REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Reklamacja dotycząca Karty Dużej Rodziny - jak i kiedy?

Karta Dużej Rodziny/www.premier.gov.pl
Karta Dużej Rodziny/www.premier.gov.pl
Domena Publiczna

REKLAMA

REKLAMA

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wskazuje, iż w większości przypadków błędne dane na Karcie wynikają z pomyłki wnioskodawcy lub osoby wprowadzającej dane do systemu przy rejestracji wniosku. Kiedy i w jaki sposób składa się reklamację dotyczącą Karty Dużej Rodziny?

Kiedy i w jaki sposób składa się reklamację dotyczącą Karty Dużej Rodziny?

W przypadku otrzymania Karty Dużej Rodziny z błędnymi danymi, w pierwszej kolejności należy zweryfikować, czy dane na Karcie są zgodne z tymi, które użytkownik SI KDR wprowadził do systemu. W większości przypadków błędne dane na Karcie wynikają z pomyłki wnioskodawcy lub osoby wprowadzającej dane do systemu przy rejestracji wniosku, a nie producenta Kart (PWPW). W takiej sytuacji nie składa się reklamacji, tylko w zakładce „Zarządzanie kartami” należy anulować Kartę, podać przyczynę anulowania (pole wyboru pojawi się po potwierdzeniu anulowania Karty), a następnie dokonać korekty danych na Karcie i zamówić ją ponownie. Należy w tym miejscu podkreślić, że dane na Karcie powinny być wydrukowane wielkimi literami, niezależnie jak prezentowane są w SI KDR (obecnie system automatycznie zmienia wszystkie litery na wielkie, jednakże dane wprowadzone wcześniej wyświetlają się bez tej konwersji), a ponadto obecnie na Karcie drukowane jest tylko pierwsze imię posiadacza Karty, także w sytuacji, gdy podane zostały dwa imiona. Karty z jednym imieniem są prawidłowe. Obecnie trwają prace wdrożeniowe w SI KDR mające na celu przywrócenie opcji drukowania na Kartach dwóch imion.

REKLAMA

REKLAMA

Redakcja poleca: Rodzina 500+ (PDF)

Reklamację Karty z błędnymi danymi można złożyć jedynie w przypadkach, gdy błędne dane wynikają z winy producenta Kart. Reklamacje jakościowe (błędne dane na Karcie z winy producenta lub wady fizyczne Karty) składa się wysyłając do Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych wypełniony formularz reklamacji jakościowej wraz z Kartą, której dotyczy reklamacja oraz za pomocą SI KDR, w zakładce „Złożenie reklamacji”. Reklamacje ilościowe (gdy Karty widniejące w SI KDR po wpisaniu numeru koperty fizycznie nie zostały dostarczone do urzędu) składa się przesyłając do PWPW wypełniony formularz reklamacji ilościowej i za pośrednictwem SI KDR. Podkreślić należy, że reklamacja złożona jedynie w SI KDR, bez wysłania wypełnionego formularza (oraz Karty której dotyczy reklamacja w przypadku reklamacji jakościowej) nie będzie rozpatrzona. Wysyłanie bezzasadnych reklamacji w SI KDR lub pomijanie wysyłania wypełnionych formularzy reklamacyjnych (wraz z Kartami w przypadku reklamacji jakościowej) do PWPW powoduje konieczność wyjaśniania zaistniałych rozbieżności pomiędzy wykonawcą SI KDR, producentem Kart oraz Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, co spowalnia proces produkcji nowej Karty z właściwymi danymi. 

Zobacz również: Zwolnienie dużych rodzin z opłaty za wywóz śmieci

REKLAMA

Źródło: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Decyzja, która zmieni Polskę. Dlaczego Szybka Kolej Miejska Wrocław jest dziś najrozsądniejszą inwestycją państwa

Polska nie potrzebuje kolejnych deklaracji o nowoczesności. Potrzebuje decyzji, które naprawdę zmieniają kraj. Szybka Kolej Miejska Wrocław (SKM Wrocław) jest jedną z nich – logiczną, policzalną i gotową do realizacji inwestycją, która może w ciągu dekady spiąć gospodarkę zachodniej Polski w jednolity organizm.

Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

REKLAMA

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

REKLAMA

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA