REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pieniądze dla uczelni na nauczanie zdalne - zasady, wniosek

Marta Zdanowska
Pieniądze dla uczelni na nauczanie zdalne - wniosek
Pieniądze dla uczelni na nauczanie zdalne - wniosek
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Które uczelnie i na jakie działania w zakresie nauki zdalnej mogą otrzymać wsparcie? Czy są pieniądze na zakup sprzętu dla nauczycieli akademickich? Jak, gdzie i do kiedy można złożyć wniosek? Pobierz wzór wniosku.

Na co można otrzymać wsparcie?

Do 5 lutego 2021 r. uczelnie niepubliczne mogą składać wnioski o udzielenie wsparcia projektu obejmującego działania wspierające proces kształcenia na odległość podejmowane od dnia 1 lipca 2020 r. lub planowane do podjęcia do dnia 31 grudnia 2021 r.

REKLAMA

REKLAMA

Wsparcie można uzyskać na:

1) zakup wykorzystywanych w procesie kształcenia na odległość:

  • oprogramowania, w tym umożliwiającego wirtualizację laboratoriów specjalistycznych,
  • licencji do programów;

2) wsparcie nauczycieli akademickich i innych osób prowadzących zajęcia w prowadzeniu zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość oraz studentów w aktywnym uczestnictwie w tych zajęciach (możliwe jest także pokrycie kosztów wynagrodzenia programistów, metodyków oraz osób przygotowujących materiały multimedialne dla nauczycieli akademickich i innych osób prowadzących zajęcia);

REKLAMA

3) szkolenia dla nauczycieli akademickich i innych osób prowadzących zajęcia w zakresie metod i technik kształcenia na odległość;

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4) zakup sprzętu i serwerów, których wartość jednostkowa nie przekracza 10 000 zł:

  • sprzętu informatycznego dla nauczycieli akademickich i innych osób prowadzących zajęcia, w tym laptopów, tabletów, modemów, kamerek internetowych i słuchawek,
  • sprzętu potrzebnego do wyposażenia sal dydaktycznych w system do wideokonferencji,
  • sprzętu umożliwiającego wirtualizację laboratoriów specjalistycznych,
  • serwerów.
    Ze środków finansowych przyznanych w ramach przedsięwzięcia mogą być pokryte koszty zakupu sprzętu i serwerów, których wartość jednostkowa nie przekracza 10 000 zł.

Jakie uczelnie mogą otrzymać wsparcie na naukę zdalną?

Z tego programu wsparcie mogą otrzymać uczelnie niepubliczne. O szczegółowych wymogach oraz wsparciu na nauczanie zdalne dla uczelni publicznych przeczytasz więcej przeczytasz w linkach poniżej.

Jak złożyć wniosek o pieniądze na naukę zdalną?

Uczelnia niepubliczna składa wniosek wraz z oświadczeniami:

1) że środki finansowe przyznane w ramach przedsięwzięcia nie będą stanowiły dla niej pomocy państwa zgodnie z art. 107 i art. 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii
Europejskiej;
2) że środki trwałe nabyte ze środków finansowych przyznanych w ramach przedsięwzięcia nie będą wykorzystywane do celów związanych z prowadzeniem działalności
gospodarczej;
3) że działania wspierające proces kształcenia na odległość nie są finansowane z innych środków pochodzących z budżetu państwa;
4) o niezaleganiu z: wpłatami z tytułu należności budżetowych, opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

Wniosek i oświadczenia powinny być opatrzone przez rektora albo osobę upoważnioną do reprezentowania uczelni niepublicznej kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.

Gdzie złożyć wniosek?

Wniosek należy złożyć na elektroniczną skrzynkę podawczą ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki.

Wzór wniosku o wsparcie dla uczelni na nauczanie zdalne

Wniosek oraz oświadczenia należy złożyć na przygotowanych przez MEiN formularzach. Wzór możesz pobrać TU -->>

Do kiedy złożyć wniosek?

Wniosek i oświadczenia należy złożyć w terminie do 5 lutego 2021 r. Wniosek złożony po upływie terminu zostanie pozostawiony bez rozpoznania.

Do 26 lutego 2021 r. minister przekaże uczelniom niepublicznym informacje o zakwalifikowaniu do udziału w przedsięwzięciu i o wysokości przyznanych środków finansowych.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Decyzja, która zmieni Polskę. Dlaczego Szybka Kolej Miejska Wrocław jest dziś najrozsądniejszą inwestycją państwa

Polska nie potrzebuje kolejnych deklaracji o nowoczesności. Potrzebuje decyzji, które naprawdę zmieniają kraj. Szybka Kolej Miejska Wrocław (SKM Wrocław) jest jedną z nich – logiczną, policzalną i gotową do realizacji inwestycją, która może w ciągu dekady spiąć gospodarkę zachodniej Polski w jednolity organizm.

Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

REKLAMA

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

REKLAMA

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA