Reklamacja dotycząca Karty Dużej Rodziny - jak i kiedy?
REKLAMA
REKLAMA
Kiedy i w jaki sposób składa się reklamację dotyczącą Karty Dużej Rodziny?
W przypadku otrzymania Karty Dużej Rodziny z błędnymi danymi, w pierwszej kolejności należy zweryfikować, czy dane na Karcie są zgodne z tymi, które użytkownik SI KDR wprowadził do systemu. W większości przypadków błędne dane na Karcie wynikają z pomyłki wnioskodawcy lub osoby wprowadzającej dane do systemu przy rejestracji wniosku, a nie producenta Kart (PWPW). W takiej sytuacji nie składa się reklamacji, tylko w zakładce „Zarządzanie kartami” należy anulować Kartę, podać przyczynę anulowania (pole wyboru pojawi się po potwierdzeniu anulowania Karty), a następnie dokonać korekty danych na Karcie i zamówić ją ponownie. Należy w tym miejscu podkreślić, że dane na Karcie powinny być wydrukowane wielkimi literami, niezależnie jak prezentowane są w SI KDR (obecnie system automatycznie zmienia wszystkie litery na wielkie, jednakże dane wprowadzone wcześniej wyświetlają się bez tej konwersji), a ponadto obecnie na Karcie drukowane jest tylko pierwsze imię posiadacza Karty, także w sytuacji, gdy podane zostały dwa imiona. Karty z jednym imieniem są prawidłowe. Obecnie trwają prace wdrożeniowe w SI KDR mające na celu przywrócenie opcji drukowania na Kartach dwóch imion.
REKLAMA
Redakcja poleca: Rodzina 500+ (PDF)
Reklamację Karty z błędnymi danymi można złożyć jedynie w przypadkach, gdy błędne dane wynikają z winy producenta Kart. Reklamacje jakościowe (błędne dane na Karcie z winy producenta lub wady fizyczne Karty) składa się wysyłając do Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych wypełniony formularz reklamacji jakościowej wraz z Kartą, której dotyczy reklamacja oraz za pomocą SI KDR, w zakładce „Złożenie reklamacji”. Reklamacje ilościowe (gdy Karty widniejące w SI KDR po wpisaniu numeru koperty fizycznie nie zostały dostarczone do urzędu) składa się przesyłając do PWPW wypełniony formularz reklamacji ilościowej i za pośrednictwem SI KDR. Podkreślić należy, że reklamacja złożona jedynie w SI KDR, bez wysłania wypełnionego formularza (oraz Karty której dotyczy reklamacja w przypadku reklamacji jakościowej) nie będzie rozpatrzona. Wysyłanie bezzasadnych reklamacji w SI KDR lub pomijanie wysyłania wypełnionych formularzy reklamacyjnych (wraz z Kartami w przypadku reklamacji jakościowej) do PWPW powoduje konieczność wyjaśniania zaistniałych rozbieżności pomiędzy wykonawcą SI KDR, producentem Kart oraz Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, co spowalnia proces produkcji nowej Karty z właściwymi danymi.
Zobacz również: Zwolnienie dużych rodzin z opłaty za wywóz śmieci
REKLAMA
REKLAMA