Księgi wieczyste on-line
18 wrz 2009
Jeszcze w tym roku notariusze i komornicy będą mogli przeglądać księgi wieczyste przez internet. Ministerstwo Sprawiedliwości zapewnia, że do końca 2010 roku księgi on-line będą dostępne dla każdego.
Samorządowe www - jeszcze informacja czy już promocja
20 sie 2009
Do niedawna wiele samorządów traktowało swoją obecność w internecie jako „zło konieczne”. Dziś sytuacja powoli się zmienia, chociaż tempo tych zmian nie jest jednostajne. Poziom świadomości samorządów na temat możliwości jakie niesie internet nadal jest bardzo zróznicowany.
Strona internetowa jako forma promocji
30 mar 2009
Strona internetowa pozwala w prosty sposób na dotarcie z informacją o działalności naszej organizacji do praktycznie nieograniczonego kręgu odbiorców. Co więcej, ludzie coraz częściej szukają potrzebnych informacji, przede wszystkim w Internecie. Potencjalny sponsor, darczyńca czy wolontariusz też często będzie najpierw szukał naszej organizacji w sieci, a dopiero później kontaktował się z organizacją osobiście.
Jak się promować w Internecie
06 sie 2008
Głównym nośnikiem informacji turystycznej jest obecnie Internet. Jednak sam portal, nawet profesjonalnie i atrakcyjnie przygotowany, nie wystarczy, by potencjalni turyści dowiedzieli się o danej ofercie. Dlatego samorządy zainteresowane rozwojem turystyki muszą wykorzystywać wszystkie możliwości promocji, jakie daje sieć. Są to m.in.: fora dyskusyjne, serwisy ze zdjęciami i filmikami, systemy rezerwacyjne, witryny podróżnicze, a także blogi o atrakcjach miasta.
Internet eliminuje wykluczenie społeczne
10 cze 2008
Internet jest narzędziem integracji społecznej - ułatwia powrót na rynek pracy, umożliwia kształcenie. Dlatego samorządy jako jednostki odpowiedzialne za rozwój lokalny i regionalny powinny likwidować wykluczenie właśnie poprzez zapewnienie dostępu do Internetu oraz szkolenia z zakresu obsługi komputera.
Dokumenty elektroniczne w urzędach
19 kwi 2007
Już za miesiąc dokumentacja elektroniczna w urzędach podlegać będzie obowiązkowej archiwizacji. Wkrótce również petenci będą mogli poprosić urząd o doręczanie pism drogą elektroniczną. Jak się przygotować do prowadzenia e-dokumentacji?