REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Reklamacja dotycząca Karty Dużej Rodziny - jak i kiedy?

Karta Dużej Rodziny/www.premier.gov.pl
Karta Dużej Rodziny/www.premier.gov.pl
Domena Publiczna

REKLAMA

REKLAMA

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wskazuje, iż w większości przypadków błędne dane na Karcie wynikają z pomyłki wnioskodawcy lub osoby wprowadzającej dane do systemu przy rejestracji wniosku. Kiedy i w jaki sposób składa się reklamację dotyczącą Karty Dużej Rodziny?

Kiedy i w jaki sposób składa się reklamację dotyczącą Karty Dużej Rodziny?

W przypadku otrzymania Karty Dużej Rodziny z błędnymi danymi, w pierwszej kolejności należy zweryfikować, czy dane na Karcie są zgodne z tymi, które użytkownik SI KDR wprowadził do systemu. W większości przypadków błędne dane na Karcie wynikają z pomyłki wnioskodawcy lub osoby wprowadzającej dane do systemu przy rejestracji wniosku, a nie producenta Kart (PWPW). W takiej sytuacji nie składa się reklamacji, tylko w zakładce „Zarządzanie kartami” należy anulować Kartę, podać przyczynę anulowania (pole wyboru pojawi się po potwierdzeniu anulowania Karty), a następnie dokonać korekty danych na Karcie i zamówić ją ponownie. Należy w tym miejscu podkreślić, że dane na Karcie powinny być wydrukowane wielkimi literami, niezależnie jak prezentowane są w SI KDR (obecnie system automatycznie zmienia wszystkie litery na wielkie, jednakże dane wprowadzone wcześniej wyświetlają się bez tej konwersji), a ponadto obecnie na Karcie drukowane jest tylko pierwsze imię posiadacza Karty, także w sytuacji, gdy podane zostały dwa imiona. Karty z jednym imieniem są prawidłowe. Obecnie trwają prace wdrożeniowe w SI KDR mające na celu przywrócenie opcji drukowania na Kartach dwóch imion.

REKLAMA

Redakcja poleca: Rodzina 500+ (PDF)

Reklamację Karty z błędnymi danymi można złożyć jedynie w przypadkach, gdy błędne dane wynikają z winy producenta Kart. Reklamacje jakościowe (błędne dane na Karcie z winy producenta lub wady fizyczne Karty) składa się wysyłając do Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych wypełniony formularz reklamacji jakościowej wraz z Kartą, której dotyczy reklamacja oraz za pomocą SI KDR, w zakładce „Złożenie reklamacji”. Reklamacje ilościowe (gdy Karty widniejące w SI KDR po wpisaniu numeru koperty fizycznie nie zostały dostarczone do urzędu) składa się przesyłając do PWPW wypełniony formularz reklamacji ilościowej i za pośrednictwem SI KDR. Podkreślić należy, że reklamacja złożona jedynie w SI KDR, bez wysłania wypełnionego formularza (oraz Karty której dotyczy reklamacja w przypadku reklamacji jakościowej) nie będzie rozpatrzona. Wysyłanie bezzasadnych reklamacji w SI KDR lub pomijanie wysyłania wypełnionych formularzy reklamacyjnych (wraz z Kartami w przypadku reklamacji jakościowej) do PWPW powoduje konieczność wyjaśniania zaistniałych rozbieżności pomiędzy wykonawcą SI KDR, producentem Kart oraz Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, co spowalnia proces produkcji nowej Karty z właściwymi danymi. 

Zobacz również: Zwolnienie dużych rodzin z opłaty za wywóz śmieci

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W Sejmie: nauczyciele chcą limitu 8 godzin pracy dziennie. I kontroli przez kuratorów

Nauczyciele chcą limitu 8 godzin pracy dziennie, aby nie była możliwa sytuacja, że po zsumowaniu "okienek" i godzin pracy w klasach musieli przebywać w szkole dłużej niż 8 h dziennie. I kontroli przez kuratorów tego limitu (z wyjątkiem incydentalnych sytuacji jak rady, zebrania, wycieczki). Kontrolowani mieliby być dyrektorzy szkół.

Opłata reklamowa 2025 r.: część stała 3,72 zł, część zmienna 0,34 zł

Opłata reklamowa 2025 r.: część stała 3,72 zł, część zmienna 0,34 zł. W jakich przypadkach nie pobiera się opłaty reklamowej? Kto musi opłacić opłatę reklamową? Co w przypadku, gdy budynek ma więcej niż jednego właściciela?

Opłata od posiadania psów 2025 r.: 178,26 zł

Opłata od posiadania psów 2025 r. Maksymalna wysokość opłaty od posiadania psów w 2025 r. wynosić będzie 178,26 zł. Kto powinien opłacić opłatę od posiadania psów? Kto jest zwolniony od opłaty od posiadania psów? Co z psami asystującymi?

QUIZ Podróżujesz po Polsce? Na pewno wiesz, gdzie są te miejsca
Gdzie znajdziemy Maczugę Herkulesa? A Kolorowe Jeziorka? Gdzie jest Kaplica Czaszek? A Sokolica? Rozwiąż quiz i sprawdź swoją wiedzę.

REKLAMA

Opłata miejscowa i uzdrowiskowa 2025 r.: od 3,31 zł do 6,38 zł

Opłata miejscowa 2025 r., opłata uzdrowiskowa 2025 r.: od 3,31 zł do 6,38 zł. Czym jest opłata miejscowa? Czym jest opłata uzdrowiskowa? Co w przypadku nakładania się opłat? Kto jest zwolniony z opłacania opłaty lokalnej i uzdrowiskowej?

Opłata targowa 2025 r.: 1126 zł

Opłata targowa 2025 r.: 1126 zł. Czym jest opłata targowa? Kto musi opłacać opłatę targową? Kto może liczyć na zwolnienie z opłaty targowej? Kto ustala wysokość opłaty targowej? Czy opłata targowa w 2025 r. może być niższa niż 1126 zł?

Podatek od środków transportu 2025 r.: od 1204,87 zł do 4602,58 zł

Podatek od środków transportu 2025 r.: od 1204,87 zł do 4602,58 zł. Ile wyniesie podatek od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie powyżej 9 ton w 2025 r.? Ile wyniesie podatek od autobusów w 2025 r.? Na kim ciąży obowiązek podatkowy?

Czy Polacy chętnie angażują się w wolontariat?

5 grudnia to Światowy Dzień Wolontariusza. Czy ten temat jest bliski Polakom? Okazuje się, że zaledwie 33% ma doświadczenie w wolontariacie. 

REKLAMA

Podatek od nieruchomości 2025 r.: od 0,73 zł do 34 zł

Od 0,73 zł do 34 zł podatku od nieruchomości 2025 r. Kto będzie musiał opłacić podatek od nieruchomości w 2025 r.? Ile wyniesie podatek od gruntu 2025 r.? Ile wyniesie podatek od budynków lub ich części w 2025 r.? Ile wyniesie podatek od budowli w 2025 r.?

Komunikat MC: List polecony przez Internet? Wygodna korespondencja z urzędami dzięki e-Doręczeniom

Od 1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać system e-doręczeń. Wszystkie urzędowe pisma i decyzje będzie można odbierać oraz nadawać w formie elektronicznej. E-Doręczenia są elektronicznym odpowiednikiem listu poleconego za pośrednictwem odbioru.

REKLAMA