Kraków: Umowa na prowadzenie sieci wypożyczalni rowerów miejskich
REKLAMA
Jak poinformował rzecznik ZIKiT Michał Pyclik, zgodnie z zapisami umowy krakowska bezobsługowa wypożyczalnia rowerów w przeciągu trzech lat może zostać rozbudowana do 150 stacji i 1,5 tys. rowerów. Przedstawiciele firmy deklarują chęć rozwoju krakowskiej sieci wypożyczalni we współpracy m.in. ze środowiskami cyklistów.
REKLAMA
Zgodnie z ich zapowiedziami krakowski system ma zostać unowocześniony, m.in. ułatwiona zostanie procedura wypożyczenia roweru. W najbliższych dniach rozpoczną się prace nad uruchomieniem wypożyczalni. Umowa została podpisana na 10 lat.
Zdobywca koncesji będzie miał prawo wyłączności do zysku z wypożyczania jednośladów oraz z umieszczanych na nich reklam. Będzie też mógł korzystać z istniejących obecnie stacji bazowych oraz rowerów.
REKLAMA
Miastu zależy, aby usługa Krakowski Rower Miejski była bardziej dostępna niż dotychczasowy system miejskich wypożyczalni - bikeone.pl, uruchomiony jesienią 2008 r. w ramach programu unijnego Caravel/Civitas. Pilotażowa umowa obowiązywała 3 lata i zakończyła się jesienią zeszłego roku. W Krakowie powstało 16 tzw. stacji bazowych, oferujących ok. 100 pojazdów.
Miasto chce, by klienci mogli płacić za wypożyczenie jednośladów w wygodny dla siebie sposób: przez internet lub bezpośrednio w stacjach rowerowych nie tylko gotówką, ale i kartą płatniczą. W przyszłości system Krakowskiego Roweru Miejskiego ma być przystosowywany do obsługi poprzez Krakowską Kartę Miejską.
Kraków był pierwszym dużym miastem w Polsce, które wdrożyło miejską sieć bezobsługowych wypożyczalni rowerów, działającą na wzór rozwiązań stosowanych w europejskich metropoliach.(PAP)
REKLAMA
REKLAMA