| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Zadania > Oświata > Skład komisji egzaminacyjnej przy uzyskaniu stopnia nauczyciela mianowanego

Skład komisji egzaminacyjnej przy uzyskaniu stopnia nauczyciela mianowanego

Nauczyciel kontraktowy pod koniec roku szkolnego 2009/2010 złożył do organu prowadzącego szkołę wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego. Pozostawał wówczas w zatrudnieniu w szkole, w której odbył również cały staż. W roku szkolnym 2010/2011 nauczyciel jest już zatrudniony w nowej szkole. Organ prowadzący chce teraz powołać komisję egzaminacyjną dla tego nauczyciela (zgodnie z art. 9g ust. 2 Karty Nauczyciela). Dyrektora której szkoły powinien powołać do komisji organ prowadzący?

Organ prowadzący powołuje do składu komisji dyrektora nowej placówki – tj. tej szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony obecnie.

Komisję egzaminacyjną dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego powołuje organ prowadzący szkołę. W skład komisji wchodzą:

● przedstawiciel organu prowadzącego szkołę (jako przewodniczący komisji),

● przedstawiciel organu sprawującego nadzór pedagogiczny,

dyrektor szkoły i dwaj eksperci z listy ekspertów ustalonej przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.

Na wniosek nauczyciela w skład komisji wchodzi także przedstawiciel wskazanego we wniosku związku zawodowego.

Nauczycielowi, który w okresie trwania stażu zmienił miejsce zatrudnienia, do stażu zalicza się okres dotychczas odbytego stażu, jeżeli podjął on zatrudnienie w szkole nie później niż 3 miesiące po ustaniu poprzedniego stosunku pracy i za okres dotychczas odbytego stażu otrzymał pozytywną ocenę dorobku zawodowego.

ZAPAMIĘTAJ!

Okresu pomiędzy ustaniem poprzedniego stosunku pracy a nawiązaniem nowego nie wlicza się do stażu.

Ocenę uwzględnia się przy dokonywaniu oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres całego stażu. Ocenę dorobku zawodowego za okres stażu ustala dyrektor szkoły na piśmie w terminie 21 dni od daty otrzymania sprawozdania, po zasięgnięciu opinii rady rodziców. Rada rodziców powinna przedstawić swoją opinię w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o dokonywanej ocenie dorobku zawodowego. Nieprzedstawienie opinii rady rodziców nie wstrzymuje jednak postępowania. Należy zwrócić uwagę, że ocena dorobku zawodowego powinna być sporządzona przez dyrektora szkoły, w której nauczyciel odbył staż. Analogicznie – w sytuacji, w której nauczyciel zmieniał miejsce zatrudnienia i odbywał staż w kilku szkołach – należy dostarczyć dokumentację dotyczącą przebiegu stażu w każdej ze szkół.

PODSTAWA PRAWNA

• Ustawa z 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (j.t. Dz.U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674; ost.zm. Dz.U. z 2009 r. Nr 219, poz. 1706)

Czytaj także

Autor:

Źródło:

Rachunkowość Budżetowa
INFORLEX Administracja425.00 zł

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Rudaś

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »