REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samorządowe www - jeszcze informacja czy już promocja

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Stępowski
Robert Stępowski
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Do niedawna wiele samorządów traktowało swoją obecność w internecie jako „zło konieczne”. Dziś sytuacja powoli się zmienia, chociaż tempo tych zmian nie jest jednostajne. Poziom świadomości samorządów na temat możliwości jakie niesie internet nadal jest bardzo zróznicowany.

Korzyści płynące z dobrze przygotowanych i sprofilowanych serwisów internetowych dostrzegają najczęściej duże samorządy. Nieco gorzej wygląda sytuacja w przypadku niedużych miast i gmin. Niektóre z nich wciąż posiadają tylko obowiązkowy Biuletyn Informacji Publicznej lub bardzo prostą i niezbyt często aktualizowaną stronę zawierającą podstawowe informacje o urzędzie.

REKLAMA

REKLAMA

Dla mieszkańców, turystów i inwestorów

Pozytywnym przykładem może być Sosnowiec, który niedawno uruchomił nową witrynę miasta. Nowa szata graficzna, czytelna nawigacja i przede wszystkim wyraźny podział na informacje przeznaczone dla: mieszkańców, biznesu, turystów (strefa rozrywki) oraz informacje o urzędzie miasta.

A jakie znaczenie ma internet dla przedstawicieli Rzeszowa? - Podstawowe! Nie wyobrażam sobie nowoczesnej promocji bez internetu – mówi dyrektor biura promocji UM Rzeszowa Mariusz Sidor. Miasto nie tworzy odrębnych serwisów dla poszczególnych grup odbiorców, lecz podobnie jak w przypadku Sosnowca, zakładki odsyłające do odpowiednich podstron miejskiego serwisu są widoczne na stronie głównej portalu.

Także Lublin postanowił w jednym portalu www.lublin.eu zamieścić informacje dla różnych grup odbiorców, odpowiednio je dzieląc na pięć głównych działów o wyraźnie odrębnym charakterze: Nasze Miasto, Turystyka, Kultura, Gospodarka i Multimedia. - Jedną z dużych i wartych uwagi grup docelowych są maturzyści i studenci. Specjalnie dla nich pod adresem www.student.lublin.eu przy współpracy z Akademicką Grupą Medialną powstał odrębny serwis internetowy zawierający zarówno informacje o ofercie edukacyjnej naszego miasta, ale także będący platformą komunikacyjną młodych ludzi – mówi Karolina Zuzaniuk, kierownik referatu ds. projektów promocyjnych. Przypomina, że do chwili uruchomienia portalu miasto nie dysponowało dostępem do tego typu medium. W tej chwili portal lublin.eu jest jednym z podstawowych narzędzi niezbędnych do realizacji długookresowych działań komunikacyjnych. Znajdujące się na głównej stronie aktualne informacje pochodzą z lokalnej rozgłośni radiowej, z którą miasto podpisało stosowną umowę. 

REKLAMA

Strona www nie tylko dla Polaka

Na stronie gdansk.pl także znajdziemy zakładki z informacjami dla turystów (Vademecum turysty) i dla inwestorów (Gospodarka). Oprócz tego samorząd Gdańska postanowił przygotować swój serwis również w innych wersjach językowych. Niestety większość samorządowców zapomina o przetłumaczeniu swojej witryny na inne języki, tym samym nie biorąc pod uwagę zagranicznych turystów i inwestorów. - Wersje w innych językach zostały przygotowane przede wszystkim z myślą o turystach i osobach odwiedzających Gdańsk. Można na nich znaleźć informacje o noclegach, atrakcjach turystycznych itp. – wymienia Izabela Heidrich, p.o. kierownik referatu koordynacji marketingowej Gdańska. - Podobnie jak w wersji polskiej, w menu po prawej stronie znaleźć można również informacje dla inwestorów - dodaje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podobnie postąpiła Częstochowa, którą rocznie odwiedza około 4,5 mln turystów i pielgrzymów. - Staramy się, aby przynajmniej najważniejsze informacje były dostępne w wielu wersjach językowych – mówi Anna Szczudło – Celińska z wydziału komunikacji społecznej UM Częstochowa. Oficjalna strona internetowa miasta znajduje się pod adresem www.czestochowa.pl odsyła jednak ona do nowego portalu www.info.czestochowa.pl dedykowanego turyście. Jak zapowiadają przedstawiciele częstochowskiego magistratu będzie on w najbliższych miesiącach rozbudowywany.

Samorządy coraz lepiej dbają o ofertę kulturalną>>

Serwisy dedykowane

Duży nacisk na rozwój swoich stron internetowych kładzie także Szczecin. Pod adresem szczecin.pl znajdziemy informacje skierowane do mieszkańców. Tam również została podpięta strona BIP i e-urzad.pl. Na zewnątrz miasto komunikuje się poprzez serwis szczecin.eu. – Turyści i inwestorzy obsługiwani są przez serwis szczecin.eu, w ramach którego budowane są podserwisy dedykowane poszczególnym tematom czy kampaniom – wyjaśnia Piotr Wachowski, dyrektor szczecińskiego biura promocji. - To o ile nam wiadomo pierwszy samorządowy portal promocyjny zaprojektowany, zarówno w warstwie wizualnej jak i architektury serwisu, zgodnie z obowiązującą strategią brandingową szczecin floating garden – dodaje.

Podobnym tropem poszedł samorząd Augustowa i niedawno uruchomił serwis z informacjami dla turystów augustow.eu

Bogatym portfolio stron internetowych skierowanych do poszczególnych grup odbiorców dysponuje Wrocław. Informacji turystycznych można szukać na wroclaw-info.pl i rekreacja.wroc.pl, dla inwestorów na araw.pl, convention.wroclaw.pl, a dla mieszkańców oficjalny serwis miasta wroclaw.pl i terazwroclaw.pl. Swój serwis mają także miłośnicy krasnali: www.krasnale.pl.

- Prowadzenie działań promocyjnych w internecie oraz utrzymywanie i stałe ulepszanie stron www ma dla nas bardzo duże znaczenie - podkreśla Aleksander Hojło, koordynator projektów promocyjnych w UM Wrocławia. - Jako, że internet jest ulubionym medium ludzi młodych, a ci stanowią dla nas bardzo ważną grupę docelową, zamierzamy doskonalić się w arkanach promocji internetowej i coraz śmielej korzystać z tego co oferuje - przyznaje. Dodaje, że w stronę internetu miasto przesuwa także budżety poszczególnych kampanii. - Przy czym nie rezygnujemy z działań w innych mediach – zaznacza Hojło.

Pod względem ilości dedykowanych serwisów Wrocławowi nie ustępuje Łódź. - Mamy świadomość, że obecnie to internet jest całkowicie mierzalnym medium o największym zasięgu – mówi Monika Karolczak, zastępca dyrektora Biura Promocji Turystyki i Współpracy z Zagranicą UM Łodzi.

Strona www.cityoflodz.pl (turystyczna), www.lodz2016.com (ESK 2016), www.brussels,lodz.pl (Łódź w Brukseli), www.sport.uml.pl, www.ghetto.lodz.pl (strona poświęcona obchodom 65. Rocznicy Likwidacji Liztmanstadt Getto w Łodzi), www.lodz4you.com (EURO 2009), www.uml.lodz.pl (serwis urzędowy skierowany głównie do mieszkańców) oraz www.lodz.pl.

Serwis internetowy buduje wizerunek samorządów>>

Jedni już – inni niebawem

Także urzędy marszałkowskie coraz chętniej przygotowują dedykowane serwisy internetowe. Województwo świętokrzyskie wraz ze startem swojej kampanii promocyjnej uruchomiło także serwis turystyczny. - Świętokrzyska ROT przygotowuje kompleksową ofertę turystyczną na stronie swietokrzyskie.travel, gdzie będzie można znaleźć m.in. miejsca warte odwiedzenia, wyszukiwarkę noclegów itp. – wymienia Łukasz Wilczyński, dyrektor agencji Planet PR, która doradza Regionalnej Organizacji Turystycznej woj. Świętokrzyskiego.

Jesienią kampanię promocyjną chce przeprowadzić województwo mazowieckie. Jak zapowiadają jego przedstawiciele, jednymi z podejmowanych działań będzie uruchomienie dwóch nowych serwisów o tematyce turystycznej i kulturalnej. - Serwisy te będą swoistym drogowskazem i przewodnikiem dla osób poszukujących atrakcji kulturalnych lub turystycznych na Mazowszu – mówi Marta Milewska, rzecznik prasowy urzędu marszałkowskiego. Dodaje, że przebudowana zostanie również obecnie funkcjonująca strona województwa mazowieckiego.

 Robert Stępowski

 

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Samorzad.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
NIK: Samorządy przegrały walkę o poprawę jakości powietrza

Działania skontrolowanych przez NIK samorządów na rzecz wdrożenia uchwał antysmogowych, mających poprawić jakość powietrza, okazały się nieskuteczne - poinformowała NIK. Przy obecnym tempie wymiany kotłów ich likwidacja w gminach może zająć od 2 do 24 lat.

MKiŚ: Nowelizacja ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach [Projekt]

Nowe regulacje poprawią jakość systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz będą wspierać mieszkańców w prawidłowej segregacji i ograniczaniu ilości wytwarzanych odpadów. Dzięki nim gminy zyskają więcej narzędzi do motywowania mieszkańców do segregacji, na przykład poprzez obniżanie opłat czy rozszerzenie katalogu ulg i zwolnień.

Wniosek od 3 listopada 2025 r. Kto dostanie nowe świadczenie z MOPS?

Od 3 listopada 2025 r. gminy przyjmują wnioski o bon ciepłowniczy. O nowe świadczenie można też ubiegać się w tradycyjnej papierowej formie, jak również drogą elektroniczną. Komu przysługuje takie wsparcie i ile wynosi? Czy w każdym ośrodku pomocy społecznej otrzymamy bon?

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Papier, plastik czy zmieszane - gdzie lądują kubki papierowe, jednorazowe, a gdzie kubek ceramiczny? Segregacja

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Czy to papierowy kubek jednorazowy, który powinien wylądować w pojemniku na papier? Gdzie zgodnie z prawidłową segregacją odpadów powinien znaleźć się kubek ceramiczny?

REKLAMA

Wszystkich Świętych 2025: zmiany w ruchu i komunikacji miejskiej, zamknięte ulice, dojazd do cmentarzy

Zapowiadają się szerokie zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w okresie Wszystkich Świętych. W wielu miastach na ulice wyjadą linie cmentarne, a inne środki komunikacji miejskiej będą funkcjonować według zmienionych rozkładów.

Jak bezpiecznie przechowywać i przygotowywać żywność jesienią i zimą? [WYWIAD]

Jak bezpiecznie przechowywać i przygotowywać żywność jesienią i zimą? W ramach kampanii EFSA Safe2Eat rozmawiamy z doktorem Jackiem Postupolskim ekspertem Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH – Państwowego Instytutu Badawczego (NIZP PZH-PIB).

Gdzie wyrzucać styropian opakowaniowy po sprzętach agd? Nie każdy styropian nadaje się do recyklingu

Gdzie wyrzucać styropian po sprzętach agd? Do pojemnika żółtego, czarnego, a może bezpośrednio do PSZOK-u? Nie każdy nadaje się do recyklingu. Styropian opakowaniowy trafia do innego miejsca niż styropian po jedzeniu czy styropian budowlany.

Pomagają pomagać. Pożyczki dla ekonomii społecznej

Są firmy i organizacje, których celem jest nie tyle zysk, co przede wszystkim pomaganie ludziom. To podmioty ekonomii społecznej, które łączą działalność gospodarczą z misją społeczną. Często to jednak one same potrzebują finansowania, by wystartować z nowymi usługami, utrzymać działalność albo się rozwijać.

REKLAMA

Spór w Krakowie. O pieniądze i przestrzeganie prawa. Prywatne przedszkola kontra miasto [List otwarty]

Dyrektorzy przedszkoli niepublicznych w Krakowie uważają, że miasto stosuje błędną prawnie metodę obliczania dotacji. W efekcie niepubliczne oraz publiczne niesamorządowe przedszkola w Krakowie znalazły się na krawędzi przepaści finansowej. Dyrektorzy nie chcą ujawniać swoich imion i nazwisk.

Wstrzymywanie planowych zabiegów w szpitalach to ekonomiczny absurd. Zamrożony blok operacyjny kosztuje tyle samo, co działający … tylko nie leczy

Zawieszanie planowych zabiegów ma być sposobem na „oszczędności” w szpitalach. W rzeczywistości to finansowa i medyczna pułapka: pacjenci wracają później na SOR w gorszym stanie, koszty rosną, a zaufanie do systemu znika. Szpital nie jest urzędem — nie może „zawiesić przyjmowania interesantów” - pisze adwokat Grzegorz Prigan.

REKLAMA