

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Dziennik Gazeta Prawna

Największy polski dziennik prawno-gospodarczy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama